/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan Settlers II ikke køre på XP?
Fra : rosekamp
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 24-03-04 07:27

Kan Settlers II ikke køre på XP?
Skærmen fryser bare når jeg køre Autorun. Er der noget jeg kan downloade for at få det til at køre, eller dur det bare ikke på XP?

Rosekamp

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 09:27

Hej Rosekamp.
Har ikke selv spillet det.
på nettet fandt jeg disse to updates:
v1.02
v1.51
http://www.gamespot.com/pc/strategy/settlers2/downloads.html
dog er dette hvist betaling d/l - det ser heller ikke ud som om det er patches der fixer et xp prob.

Har du prøvet at sette programmet til at kører i win 95 tilstand?

Find programmet -> højreklik -> egenskaber -> fanen "kompatibilitet.
Herinde kan man under kompatibilitetstilstande vælge at køre prog som win 95 eller 98.

måske hjælper det ???

Mvh KoL

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 24-03-04 11:26

Hejsa
Da jeg kørte 98 var Settlers to mit livsindhold!!!! Jeg glædede mig til at spille det på xp, men ak....kontaktede supportcentret, og fik at vide, at det var ikke sikkert jeg kunne køre det på xp, men at jeg skulle prøve at køre spillet i kompatibilitetstilstand til enten win 95 eller 98. Prøvede begge, men har hidtil ikke kunne få det til at køre.
Jeg følger spændt med, i tilfælde af, at der kommer en løsning hér.
-----i mellem tiden spiller jeg The Sims i stedet for!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:33

Hej Ticka og Rosekamp
Jeg kan se at der er kommer nye settlers spil. vist nok en nr 4.
Var det ikke en ide at prøve dem - der må jo nesten være kommet nogle tiltag, om ikke andet så er grafikken da bedre :)

Rosekamp -> jeg er ked af at give dig falske forhåbninger :X

Mvh KoL

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 24-03-04 11:36

hip hip - jo, det kunne jo være de nye du´r med xp, tak for tippet KooL!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 24-03-04 11:43

du kan læse om det her:
http://www.gamespot.com/pc/strategy/settlersfourthedition/index.html
der er godt nok på engelsk.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 12:14

Hej rosekamp...

Nej det kan det ikke!!!
dokumentation findes her:
http://www.mworld.us/sites/settlers2/installation/index.asp

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-03-04 14:51

Hejsan

Settlers 4 har kostet mig MANGE timers skønhedssøvn (men det kan ikke ses *SS*) Jeg har dog UDEN held forsøgt mig med Settlers 4 på XP... dur' ikke. Så fik jeg afvide at der kunne downloades en update, der kunne få Settlers til at køre på XP, men har ikke kunnet finde den.

Det har gået mig så meget på, at jeg har skrottet XP på den bærbare og installeret win 98... NU kan jeg spille Settlers, og kører bare skærmen over på den stationære, så mister ikke noget ved det...

Hvis der findes en "kur"... please hjælp! Så smider jeg gerne 500 points oveni!

Mvh Mira

<====]=) Settlers ruleS (=[====>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-03-04 15:08

Kan det være MSVCP60.dll du mangler,hvem ved>

http://www.bluebyte.net/settlers4/support/updates.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 16:40
Kommentar
Fra : geoing

Dato : 24-03-04 20:54

ja jeg kan se at andre har de samme problemer som jeg med xp, jeg har mindst 40 spil som ikke kan køre på xp . øjensynlig fordi der mangler ms.dos kompabilitetsprogrammet virker kun på få af spillene ,Microsoft har overhovedet ikke informeret om dette.

geoing

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 29-03-04 06:36

tedd >

Det ser jo ud som noget jeg godt kunne bruge. Men ved du hvordan jeg gør? Jeg er skide bange for at lave for meget rod i noget.

Rosekamp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-03-04 06:45

Måske kan du finde noget du kan bruge her>
http://www.dosgames.com/xphints.php

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-04 12:19

Du skal bare følge anvisningerne på siden. De programmer du skal downloade laver ikke rod i noget

Kommentar
Fra : geoing

Dato : 29-03-04 17:35

hi Rosekamp-

ja som tidl skrevet har jeg samme problemer ikke kun med settlers men med ca 40 andre spil, xp er i for sig meget godt, men jeg synes nu ikkedet er meget bedre en win 98SE ialle fald ikke til mange spil, men jeg har nu installeret en extra Harddisk med win 98SE på og når jeg vil spille bruger jeg den , det er en god ordning men selvfølgelig kræver det en investering på ca 500 kroner . kompabilitetsprogrammet i xp virker på ca 10% af de gamle spil.
håber det lykkedes for dig at spille settlers på en eller anden måde .

Geoing

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:15

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar