/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Temperatur hvad er for lavt?
Fra : Bragesvej
Vist : 1733 gange
20 point
Dato : 24-03-04 07:18

Kan man have en for lav temperatur, hvad er for lavt (Om morgen) ?

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 30 point
Dato : 24-03-04 07:48

>Bragesvej.

Kropstemperatur under 35 gr. kaldes hypotermi, og kan hvis den varer mere end et par timer medføre døden.

Læs lidt om det her på dette "lille" link eller søg på kropstemperatur på f.eks Google

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?name=Nedsat+kropstemperatur+(Hypotermi)&categoryId=1254&article=1445

Ram

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-03-04 07:54

Ok min søn har tit om morgen 35,80 så der er vel ingen grund til panik

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 24-03-04 08:06

Som Ram skriver er den magiske grænse 35 g, 35.8 burde ikke give grund til ængstelse, men hvis du vil være helt sikker, så ring til din læge.

Det kunne også være termometeret der var noget galt med så det viste fejl.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-03-04 09:01

>hansemor.

Det du skal hæfte dig ved er, om der er afvigelser i det daglige. Og hold op med at tage temp. hver morgen ellerr hvad du gør -nøjes med at tage den, hvis du kan se ellers uforklarlige ændringer i almen tilstanden.

Ram

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-03-04 09:34

En nedsat temp om morgenen, kan også skyldes at man måske har ligget uden dyne på, i et køligt lokale. Et øre- termometer er heller ikke specielt præcist, hvis du måler på et mindre barn.
Men jeg er helt klart enig med Ram! Der er ingen grund til at tage temp hver morgen! Jo, hvis du er igang med ægløsnings- målinger, mend et formoder jeg ikke, er tilfældet her;)

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-03-04 11:30

Tak for svarene, men han har været meget syg de sidste 2 måneder derfor tit temperatur måling, og ja han ligger uden dyne med 19 grader i værelset.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 11:43

Hvis hans temperatur "kun" er på 36.8 så bør du nok ikke lade ham ligge ude dyne og "kun" ved 19 grader, så skal han tværdimod "opvarmes".

Jeg formoder du har haft ham undersøgt ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-03-04 11:44

>Bragesvej

Har du ikke været hos lægen med sønnen?? Og hvad fejler han i så fald? Det er vel det mest alm. at småfolk får temperaturforhøjelser og ikke den anden vej.

Men Bragesvej - Det væsentlige er, om der er forskel på den daglige temp, og så den temp. du måler når knægten er syg. I øvrigt får småfolk nemt temperatur ændringer, og hvis deres almentilstand ellers er OK, betyder det ikke noget.

Ram

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-03-04 12:35

Han er blevet undersøgt, han er 21 måneder, lidt svært at tvinge sådan en størelse ned under en dyne

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 24-03-04 12:36

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-03-04 12:44

>bragesvej.

Tak.
Du skal sgu ikke tvinge ham under nogen dyne. Du skal regulere med hans påklædning og rumtemperatur. - Når han er "nøgen" kan du jo ikke pille mere af ham, og så må du sænke rumtemperaturen ved at skru ned for varmen, og måske en hurtig udluftning. Er den for lav, så bare giv ham det tøj på han kan holde ud, og ellers godt med fyr på kedlen.

Men Bragesvej en temp. på mellem 35.8-9 stk og 37.7-8 stk. er ikke nødvendigvis tegn på sygdom for sån' en lille størrelse. Lyt til hans åndedræt - Kig på hans øjne - Tag hans puls - det er meget bedre indikatorer, når temperaturen ikke er over / under de tal jeg nævnte.

Er du i tvivl.... så bare afsted...... du skal ikke rende og være nervøs, så er det bedre at få en skideballe på skadestuen eller af lægevagten.

Ram