/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hardware VGA NVIDIA MM
Fra : popper
Vist : 360 gange
200 point
Dato : 23-03-04 17:47

I forbindelse med installation af win xp pro har jeg fået nogle problemer installationen er forløbet plan mæssigt men da jeg skal installere mit grafik kort som er nvidia 420 mx ?? får jeg følgende melding
Hardwaren kan ikke installeres.
Der opstod et problem under installationen af denne hardware
Dataerne er ikke gyldige.
Ligeledes kan jeg ikke få installeret et VGA kort men det høre måske sammen med det andet
Håber at der er en der kan hjælpe

Kommentar
Fra : henrik__andersen

Dato : 23-03-04 18:03

Er du logget på som Administrator??

Mvh Henrik Andersen

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 18:08

Ja det er jeg men det er en privat pcer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 18:11

Prøv lige at presse grafikkortet ordentligt ned i sin sokkel?
Ja det hænger sammen nvidia kortet er dit vga kort!
Du har vel ikke et onboard grafikkort slået til? det skal slås fra i bios hvis du vil bruge nvidia kortet!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 18:46

Vedrørende et onboard grafikkort så ved jeg ikke hvordan det evt. skulle være blevet slået til og i givet fald hvordan det skal slås fra

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 18:52

Du har jo installeret XP så jeg går udfra der er et eller andet på din skærm
Prøv at højreklikke et tomt sted på din skærm. gå ind under indstillinger og fortæl hvad der står lige under billedet af skærmen?

Kommentar
Fra : henrik__andersen

Dato : 23-03-04 18:53

Normalt (efter min erfaring) slår det interne grafikkort fra når man
installerer et andet grafikkort.
Så det burde ikke være noget du skulle tænke på.

MEN det lyder lidt som et defelt grafikkort, har du mulighed for at prøvekøre
det i en anden maskine???

Mvh Henrik Andersen

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:05

Til tedd Under skærmen står der standart skærm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:08

Og så prøv at gå lidt dybere ind. tryk på avanceret og gå ind under kort?? hvad står der der?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:09

Til Henrik
Nej jeg har ikke mulighed for at prøve det i en anden maskine

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:13

Til tedd
Der står ikke noget kun at chip type mm ikke er tilgængeligt.
Under egenskaber ( kort type) står der ikke- plug and play-driver

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:14

Jeg mangler måske i virkeligheden en plug and play skærm men hvordan får man fat i sådan en

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:15

Du har prøvet at "vrikke" lidt med grafikkortet og se om det sidder ordentligt fast i sin sokkel?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:15

Naturligvis efter strømmen er taget fra!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:24

Ja jeg har lige haft maskinen nede på ryggen og det føltes ikke som om at grafik kortet sidder eller sad løst
Du skriver "Naturligvis efter strømmen er taget fra!" hvad mener du med det jeg syntes at kunne huske at der inde i system på et tidspunkt var afbildet en plug og play skærm men den mangler nu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:27

Strømmen fra computeren mente jeg Du har højst sandsynlig en plug and play skærm, men det kræver at grafikkortet er instaleret korrekt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:31

Ok vi prøver lige noget andet!
Gå ind under Start og kontrolpanel
Der efter System >> Hardware og enhedshåndtering!
Du vil højst sandsynlig se en gul advarselstrekant ud for dit skærmkort!
Gå ind under skærmkort og højreklik på kortet og Fjern!
Så genstarter du komputeren og så ser vi om winXP kan finde dit skærmkort

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 19:41

Jeg har lige været under et angreb af virus fra svhost men den finder kortet igen ved opstart

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 19:54

Du skal ind i windows update og downloade og installere deres sikkerhedspatches!
Fandt windows dit nvidiakort?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:04

Til det første jeg har hentet hvad der kan hentes men jeg har måske overset noget med hensyn til kortet så så det ud som om at det ikke ville lade sig fjerne men jeg fuldte den procedure som du beskrev

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 20:07

Finder den nvidiakortet nu? Er der guladvarselstrekant inde under enhedshåntering?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:12

Ja den har fundet kortet og der er en gult spørgsmåls tegn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 20:15

gul advarseltrekant ud for hvad?

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:19

Under system enhedshåndteringen foran skærmkortet er der en gul spørgsmålstegn / udråbstegn er det måske snare

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 20:40

Så plejer der at stå en lille forklaring når du går ind under egenskaber for kortet! Højreklik på kortet!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:42

Denne enhed er ikke konfigureret korrekt. (Kode 1)

Klik på Geninstaller driver for at installere driverne igen.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:43

PCI-bus 1, enhed 0, funktion 0

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 20:46

så geninstaller driver som der står.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 20:52

JO JO det har jeg gjort 1000 gange, med det samme resultat, den skriver at der er problemer under installationen af denne hardware skærmkort (VGA kompatibel) der opstod en fejl under installeringen af denne enhed Dataerne er ikke gyldige.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 21:03

Så vil jeg sige ligesom Henrik Andersen, at det muligvis er et defekt grafikkort, og du skulle prøve at teste det i en anden maskine!

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-03-04 21:05

Ja jeg må se om jeg kan finde en sådan

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 30-05-04 17:16

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 31-05-04 10:31

Tak for svaret tedd.