/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Zone Alarm kan ikke geninstalleres
Fra : gribben1
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 23-03-04 14:32

På vegne af min svoger er spørgsmålet:
Hvorfor kan han ikke geninstallere/updatere Zone Alarm?
Hele den tidligere version er fjernet, men downloading går i stå efter ca. 14%.
Der dukker også utallige gange teksten Notice from Zone Labs Internet Security op, selv om han siger alt er fjernet!
Registreringsdatabasen? Den skal han ikke pille i, det ved han for lidt til, ligeså med formatering.
Nu har han ikke voldsom meget plads på sin harddisk, men programmet har problemfrit kunnet installeres indtil nu.
Jeg har bedt ham rydde op og slette unødvendige filer/programmer, men det hjælper åbenbart ikke.

Nogen forslag

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-03-04 15:05

hvis programmet har lagt sig i tilføj/fjern fjerner du det der.
Hvis ikke, fjerner du manuelt mappen med programmet og alle genvejene, derefter for at fjerne det helt:

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

(For en sikkerheds skyld, lav en kopi af regdatabasen, klik på "Denne computer" i det stifindervindue du har fået frem, klik på Registreringsdatabase oppe til venstre, klik på Eksporter registreringsdatabasefil, giv den et nemt navn, F.eks bakreg, gem den i en mappe som du kan huske, skriv det evt. op)

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: "navnet på programmet"
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står zonealarm)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.

Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 23-03-04 15:05

Linjen Skriv: "navnet på programmet"

Skal være Skriv: zonealarm

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 23-03-04 15:55

Tak for det, men jeg tør ikke betro ham til at gå i regstreringdatabasen, så er jeg bange for der går total kaos i det hele, han er MEGET uerfaren og spørger mig om selv de mindste ting.
Han har været i søg på Zone Alarm og der kommer intet op, så alt hvad der kan fjernes både i tilføj/fjern og manuelt er væk.

Mere idiotsikker løsning en registreringsdatabase

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-03-04 16:00

Der er ingen anden udvej end registreringsdatabasen. Den ligger sig derinde..

Få ham til at tag en backup som beskevet. Så kan han altid vende tilbage til den.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 23-03-04 16:09

OK tak, jeg har sendt det videre og sagt, hvis det går galt er det ikke min skyld

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 23-03-04 16:09

Tak for svaret arlet.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 24-03-04 21:14

hey, jeg har så det problem at jeg ikke kan få lov at afinstallere ZoneAlarm overhovedet..nogen idéer til hvordan jeg får skidtet fjernet HELT og holdent??

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 25-03-04 16:28

Dit problem er det samme som ovenstående. Min svoger har prøvet registreringsdatabase tricket, men der var intet der eller andre steder.
Han får følgende:

ZoneLabs: Vesmon-Lockup Server Protokol: HTTP Type: HTML Docment
Forbindelsen. ikke Krypteret Adresse (URL)
Adresse://www.zonealarm.com/store/cont/company
(URL) Products/zanalm/freeDownload. Jsp

Så hvis du får det samme eller lignende skulle du måske oprette spørgsmålet igen, jeg har jo afsluttet mit.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-03-04 22:06

måske men jeg er tænkte at det hørte til i samme tråd, der er alt for mange der stiller det samme spørgsmål "10 gange" hvilket er lidt irriterende til tider

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 26-03-04 13:54

Jeg har netop fået kendskab til hvorfor min svoger ikke kan slippe af med den.
Han havde fået en mail fra Zone Alarm (han kan ikke engelsk) hvor der står at Zone Alarm har opdaget et problem med hans installation og derfor begrænset internetadgang for at beskytte ham mod hackere.
Man skal åbenbart slette sin Internet log og genstarte.
Man har opgivet et faxnummer til teknisk support, den kan du jo prøve 415/343-0057.
Du kan også prøve følgende adresse: http://download.zonelabs.com/bin/free/1012_zl/zlsSetup_45_538_001.exe