/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vil ikke køre bestemte programmer
Fra : Breunski
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 23-03-04 13:32

Jeg har et stort problem. Jeg kan ikke få Kazaa Lite ++ til at køre. Programmet åbnes halvt, hvorefter det ikke svarer.

Det værste er, at nu kan jeg heller ikke udgive min hjemmeside over frontpage. Den bliver ved med at køre uden at der sker noget, efter jeg har indtastet brugernavn og kodeord.

Desuden er der nogle spil, den bare lukker ned, mens man er igang med dem.

Jeg har testet for virus med to forskellige programmer, og den skulle være clean nu. Desuden har jeg kørt noget reg-cleaner og spybot, som skulle fjerne spy-programmer.

Hvad pokker gør jeg så?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-03-04 13:34
Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 210 point
Dato : 23-03-04 13:43

Hvis en virus har ødelagt nogle filer i dit system er der ikke så meget at gøre
andet end lægge hele windows ind på ny! hvilket JEG ville gøre i din situation!
for at være helt sikker på at det hele fungerer 100% optimalt igen!

Evt. opret en partition mere, hvis du kun har én! (f.eks. "C:\")...
og så læg dine data du vil gemme over på den inden du lægger
windows ind på ny...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-04 13:57

Og så husk at fjerne Kazaa - ellers kommer det igen.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 23-03-04 14:16

Yep kazaa kræver faktisk at reklamerer er installeret!
foreslår du sletter kazaa og henter "Overnet" istedet for...
www.edonkey2000.com

en del bedre....

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 14:18

Nu snakker manden jo om Kazza lite! Kører du med en eller anden form for firewall?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 23-03-04 14:37

Ja, der er vist firewall på. Det siger den ihvertfald, når jeg kører winmx, og der har altid været et eller andet når jeg skulle sende og modtage filer over messenger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 14:41

Det kunne være XP's indbyggede! Prøv at gå ind under start og netværksforbindelser. Så højre klikker du på den forbindelse du har, går ind under egenskaber > Advanceret og ser om firewall er slået til. Hvilken interforbindelse har du? Det kan jo osse være dine router settings hvis du har adsl?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 23-03-04 16:26

Jeg har kigget i netværksforbindelser, og firewall'en er ikke slået til. Jeg kører over Cabel.

Jeg har fjernet Kazza Lite igen.....

Jeg har også på fornemmelsen at jeg skal geninstallere windows, da mange filer efterhånden har været berørt af virus, så jeg kan tænke mig at nogle simpelthen er blevet fjernet af virus-scanneren.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 17:39

Kunne godt tyde på det! så følg coopers råd og geninstaller

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 23-03-04 22:22

Jeg har bare det problem, at det kan jeg ikke lige hitte ud af.......Det er lidt træls at msite mange vigtige filer, og jeg har prøvet at formatere pc'en engang, men det kunne jeg ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 23:25

Jeg har aldrig haft brug for at geninstallere, men prøv da at sætte din XP cd i og boot op med den og se hvilke muligheder du har! Jeg kan forestille mig at den giver dig et tilbud om at reinstallere uden at formattere.

Kommentar
Fra : hamish

Dato : 23-03-04 23:27

Hej Breunski.

Har jeg forstået det ret at du kører med Win XP?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 24-03-04 09:46

Ja jeg kører med windows XP pro.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 24-03-04 11:34

Jeg har prøvet at køre "sfc /scannow" under start - kør.......Så skulle Windows selv finde problemerne......Der står at nogle filer fra cache .DLL skal installeres igen eller et eller andet.......men problemet er at den CD-rom jeg har med Windows XP åbenbart ikke er den samme version som er installeret..........Det er ikke umuligt, da XP var installeret da jeg fik computeren.

Hvordan sletter jeg det gamle XP og får installeret den verison jeg har på CD-rom? Det kan måske være det hjælper.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-03-04 19:09

1.sæt din bios op til at boote fra dit cd drev
2 tryk f10 for at gemme indstillingerene
3 så skulle insta.af xp gerne starte
4 på et tidspunke bliver du spurgt hvilke filsystem der skal anvendes
5 vælg ntfs
7 så bliver du spurgt efter om du vil formatere,og det vil du selvfølgelig

8 når du har formateret,begynder insta. autumatisk

eller fo fat i en bootdisk,fra win.98,og boote op fra dit a-drev,og skriv format c:
og formatere hd,husk at når du har formateret,så sæt biosen til at boote op fra cddrevet,for at kunne insta. windows igen

håber det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 20:35

Nu skriver Breunski at han/hun nødigt vil formatere og dermed miste vigtige filer, frederikshavn!

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 24-03-04 21:05

Jeg har brændt de vigtigste filer ned på harddisk nu, så jeg har mulighed for at formatere. Mit problem er nu, at hvis jeg begynder at pille i bios, som jeg ikke har helt styr på, så kan jeg ikke komme herind og få gode råd, hvis jeg skulle lave L... i det.

Jeg har en startdisk fra win 98, og jeg har også en fra win xp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 21:14

hvis du ikke har rodet med bios og den winxp cd du insætter er bootable, er der en stor chance for at den bare starter op med den! prøv det først!

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 25-03-04 17:03

Den starter ikke med CD'en. Men min CD'rom er også gået i stykker, så jeg skal lige have sat en ny i. Men jeg har fået forbud af "Konen" mod at slette noget før i næste uge , da vi skal være sikre på, at vores netbank kører. Så der bliver tidligst gjort noget ved formateringen efter den 1. april. Så det er ikke fordi jeg ignorerer besvarelserne, men jeg forsøger først med en evt. formatering i næste uge.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 17:18

De fleste netbanker giver vel muligheden for at gemme nøglen på en diskette?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 25-03-04 22:20

Det er ikke umuligt. Jeg har godt nok en mappe, der hedder "Unisecur", men hvis jeg har får lavet ged i det, så har jeg ikke mulighed for at få styr på computeren, da det er svært at sidde ved den med kroppen i gips.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 22:23

Det er en barsk computer du har, hvis det er den der har fået dig lagt i gips!
Men god bedring

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 27-03-04 15:19

Det er nu ikke computeren der er barsk, det er mere kæresten. En gravid kæreste med vilde hormoner er ikke at spøge med.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 28-03-04 18:59

Så er der styr på PC'en igen. Tak til alle der hjalp, ærgeligt at jeg ikke kan fordele pointene mellem jer, men jeg må jo acceptere det svar som var til mest nytte. Jeg gjorde som Cooper skrev.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 28-03-04 19:00

Tak for svaret dscoop80. Jeg installerede Windows igen uden at miste filer.