/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ledningsnet/Mazda 626 GE/Microalarm
Fra : masteraugust0
Vist : 2070 gange
1310 point
Dato : 06-05-02 20:13

Hej!

Jeg har netop anskaffet mig en Mazda 626 2,0 GLX CC årgang 1992(den nye model), da jeg fik bilen sad der en alarm af mærket Micro i motorrummet.
Da der ikke var nøgler/fjernbetjening med til alarmen , besluttede jeg at afmontere denne.
Det skal lige oplyses at bilens centrallåse system og det indvendige kabinelys kun virkede når tændingen var slået til!!!
Hvor sjovt er det
Nå men jeg regnede med at når jeg fjernede alarmen og det tilhørende ledningsnet så var alt i den skønneste orden , men nej , det er stadig det samme.
den eneste sikring der ikke var i orden var den til kabinelyset , men ved en udskiftning viste det sig at nu kunne jeg ikke slukke motoren , men kabinelyset virkede????
Nu kører jeg uden sikring til kabinelyset og et centrallåsesystem jeg ikke kan bruge til ret meget.
Er der nogen der kan hjælpe med ledningsdiagram til bilen og/eller Micro alarmen.Evt. en meget grundig
uddybning/forklaring der kan løse mit problem???????
Henvisninger til hjemmesider accepteres ikke som svar!!!!

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 06-05-02 21:24

"Henvisninger til hjemmesider accepteres ikke som svar!!!!"
- Hvad er så meningen? At vi skal printe de ledningsdiagrammer ud vi finder, og sende dem til dig? Så kan det også være ligemeget.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 07-05-02 10:38

http://www.haynes.co.uk/ Du kan bestille bogen for knap 20£ inkl levering.
Det lyder som om du har nogen overgang fra dit kabinelys, siden du ikke kan bryde tændingsstrømmen.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 07-05-02 10:42

Hvis din alarm har kunnet afbryde tændingsstrømmen, er der en god chance for at finde problemet, hvor alarmen har været/er koblet på.

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 07-05-02 18:59

Den er ikke god nok Peterbo!!!
Jeg er udmærket klar over at jeg kan få en Haynes til bilen , men hvad m/Micro alarmen .
Der er ikke overgang i mit kabinelys!!
Problemet er at alarmen har været koblet ind på ledningsnettet , men denne har jeg koblet af igen og alle ledninger (jeg kan se) er ført tilbage til det originale.
Med hensyn til 2mmys kommentar kan jeg bare sige at det ikke var min hensigt at i skulle sende ledningsdiagrammer til mig , men der er da mange der har en scanner og de kunne evt. maile til mig.
Jeg ser Micro alarmen som det store problem.
Prøv igen

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 07-05-02 21:05

Desværre , de har ikke min alarm og der er ingen downloads for Mazda 626

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 07-05-02 21:31

Så må du jo fortælle, hvad det er for en model

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 07-05-02 22:05

Hved det ikke men den ser helt anderledes ud end den på billedet på hjemmesiden.
Det eneste der står på den er micro

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-05-02 23:25

Hej

Skulle det mon dreje sig om denne CarGard MICRO-ALARM ???
http://www.bilmiljo.no/CG%20BruksogMontanv.htm

Godt nok et link,---men et forsøg værd

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-05-02 02:02

Hej Master....!

Jeg har fundet nogen links vedrørende bil-alarmer - hvor er der dog mange at kigge på; men prøv selv og god fornøjelse!

Med de sparsomme oplysninger du giver, kan jeg kun give dig links, men det må da være bedre end intet.

http://www.incargadgets.co.uk/shop/advanced_search_result.php?keywords=micro+car+alarm&x=10&y=10

http://airandsound.safeshopper.com/6/13.htm?286

http://www.howard.co.kr/auto/remote/motocycle_alarm/car_alarm.htm

http://www.suzuki.cybercomm.nl/security.html

http://www.avonandsomerset.police.uk/crime_reduction/security_products/security_products.asp

http://www.carsecurity1.co.uk/installation.htm

http://www.fcsurplus.com/auto/details.cgi?Category=auto&Product=810906

http://www.hawaiibid.com/mobileaudioconcepts/

Hvis du vil have flere - så giv lige besked ikke!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 08-05-02 10:11

Måske kan denne automonteringsguide hjælpe:
http://www.the12volt.com/carsecurity/carsecurity.asp

Mvh Peterpo

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-05-02 00:44

Ingen af jeres henvisninger kan bruges , de vil alle bare sælge!!!!
Ingen diagrammer.
Prøv igen

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-05-02 01:05

Hej

Det er ikke helt rigtigt. På det link jeg henviser til,- kan du Downloade diagram til alarmen i PDF format.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-05-02 01:17

Undskyld Parkenss
Da jeg har fået mange henvendelser , må jeg have overset din.
Jeg kigger lige lidt nærmere på det og vender så tilbage.(Det ser lovende ud)

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 09-06-02 03:11

Hej..

Nu er Micro alarm ikke det bedste mærke i verden... vil nu nok nærmere sige at det er en gang plastiklort som kun tankstationer sælger...
Jeg tror ikke du kommer særlig lang med diagrammer eller lign.
Problemet ligger højst sandsynligt i at den person der har monteret alarmen er en gør-det-selv klamp-hugger der ikke har forstand på biler.
Endvidere vil jeg forslå dig at få en der har forstand på autoelektro til at kigge på den, for det lyder som om at den alarm har haft noget startspærre i sig der har været monteret over klemme 15 (tændings strømmen), og efter afmontering ikke er blevet samlet helt rigtigt.. Micro alarmer bruger det tyveri system der kører over kabine lyset , dvs i stedet for at sætte dørkontakter i måler alarmen spændingen på den gruppesikring der går til kabinelys, og når døren så blir' åbnet uden at alarmen er slået fra og kabinelyset tænder "føler" alarmen et spændingstab over føromtalte sikring og akriverer derved alarmen.
Mht til din centrallås har jeg ikke lige et umiddelbart svar, for det lyder som en rigtig god gang "Ged" der er gået i ledningsnettet..
Som sagt... Ta' bilen til en fagmand...
Kan godt sende dig et diagram over din mazda(dog først på Mandag), men tror nu ikke det ville hjælpe dig..

Mvh.

NitroOS

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 19-06-02 18:38

Tak for ingenting Lightyear

Mvh.Masteraugust

Accepteret svar
Fra : valin

Modtaget 1310 point
Dato : 02-07-02 15:59

Det kunne godt lyde som om nogle af ledninger i alarm/centrallås er sat forkerte i. Hvis du ikke har den store ekspertise i at rode med sådanne ledninger, så vil jeg foreslå, at du tager bilen med ud til en autoELEKTRIKER ikke mekaniker. De ved med garenti hvad der er problemet og kan rette det i løbet af no time. Spar dig selv for en masse ærgelser, offer de 4-500.- det koster og få din "nye" bil på rette køl igen.
Har selv prøvet noget lign. og jeg troede jo selv, at det ikke var det store problem, så jeg roede lidt rundt og pillede lidt hist og her... Det endte med, at jeg slukøret måtte trille ned til en autoelktriker og få dem til at fejlen + min egne små fiks fakserier... Det blev sgu' dyrere end hvis de havde fået den i første omgang....