/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Import af MC til Norge.....
Fra : hms
Vist : 670 gange
50 point
Dato : 22-03-04 20:29

Hej.

Er der nogen i gruppen der ved hvilke omkostninger der er forbundet med at importere en brugt MC til Norge fra DK. Jeg tænker på om der skal betales registreringsafgift. Jeg ved at der ikke rigtigt er noget i Sverige ud over nummerpladen, men til Norge er jeg lidt usikker.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-04 20:44

jeg skulle selv importere en riffel fra Grønland.jeg ringede til told og skat i Ålborg...de ved hvad de snakker om!!!!

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-03-04 20:46

Ja men nu er det den anden vej, og jeg bor ikke i Norge

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-04 20:49

Ja nu er Norge jo et ikke eu-land. Men normalt er det sådan at når man eksporter sit køretøj ud af landet ( ihvert fald til et andet eu-land) så får du en del af afgiften tilbage. Du kan rent faktisk hvis det er en mc/køretøj der er lige ved at have veteranstatus (35 år her i DK) så hente den tilbage til DK når den har rundet de 35 år og så kun betale afgift (kvart afgift) som et veterankøretøj af det samme køretøj...og de penge er SKATTEFRIE.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-03-04 20:56

Hej.

Har sikkert ikke forklaret mig præcist nok, men det er en MC som jeg har til at holde i DK uden afgift, som der måske er en Norsk køber til. Denne potentielle køber har spurgt, om jeg ved noget om hvilke afgifter han evt. måtte betale i Norge hvis vi handlede. Jeg har foreslået at han spørger de Norske toldmyndigheder , men jeg var også selv interesseret i at kende disse, uden at jeg måske ville få nogle "farvede" oplysninger af ham i en forhandlingssituation.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 21:08

OK. Men det kan aldrig blive dit problem at "slås" med de norske regler og myndigheder omkring afgifter. Det skal IKKE påvirke din pris på mc'en. Når jeg/vi henter mc'er i England er sælgeren dér da revnende ligeglad med hvad jeg skal betale i afgift i DK...bare han får sin forlangte pris.
Et velment råd: Hvis der er udsigt til "bøvl" med din potientielle køber i Norge...så glem ham!

held og lykke med handlen!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-03-04 21:12

Nej det har Du selvfølgelig ret i. Jeg var også bare lidt nysgerrig omkring reglerne.

m.v.h.
hms

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 21-06-04 17:49

Tak for svaret pallenoc.