/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lokal netværk
Fra : SWonder
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 22-03-04 20:14

Hej jeg er jævnligt koblet på et større lokalt netværk. Jeg vil så høre om det er muligt at låse de delte mapper i xp, så man skan styre hvem der dovnloader fra min pc??? Ligeledes vil jeg høre om der er en der kander et lille progran der kan overvåge et sådan netværk så jeg kan se hvem der dovnloader fra min pc???

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 20:35

Jeg ville lukke totalt ned Shares på PC'en og installere en FTP server istedet for.

Det er let og hurtigt at administrere en FTP server, med enkeltstående bruger men og bruger klynger/grupper.

Hvis du vil bruge Shares og sådant, så kræver det lidt kendskap til hvordan NTFS rettigheder fungere.
Du skal oprette en masse brugere men du kan dog også bruge en bruger konto til flere, men det er meget mere bøvlet end end FTP

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 20:38

Det var da ikke fordi der var særligt mange stave fejl i den første melding

http://www.bpftpserver.com/

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 20:40
Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 22-03-04 20:52

Ps.
Det skal lige siges at jeg ikke er expert på XP, men jeg har ikke hørt om noget revolutionerende netværks værktøj i XP i forhold til W2K

Accepteret svar
Fra : themighty

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-04 10:45

jeg kender hvert fald et program som hedder netwatcherpro hvor du kan se administrere og "kicke" alle de folk der er koblet på dit eget netværk eller hvert fald dem der er inde på din komputer.... derudover er der et godt program som hedder noget i retning af netshare hvor du kan se alle de delte filer på et helt netværk. meget godt når man ikke gider kigge alle computer igennem for at se hva folk har delt håber der er noget der kan bruges
mvh
themighty

Godkendelse af svar
Fra : SWonder

Dato : 27-04-04 22:01

Tak for svaret themighty. netwatcherpro var sku lige det program jeg skulle bruge