/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kan man Operere Tinitus!
Fra : Mr.Stock
Vist : 1023 gange
50 point
Dato : 22-03-04 19:33

Jeg har lidt tinitus... Og selvfølgelig irritere det mig?!

men kan man operere eller gøre noget så det forsvinder!

hvis man kan operer det, hva koster sådan en operation CIRKA?!

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 22-03-04 19:36

Hej. Tinnitus kan ikke opereres. Der findes noget, som hedder en tinnitus masker, som kan hjælpe. Du skal nok have fat i en ørelæge for nærmere forklaring.

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 22-03-04 19:41

Og - der findes masser af sider om tinnitus her på nettet. Søg via Google, hvor du bare søger på ordet tinnitus. Håber du finder ud af noget. Jeg har selv lidt af det efter at have arbejdet som lægesekretær i mange år. Jeg har siddet med høretlf. og skrevet efter diktat. Kan stadig høre min chefs stemme!!! Hendes mand er ørelæge og henviste patienter med tinnitus til hende. Deraf kender jeg til maskeren. Men du kan også hente hjælp via en psykiater. Det kræver en henvisning fra din læge. Psykiateren kan lære dig nogle distraktionsteknikker. Og hvis du har en henvisning, er det gratis.

Håber noget af det kan bruges.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-03-04 19:43

Hej
Jeg har tinitus - men min type kan man ikke gøre noget ved, det er kommet af høreskade.
Der er lavet forsøg med "hvidstøj" som man har på radioer imellem stationer. Men det varvist nok ikke nogen succes.
Når der er slemt for mig sover jeg med musik fra radioen om natten, det fjerner fokus på lyden.

Faktisk er egen fokus på lyden det største problem som du jo nok ved - når man tænker på lyden er den ekstra kraftig... Jeg ved også at Diskotek besøg markant forvære mit problem... Så der er jeg begyndt at bruge ørepropper.

Man kan vist nok fjerne hørelse eller sneglen, hvis lyden er gennereret at denne, som det er i mit tilfælde. Men så skal problemet jo være meget slemt hvis man vælger at leve uden hørelse på det øre.

Hvis det er lyde der opstår i hjernen, kan vist nok ikke gøre noget. Men jeg er ikke sikker. Du kan jo få en henvisning til en ørelæge. Denne vil være den bedste til at vejlede dig. Vi andre i samme båd som dik kan kun øse af vores erfaringer...

Det er hvad jeg ved om problemet.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-04 19:53

Du skal i første omgang kontakte en øre/næse/halsspecialist. Han/hun vil kunne finde frem til hvorfor, du har fået lidelsen.
Du kan læse lidt om tinnitus her http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/tinnitus.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : cad

Dato : 22-03-04 20:21

jeg har hørt, at der skulle findes et akupunkturpunkt et sted på venstre side af halsen nær øret, der med et nålestik helt skulle fjerne tinitus... det blev bragt i DR for et stykke tid siden..........jeg husket bare ikke i hvilken udsendelse, det blev bragt................

Kommentar
Fra : cad

Dato : 22-03-04 20:48

Det var akupressur .......... om det virker , ved jeg ikke ................ her er en side;
http://akupunktur.dk/center/dansk.html

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 22:54

Ja og alligevel nej.
Nej til operation. Men ja der findes metoder til at dæmpe en tinitus. Typisk vil en tinitus ligge indenfor et snævert frekvensområde, hvor hørecellerne er beskadiget, men i meget svære tilfælde kan man via høreapperat sende en antifrekvens ind i øret der kan dæmpe en tinitus så meget at man kan lære at leve med den.

Men tal med en ørelæge om det, men det er ikke nogen billig sag.
Jeg selv lider af tinitus i mindre grad, men har du aldrig opleve ved eks. under musik hvor frekvensen kan være meget varieret at du pludselig ikke "kan høre" din tinitus??

Kommentar
Fra : Sibrijo

Dato : 23-03-04 09:08

Godmorgen.
Har lige et lille suppl. til min kommentar igår.

Kom til at tænke på, at jeg for ca. 1 1/2 år siden fik skyllet ørerne ud hos min læge, som netop sagde, at mine tinnitusgener kunne have årsag i gammel ørevoks. Og det har ikke noget med urenlighed at gøre *GG*. Det hjalp faktisk gevaldigt. Har da overvejet at få det gjort igen, da generne er kommet tilbage igen.

Og så er det gratis og nemt.

Ha en god dag.

Lone

Kommentar
Fra : jettelund

Dato : 26-03-04 17:09

når min tinitus er slem propper jeg de gule skumgummi ørepropper i ørene så bliver støjen HØJ pg efter en halv time eller mere så tager jeg dem ud og så kan jeg holde det lidt ud igen.........idag tænker jeg sjældent på jeg har tinnitus men det bliver forværret at støj fra biler etc. eller hvis jeg er ude i en større forsamling så der har jeg ofte mine "støbte" ørepropper i. Bl.a. i biograen som virkelig er en plage med hensyn til støj/høj lyd
hilsen jette

Kommentar
Fra : Dorthe4321

Dato : 13-04-04 01:45

Jeg har hørt at de gjør operasjoner i Litauen men vet ikke så mye mer

Kommentar
Fra : Lissl

Dato : 22-05-04 19:06

Operation i Litauen, hvor man ikke er enig i den gængse grund til operation, her må man være betænkelig.