/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændeshelter.
Fra : susno
Vist : 3800 gange
50 point
Dato : 22-03-04 19:30

Har nogen en god ide til hvordan man kan lave et simpelt brænde-shelter.
Jeg er hverken tømrer eller håndværker ; men har brug for at få mine ca 3 rummeter brænde i læ for vind og vejr - E.v.t op ad en mur.
Venlig hilsen Susno

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-04 19:44

Det allernemmeste er at dække det over med en pressening!
Men at bygge et lille brænde(halv)skur af nogle hegn er ganske enkelt. Der findes RIGTIG mange muligheder/varianter af hegn her:

http://www.plus.dk

Så er det kun fantasien der sætter grænsen...for man behøves overhovedet ikke være hverken snedker eller tømrer for at lave noget af disse elementer.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 19:48

Jamen altså to stolper i jorden som ende stykker der sættes med 30 cm afstand i hver ende og så et par overlæggere en på væggen der kan skrues fast så evt et stykke plade der hælder udaf på en overlægger der er sat på de to yderste endestolper I samme retning som overlæggeren på væggen som pladen kan hvile på og så skrues fast i
Mvh Sune

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 22-03-04 19:56

Du skal ikke placere dit brænde op ad en mur, både fordi det kan skade mure, og brændet har godt af "gennemtræk"

Et billigt og nem brænde-shelter kan du lave ved at nedgrave et par stolper fx 100x100 mm med 1,5-2 m afstand og en højde på ca. 1,5 m.
Placer en overligger på stolperne, herover spænder du en billig plastpresenning af passende størrelse, hjørnerne på presseningen fastgøres til jorden med teltpløkke.

Så har du et telt-shelter over dit brænde med gennemtræk gennem telt-gavlene. Teltet behøver du kun bruge i den våde tid på året.

En plastpressenning på ca. 1,5x3 m koster ca en tier med øjer og det hele - teltpløkkene har du måske, hvis du er gammel spejder *G* - go arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 24-03-04 17:09

Tak for svaret pallenoc.Ja jeg tror jeg vil bruge noget hegn.
Venlig hilsen Susno

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-03-04 17:44

Rigtig GOD arbejdslyst!!!

Mvh
Palle