/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
mangler opskrift på durumrulle
Fra : ekelin
Vist : 4247 gange
100 point
Dato : 22-03-04 19:01

jeg har prøvet at finde en opskrift på durumrulle og shawarma det er svært ,er der nogle der hved hvordan man laver sådan nogle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 19:05

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifts-service/spurgt-efter-opskrift-2.php?id=1%22
Du kan finde det her men det kræver at man er oprettet som bruger
Mvh sune

Kommentar
Fra : 888

Dato : 22-03-04 20:30

nææ, men man kan købe dem hos de fleste grønthandler, som handler med etniske madvarer, og i bazar vest i Århus... Majspandekager er også ret gode, men det er jo nok mere mexicansk.....opskriften står som regel på pakken med majsmel

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 23-03-04 15:16

tak for interessen jeg fandt en spændene opskrift på shwarama på dr-kogebogen men ikke opskrift på durumrulle man kan købe dem i pizzarier her i København det er ikke pizza sandwich eller pita brød men noget der kaldes durum der er rullet om noget fyld

Kommentar
Fra : netper

Dato : 23-03-04 16:35

Jeg må erkende at jeg aldrig har smagt en durumrulle, så det kan godt være jeg er helt ude i skoven med denne opskrift, men det kunne jo være.

Mvh
Per

250 g mel
2 æg
1 spsk vand
½ tsk salt

Fyld:

500 g finthakket oksekød
2 løg
2-3 fed hvidløg
½ tsk paprika
2 spsk konc. tomatpuré
hakket persille
salt
peber
olie
2 dl rødvin

reven parmesan

Fremgangsmåde:
Bland ingredienserne sammen og ælt det til en glat, fast dej, som stilles i køleskabet i ca. en time, så den kan rulles meget tyndt ud. Skær dejen i firkanter (8x10 cm). Der bliver ca 16 stykker.

Fyld:
Olien varmes på en pande, de hakkede løg svitses uden at tage farve. Pres hvidløgsfeddene over. Bland puré, paprika, salt og peber sammen med oksekødet og kom det på panden til løgene. Lad det stege godt igennem, tilsæt persille samt rosmarin og en sjat af rødvinen. Fordel halvdelen af fyldet på pastapladerne, luk enderne godt sammen og kog dem i en gryde med olie ca. 4-5 min. Tag rullerne op med hulske og lad dem dryppe af i en si. Læg rullerne i et oliesmurt ovnfast fad. Resten af fyldet tilsættes den øvrige rødvin og koges ind, hvorefter det hældes over rullerne. Drys med parmesan. Stil fadet i en 200° varm ovn i ca. 10 min., til overfladen er gylden.

Tilbehør:
groft brød med persillesmør

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 23-03-04 17:11

det er en rulle man kan spise som en hotdog,, men med shawarma el.falafel el.kylling el.skinke brødet er ligesom svøbt om fyldet.

Accepteret svar
Fra : 888

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-04 20:46

ja, og det er dem man kan købe hos grønthandlerne, specielt i Kbh.!! Det er nogle kæmpe "fladbrød" De kan bl.a. købes hos grønthandleren på Rantzausgade.....den ligger næsten nede ved 7/11 på hjørnet af Rantzausgade og Griffentfeldsgade- og på samme side........

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 24-03-04 12:41

det vil jeg tage ind og købe sådan et brød ,det er meget spændende ,tak for oplysningen ,jeg prøver brødet før jeg lukker spørgsmålet ,tak 888

Godkendelse af svar
Fra : ekelin

Dato : 08-04-04 11:48

Tak for svaret 888.

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 10-04-04 17:22

Durumruller:

5 g gær
ca. 1/2 dl lunkent vand
50 g durummel
ca. 1/2 tsk salt

Rør gæren ud i lunkent vand og tilsæt mel og salt. Rør til det har en ensartet konsistens. Bages på en varm slip-let-pande – der bliver 4 stk. som kan fryses ned

Luffe20

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 10-04-04 20:56

tusinde mange tak Luffe20 for din opskrift den er jeg meget glad for med venlig hilsen ekelin

Kommentar
Fra : 888

Dato : 11-04-04 09:53

Skriver du om de bliver gode!?

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 13-04-04 10:55

Ja det skal jeg nok

Kommentar
Fra : ekelin

Dato : 22-04-04 14:18

hej Luffe20 jeg har lige prøvet din opskrift det blev en lille klæbrig klat, nå men jeg tændte for en pande kom en klat på ,det kunne jo være det flød ud ,men nej ,hvad har jeg gjort forkert?