/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Den værste dag...
Fra : Birgitta
Vist : 589 gange
111 point
Dato : 22-03-04 17:59

I går var det min fødselsdag...
Gik tur med hunden i øsende regn.
Bevæbnet med kage tog jeg ud til min mor. Hun var syg... for syg til at huske, at jeg havde fødselsdag...
Tog hjem og gik endnu en våd tur med min hund.
Da vi kom tilbage havde der været indbrud i min lejlighed...
Glasskår over det hele.
Støvsugede og ryddede op og gik i seng.

Er der nogen, der kan slå den?

Kommentar
Fra : sunebb81

Dato : 22-03-04 18:01

u win!!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 22-03-04 18:03

nej..og jeg håber heller aldrig at jeg kommer til det

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-03-04 18:03

Sender dig en positiv tanke, og tillykke med fødselsdagen.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 22-03-04 18:07

ja det må jeg sige den var ik sjov håber du har haft en bedre dag idag.. og tusind tillykke med fødselsdagen trods alt.......

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 22-03-04 18:13

din stakkel!
idag MÅ simpelt hen ha´været bedre, hva`? Når det er rigtig mørkt kan det kun blive lysere....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-04 18:16

Nej den kan vi nok ikke slå, det er altid trist når ens forældre begynder at #falde af" eller blive affældige hedder det vist. Hun kan kende dig? Min far kunne ikke kende mig til sidst!
Det med at andre har rodet i ens ting når man kommer hjem, er da heller ikke en behagelig tanke, det har jeg ikke selv været ude for. Man kan heller ikke undgå at føle sig utryg ved at det sker, og så ved højlys dag, Mon ikke det er en sølle narkoman, der lige skulle lave til et fix,Mvh. Valde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-04 18:17

Tillykke med fødselsdagen!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 18:29

Skide synd for dig Birgitta

Du får lige et Citat:

Erfaring er ikke, hvad mennesker oplever. Det er, hvad mennesker bruger det oplevede til. ( Albert Einstein )

Frida...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-04 18:34

Åh, hvor er I altså søde... Det trængte jeg til...
Men jeg kunne nu også godt have brugt en stribe af andres ulykker, så jeg kunne holde op med at klynke over stakkels mig.

I dag var jo noget med forsikring, oprydning, glarmester, --og en mor der er endnu mere svag...
Narh, bedre var i dag nok ikke... Jo, vejret var lidt bedre, så jeg hængte det sengetøj ud, som jeg jo var nødt til at vaske glasskår ud af.... Det hænger derude og bliver skyllet en ekstra gang...

Men hurrah! der er et helt år til min næste fødselsdag!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-03-04 18:37

Ups min TV-avis er begyndt... og jeg har ikke engang nået til min frokost endnu...
Ses i morgen.

Accepteret svar
Fra : ticka

Modtaget 121 point
Dato : 22-03-04 18:40

okay: Igår vendte jeg hjem efter en hel weekend udendørs - du ved selv hvordan vejret har været.......storm og regn, og som sagt udendørs det meste af tiden. I bussen på vej hjem, sad jeg og glædede mig til at komme hjem i varmen, først et varmt bad, bagefter et tæppe og en kop kaffe, og så sidde og råhygge med kæresten og ungerne, men....
Kom hjem, og der var ingen hjemme. Fyret var gået ud, og der var omkring 14 grader overalt i huset. Da bilen ikke var hjemme, var det udelukket at hente mere olie til fyret...hunden fortalte bedende, at hun virkelig trængte til at komme ud, så i stedet for et varmt bad, så gik jeg en tur med hunden i sjask regnvejr.........men havde trods alt ikke haft indbrud, da jeg kom hjem.......

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 18:42

Hø hø Birgitta. Er du blevet så gammel, at du ikke længere ser
frem til dine fødselsdage?

Mener Viktor Borge engang udtrykte sig omkring det faktum at blive ældre.....

"Jeg har ikke noget mod at blive gammel. Men jeg er ikke vant til det"

Frida...

Kommentar
Fra : spiti

Dato : 22-03-04 19:06

hvor kan man svare på spørgsmål

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 22-03-04 19:26

<spiti: svare på spørgsmål????Lige nu er du i "smalltalk" kandu´s eneste useriøse forum. Prøv nogle af de andre kategorier, der er spørgsmålene helt seriøse, og du kan svar epå alt hvad du formår!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-04 19:57

Birgitta!
Men det var da en trist måde at holde fødselsdag på.
Hilsen fra

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 22-03-04 20:17

ticka.
jeg ved godt at der ikke var nogen hjemme...
jeg var ude ved Finn....der sad Lars og sov.han havede vist strikket sig selv færdig..griner!!!

det er ihvertifald ikke Finn og Min skyld....fløjte,fløjte...

Kommentar
Fra : spiti

Dato : 22-03-04 20:20

prøv at tage finger af tryk.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 20:30

Stakkels birgitta.
knuser herfra!

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 22-03-04 22:07

webgun.
sæ´fø´li´er det ikke nogens skyld.............vi kan jo alle sammen strikke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-03-04 17:31

Åja, så letter det lidt på det... I dag fandt jeg endelig langt om længe kvitteringen på det stjålne digitalkamera... 5489kr.

---Og jeg fik overtalt min mors læge til at køre på sygebesøg i hans frokostpause... Og han konstaterede lungebetændelse, som hun nu får en ordentlig omgang antibiotika imod.

---Og der har ikke været indbrud i dag.

Og jeg har ikke fødselsdag!!!

En rigtig god dag!!

Tak for al jeres opmuntring..

Det undrer mig bare, at der ikke er andre, der har den slags dage.....
Jeg husker f. eks. også den dag i vinter, hvor jeg kom dødsenstræt og kold hjem med bussen fra hundetræning (med transport ca. 4 t).. med en lige så træt hund... Og fandt ud af, at jeg havde tabt nøglen til huset... Og den eneste anden nøgle lå hos min veninde i den anden ende af byen.. Og jeg havde selvfølgelig kun småpenge med.

Næh, frieda, det der med fødselsdage, det er vist noget opreklameret skidt. Jeg HADER fødselsdage!!! Især mine egne! Men det er jo heller ikke så ringe at elske alle de andre dage --især hverdage. Dem er der jo trods alt flest af.

Nåmen, indtil videre er der vist ikke andre end ticka, der har gjort sig fortjent til "hadedagspoints".
I får lige en chance mere, så lukker jeg spørgsmålet i morgen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 23:34

Birgitta!
Jo vist er der andre der har oplevet en off day, Nu var det så rigeligt med din mor også, det ville have været ovenud nok med tyveriet, og det roderi det medførte.
Jeg har ikke oplevet noget så alemt ikke jeg kan huske lige på stedet. Men en jeg kendte oplevede noget lignende den 17/11 for nogle år siden, når jeg husker datoen og forresten også ådstallet, så er det fordi, jeg skulle fratræde mit job pr, 31/12 samme år. Derfor var min afløser allerede tiltrådt, hun skulle have to måneders oplæring, sammen med den "gamle teknikker". Der var nogle specialopgaver som ikke helt faldt ind under uddannelsen!
Den 17 november vågnede jeg tigligt ved at vinden tudede sneen væltede ned, jeg havde 20 km. til min arbejsplads, jeg havde ikke forsømt en eneste dag på grund af vejret i alle de år jeg havde arbejdet der. Jeg gik straks igang med at ringe rundt for at finde ud af vejsituationen, det var allerede svært at komme igennem alle skulle ringe, jeg kom endelig igennem til politiet tror jeg det var, de beordrede mig nærmest til at gå i seng, sneplovene kører fast, der går ingen busser, i Syvsten ligger tre stor lastbiler væltet, hovedvejen er spærret i begge retninger, alt er kaos.
Nå men så må jeg ringe til min arbejdsplads - - de kan da ikke forstå hvorfor jeg ikke kommer, der var ingen der tog telefonen, langt om længe kom jeg i forbindelse med lederen på hans mobiltelefon : "Tag du det ganske roligt Valde" sagde han "Der er ingen der møder på arbejde i dag" Jeg protesterede lidt "Vores nye teknikker hun har ingen nøgle, hun kommer den anden vej fra, og du ved nye koste og så videre" "Hun må da så køre hjem igen sagde mester"

Næste dag var vejene åbne igen, Det første jeg så var et brev på mit skrivebord fra komunnaldirektøren, der stod at det må betraktes som et ulovligt fravær og det bliver trukket i lønnen. Kommunaldirektøren var selv ny og havde ikke kunnet komme på arbejde, (om han blev trukket i lønnen ved jeg ikke).

Nu begynder historien som jeg ville fortælle om en der havde en rigtig off day. Da mln afløser kom fik jeg hendes beretning: Hun havde ikke kunnet starte sin bil i det kolde vejr, så hun tilkaldte sin nye kæreste( jeg ved ikke hvor langt væk han egentlig var) han havde en firehjulstrækker, så han kunne saktens køre hende derud fire kilometer var der kun, Han kørte damen ud, satte hende af, og skyndte sig at køre igen, ingen skulle se at hun havde fået ny kærest. Da hun så opdagede at dørene var låst, og der var ikke et øje, ja da var det forsent at kalde kæresten tilbage, hun havde ingen telefon. Der var ikke andet for end at begive sig til fods den lange vej som fire km. nu pludselig var. Der var hård frost og hun var ikke klædt på til det vejr. Der stod en hård blæst ind fra det åbne hav som kun var et par hundrede meter væk. da hun godt forfrosset nåede hjem, var det første hun gjorde, at tage et varmt bad, og hun fortalte frimodigt hvilken legemsdel der var både sort og blå af kulde.
Det var da en off day.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 23:36

PS. Der var ingen af os der havde fødselsdag!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-04 14:24

Godt forsøgt, valde, men jeg synes alligevel at ticka fører... Osse fordi det ikke rigtig var DIN værste dag, men din afløsers.
(Brrrrrrrrrr, hvor er det godt, det i det mindste ikke er vinter mere...)
Jeg lukker spørgsmålet senere i dag.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 24-03-04 16:24

Ok, Birgitta - så får du lige en rigtig møgdag fra mig osse.

Sidste år, få dage før jul kom jeg for sent op, og nåede derfor ikke toget til mit arbejde. Jeg forsøgte forgæves, at ringe til både min mor, søster og veninde for at redde mig et lift - så jeg ikke kom for sent, men nope den gik ikke - så jeg måtte pænt vente på det næste tog.

Jeg halsede fra stationen til mit job, vel vidende at jeg var 45 min forsinket - for blot at finde ud af, at det var min fridag...Doh!!

Nå, ski med det - jeg ventede igen på toget og tog derefter på juleindkøb. Inden da skulle jeg lige hæve lidt money i automaten. I kender det med garanti godt - man udfører denne hanling på rutinen....kortet ind, taste taste....kortet ud, hvorefter man skynder sig videre. Som sagt så gjort - alt var godt - lige indtil jeg opdagede, at jeg var gået fra mine penge. Dem havde jeg glemt i skyndingen æu!!!
Jeg håber virkelig, at det var en pensionist der på denne måde fik sig en ekstra julegave.....

Frida...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-04 16:40

Hihihi... Den lunede... Jeg håber, du er kommet dig, Frida....
Sjovt nok, så er de der skrækkelige dage helt skægge... -at kikke tilbage på...

Men jeg lukker her, for jeg skal liige over og stille et spørgsmål om min venindes gøje...

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 24-03-04 16:42

Tak for svaret ticka. -Håber, du har fået varmen.
Og tak til alle for svar og sympati.

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 24-03-04 19:58

Jo tak, varmen er kommet igen - håber din næste fødselsdag går bedre!