/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Win32.Rirc.A worm
Fra : BentSimonsen
Vist : 883 gange
60 point
Dato : 22-03-04 17:21

Hey er der nogen der ved hvor man kan finde "Win32Rirc.A worm" Removeal tool??
Har EZ-Trust Antivirus.. Men den hverken prøver at fjerne eller reparer Virusen, den oplyser mig kun om at den er der.. Og køre heller ikk Ad-ware.. Har gjort indtil den fjernede nogle filer så computer ikk vil starte op..

Så alt hjælp vil være dejligt..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 17:24
Kommentar
Fra : sunebb81

Dato : 22-03-04 17:25

prøv at bruge en online virusscanner: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 17:25
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 17:29

Her ligger også en del gode orogrammer
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/topten.php?hit=1
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:23

Prøv at scanne med dit AV program i fejlsikret tilstand.
Hvis du kører XP eller ME skal du slå gendannelse fra ellers vil filen bare ligge i restore.
Hvis den virus du har er aktiv, altså aktiveres via registreringsdatabasen(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run) vil du ikke kunne slette den, men hvis du starter i fejlsikret (F8 under opstart) vil opstartsfilerne ignoreres og du kan slette filen.
Sådan slår du systemgendannelsen fra
I Windows ME:
Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, så vælg Egenskaber - Ydeevne - Filsystem - Fanebladet Fejlfinding. Sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse, klik ok og genstart pc'en
I Windows XP:
Højreklik på Denne Computer i Start(eller på skrivebordet), vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik OK og genstart.

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 22-03-04 21:19

Stinger (Fra McAfee) kan fjerne næsten alle "orm" og "trojanske heste".
Og så er den gratis og meget hurtig.
http://www.mcafee.dk/stinger/

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 22-03-04 22:12

Sunowich: Det første links er til et program lavet af Panda, og det har jeg ikke et særlig godt forhold til..

Sunebb81: Har prøvet dette AV program..

BjarneD Mit Av program finder godt nok mange viruser og orm... Men oplyser mig kun om de ligger der.. Så det kan vel være lige meget om man skanner i fejlsikret tilstand eller normal tilstand..
Det vil sige for at gøre det kort.. Lige meget hvilken virus det er, oplyser den mig kun om den ligger der..

Wofler: Har lige prøvet Stinger uden at finde det.. Men den fandt da nogle andre viruser.. Thx..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 22:23

Den virus du nævner kendes ikke af nogen af de AV producenter jeg har tjekket. Trend kender en Win32Rirc.B, som er et alias for en eller anden orm.
Nu kan det jo ikke nytte noget at du bebrejde os stakler der bare vi hjælpe, at du har fundet noget som tilsyneladende ikke findes.
Stinger er et godt alternativ og det er nødvendigt at sikre sig at en virusfil ikke er aktiv osv.
Dine forhold til Panda kan du gøre med hvad du vil for det er en effektiv scanner som endda ofte kan finde noget der ikke er rigtig virus, men som bare ligner i virkemåde. grunden til du ikke kan finde en removal tool er at det du har fundet ikke betragtes som vanskeligt at fjerne.
Det kunne være at vi alle skulle bruge tiden på nogen der værdsætter velment hjælp

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 14:35

BjarneD Jeg havde engang Panda Anti Virus insalleret og efter et par dage begydte computeren at opføre sig mærkeligt.. Og til sidst Gad computeren hverken det ene eller det andet.. Så jeg blev nødt til at formatere min com..

Og jeg mener da jeg værdsætter jeres hjælp.. Men bliver jo nødt til at skrive hvad der virker og hvad der ikk virker..

Vil faktisk gerne af med den virus.. Da den kopirer sig til mapper jeg aldrig har set før.. F.eks C:\RECYCLER

Har også haft en lignede Virus ved navn "Win32.Nimda worm" Fandt en removeal tool.. Og bang 10322 viruser.. Og de fylder hver 73 kb..

Så det fyldte jo en del.. Så hvis "Win32.Rirc.A worm" ikke bliver fjernet så Fylder den sikkert min HD op indtil den eksploderer..

Så tak for alle indlæg, håber der kommer flere..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 14:45

Den hedder vist win32.irc?
Nej det kan ikke være ligemeget om man kører AV programmer normalt eller i fejlsikker! Eller undlader at deaktivere systemgendannelse. Nogle gange er det altså den eneste måde at fjerne virus på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 14:46

Særligt når de ligger i recycler mapper

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 14:59

tedd: Den hedder faktisk "Win32.Rirc.A worm" Og Ez-Trust som sagt lader virusserne ligger uanset hvilken en det er.. Så hvis jeg f.eks havde Blaster og skannede Computeren ville der stå..

Nr. of infections 1
Name: MSBLAST.EXE
Og hvor den ligger...

Men vent lige et øjeblik.. Skanner lige min com, derefter smider jeg en virus log på.. Så kan i følge med i hvad der sker for min com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 15:01

Har du ikke bare sat din scanner til intet at gøre hvis den finder virus? Der må være noget under option, settings, preference eller lignende?

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 15:12

Skanneren er sat til..

Action - Infected files --> Er sat til Clean file..

Action - Uncleanable files --> Er sat til Report & deny access

Synes det ser rigtig ud..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 15:19

Uncleanable files kan fjernes hvis du slår systemgendannelse fra og kører scanneren i fejlsikker tilstand! Grunden til at de ikke kan cleanes er som regel fordi windows enten bruger filen eller at den ligger i systemmapper som recycle!

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 15:28

Hov, Det er vidst mig der har total fucket op her.. Under options er der noget der hedder Alerting... Der er sat et flueben ved Display a message box when virus found.. ( Som i sig selv er godt nok )

Det er vel derfor jeg ikk kan slette virusen og kun bliver oplyst om den er der..
Gud jeg er dum, tænk jeg ikke havde set det før nu..

Nu har jeg skannet computeren men stadig ikke fundet den ønsket virus..

Selv om den havde vist mig at virusen fandtes..

Så BjarneD Nu prøver jeg på din måde.. ( Håber det virker )

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 15:30

Her er sidste scan...

Vet Anti-Virus Version 6.1.7.0
Started scanning:   14:23:58, 23-03-2004
Major dat file    v4008
Minor dat file    v5220
Macro data file Feb 11 2004 (VMD Ver 1.6)

Vet Anti-Virus Version 6.1.7.0
Started scanning:   14:38:04, 23-03-2004
Major dat file    v4008
Minor dat file    v5220
Macro data file Feb 11 2004 (VMD Ver 1.6)

Scanning boot sectors...
C:\ Master Boot Record is OK: standard Win2000 (1).
C:\ Partition Boot Record is unknown but seems OK.

Scanning file(s)...
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count4.jar-5da93167-6ab54d5a.zip>VerifierBug.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count4.jar-5da93167-6ab54d5a.zip>Dummy.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count4.jar-5da93167-6ab54d5a.zip contains infected files.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\counter-1d8e3e4d-7cf2743b.zip>Dummy.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\counter-1d8e3e4d-7cf2743b.zip contains infected files.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\nbb2.jar-3ba8fb30-2b385f67.zip>Dummy.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\nbb2.jar-3ba8fb30-2b385f67.zip>VerifierBug.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\nbb2.jar-3ba8fb30-2b385f67.zip contains infected files.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\p.jar-1bc4f036-4a3d2142.zip>BlackBox.class - Java.ByteVerify.exploit trojan.
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\p.jar-1bc4f036-4a3d2142.zip contains infected files.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Oversigt\History.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Oversigt\History.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Oversigt\History.IE5\MSHist012004032320040324\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\W39762B5\wbk8AB7.tmp - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\W39762B5\wbk8AB9.tmp - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\ntuser.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\Administrator\ntuser.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr0.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr1.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Config\desktop.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Fonts\vælg selv.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Softwrap\ABHISOFTTECHTTPRO1.1\206 hdi.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Softwrap\ONEWORLDCUECLUB3\n-peugeot-206-int.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Softwrap\REFLEXIVEARCRIMSONL2\79_mb_308_benzin-41.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Softwrap\vælg selv.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Softwrap\WYVERNWORKSSFRAM505\desktop.eml - error in scanning - scan abandoned.
C:\Documents and Settings\LocalService\Cookies\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Oversigt\History.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\NTUSER.DAT - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\LocalService\ntuser.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\NetworkService\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\NetworkService\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows\UsrClass.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\NetworkService\NTUSER.DAT - unable to open file - not scanned.
C:\Documents and Settings\NetworkService\ntuser.dat.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\pagefile.sys - unable to open file - not scanned.
C:\Program Files\Acclaim Entertainment\Dave Mirra Freestyle BMX\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Skolekom\SkoleKom6011\Download\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\snadboy\snadboy\Revelation.zip - scan incomplete.
C:\Spil\Demo\Mini Golf Gold\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\Demo\Unreal Tournament\Montys maze\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\FruityLoops 3.4\Goodies\FLP file format\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\FruityLoops 3.4\Plugins\VST\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\FruityLoops 3.4\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\FruityLoops 3.4\Samples\Plugin database\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\Full Version\CAVEDOG\TOTALA\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\Full Version\Counter-Strike\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\Full Version\ElastoMania\Elastomania\Elma UPGRADED\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\Spil\Full Version\Midtown madness\riched20.dll - Win32.Nimda.A worm. Deleted.
C:\WINDOWS\Debug\PASSWD.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Internet Logs\BJØRN.ldb - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\SchedLgU.Txt - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Sti_Trace.log - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\AppEvent.Evt - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\default - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\default.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SAM - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SAM.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SecEvent.Evt - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SECURITY - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SECURITY.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\software - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\software.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\SysEvent.Evt - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\system - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\config\system.LOG - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\h323log.txt - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\INDEX.BTR - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS\OBJECTS.DATA - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Temp\Cookies\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Temp\Oversigt\History.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\index.dat - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\VIRUSLOG.TXT - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\wiadebug.log - unable to open file - not scanned.
C:\WINDOWS\wiaservc.log - unable to open file - not scanned.

Finished scanning:   15:23:30, 23-03-2004
Number of files scanned: 120151.
Number of files that could not be scanned: 59
Number of archives containing infected files: 4
Number of infections: 20
Number of infected files deleted: 14
Number of infected files not cleaned/deleted/renamed: 6
   C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\count4.jar-5da93167-6ab54d5a.zip>VerifierBug.class (Java.ByteVerify.exploit trojan)

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 17:17

BjarneD: Nu har jeg fuldt dit råd, og har scannet.. Men den har stadig ikk fundet det jeg søgte..
Men hvis du kan komme på andre idéer er du da velkommen til at skrive..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 17:28
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 17:30

slet dine temp filer og midlertidige internetfiler

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 17:33

Det ser ellers ud som den har slettet 14 stk. nimda virus

Jeg finder lige på noget mere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 17:42

Prøv lige Trend on line scan når du har gjort det Tedd beder dig om: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

..og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der står i start i msconfig (Kør - msconfig - enter)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 18:11

De problemer du havde som du tilskrev Panda kan have været spuýware eller virus. Panda er et glimrende program, som jeg tidligere anvendte meget, men det er forhandlerens (manglende) tjek på licenserne de rfik mig til at droppe det.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 23-03-04 21:46

Msconfig siger..

SoundMan
SetCDfmt
Pctspk
hpcdtray
Nerocheck
realsched
CMEsys
iTunesHelper
DirectX
( Her står så ikk noget )
VetTray
mwsoemon
MsgPlus
NvCpl
dumprep 0 -k
KHost
x8IMPipe
sbhc
msbb
srng
MTZA
dvrvideo
lepro32o
( Her står heller ingenting )
dvrvideo
GStarup
WinZip Quik Pick
ZoneAlarm
FSScrCtl
Screen Saver Control
dvrvideo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 21:57

Der er ikke noget der umiddelbart får mig til at tro at en virus er aktiv, men jeg aner ikke hvad MTZA er.
Du har alt for meget i opstart og du kan helt sikkert undvære mange af dem. Det er i flere tilfælde filer der skulle gøre det nemmere, at starte de pågældende programmer, men min erfaring siger at det er unødvendigt.
Jeg vil ikke gøre mig klog på alle de programmer du åbenbart anvender, men du kan bruge msconfig til at diagnosticere fordi en deaktivering der nemt kan tages væk igen.
Hvis man finder ud af at noget kan undværes kan det fjernes i registreringsdatabasen i denne streng: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, men rør ikke ved det før der er styr på tingene.
Den virus/orm der blev identificeret tidligere må være væk, men det værktøj du på et tidspunkt anvendte til Nimda har ikke virket fordi filerne har ligget i din restore og derfor havde du 14 stk. som blev slettet med succes ved seneste scanning, så håber jeg bare at restore var deaktiveret ellers kan du godt starte forfra.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 21:59

Man kan ofte identificere filerne fra opstart ved at lave en søgning og på den måde sammenligne med placeringen af programmet.
Zonealarm skal selvfølgelig ikke deaktiveres og det skal dit Antivirusprogram heller ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 23:14

SBHC er en superbar et parasit program
Nerocheck kan være DoomjuiceB virus
CMEsys er gator spyware
iTunesHelper er temmeligt resourcekrævende og lidt af en pestilens da den reinstallerer sig selv selvom man har fjernet den.
DirectX er helt klart en virus!!
mwsoemon er malware
gider ikke søge efter de andre men du kan selv checke her http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Men summasumarum er du loaded med snavs!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 23:23

lyder sandsynligt tedd, skal vi så ikke være enige om at AdAware bør installeres: http://www.tucows.com/preview/236049.html
nerocheck kan godt være ægte, men er i hvert fald unødvendig i start

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 23:46

Tror desværre at computeren er så inficeret at det har gået udover vigtige filer, men absolut jo Bjarne, men der ligger jo mange links til nyttige værktøj inde på www.spywarefri.dk Og arlet har osse en fin hjemmeside hvor han vist har samlet det hele!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 23:54

Jeg har aldrig brugt Spywarefri og har alligevel kunnet rense, men det er da muligt at nogen vil finde det lettere. Nu har jeg godt nok en samling af tools på en cd-rom der kan gøre det samme når jeg er ude og hjælpe, men der er jo mange måder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-04 23:58

Jeg vil under alle omstændigheder anbefale et andet AV program

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 00:07

Jeg har aldrig prøvet den, men den skulle være god nok. Det er så vidt jeg husker afløseren for gratisprogrammet InoculateIT fra ComputerAssociates (McAfee), men man skal selvfølge indstille det rigtigt.
Hvad ville du foreslå Tedd?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 00:17

Jeg er rimelig konservativt når det gælder AV programmer! Jeg kører Norton! Men det koster selvfølgelig lidt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 00:20

men her er en (lidt gammel) test af AV programmer http://www.fi.dk/test/computerudstyr/Internetsikkerhed/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 00:23

Jeg bruger Norman, der på det seneste har overgået sig selv, og så er den billig hos TDC. Jeg har haft for meget bøvl med Norton og oplevede at finde en virus på min bærbare da jeg skiftede Norton ud med AVG free ver., og det var en kendt virus. Ja, men der er jo fordele og ulemper på de fleste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 00:28

BentSimonsen er vist og det er jeg også.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 00:28

Ja Norman skulle være god!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 00:33

Norman er god og har en super dansk support. Jeg spurgte i går hvorfor de ikke omtalte Witty virus. Det gav 3 mails med fornuftig forklaring og den var godt nok i signaturfilen de betragtede den bare som uproblematisk, men det er da super med god respons. Norman er blevet forbedret kraftigt indenfor de seneste måneder og de kritikpunkter jeg havde er rettet og så er prisen lav i telebutikken. 349,00 kr.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 24-03-04 10:09

sbhc
msbb
srng
MTZA
dvrvideo

Er alle nye har vidst fået dem i går eller forgårs..
msbb, synes jeg også er en pestilens, da jeg har haft den så mange gange..

Nerocheck mener jeg har noget at gøre med Nero - Burning Rom..

Så vil jeg da tage et kig på Norman..

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-04 10:20

Jeg syntes du skal og køre en online skanning før du gør meget andet og så må du selv om du vil bruge Panda eller Trend. Jeg har haft meget glæde af begge.
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

og glem ikke at installere og køre AdAware, som er meget effektiv til at finde og fjerne spyware.
Du må meget gerne deaktivere de programmer du har listet og dem som Tedd skrev er snavs også Nerocheck da den er unødvendig.

Hvis du skulle finde på at installere Norman med firewall (NIC) skal du have afinstalleret både antivirus program og Zonealarm.
Hvis du får fjernet alt det skidt der er fundet vil du få en hurtigere og mere stabil computer ud af det så det drejer sig virkelig om at være grundig.
Der går rygter om at AdAware kan ødelægge noget på computeren det passer ikke, men hvis der er sket skader på din Winsock kan den blive slettet og det kan nemt ordnes igen

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 24-03-04 10:30

BjarneD Jeg prøver med Panda.. Housecall kørte jeg igår..
Har fundet ud af at MTZA er lavet af N-case som jeg har haft mine problemer med..

Men tak for hjælpen alle sammen... Og så skal der vel uddeles point snart.. Medmindre i har noget mer' at skrive...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 10:35

For min skyld må du gerne lade spørgsmålet stå indtil du føler, at du har styr på det.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 24-03-04 10:41

Hvilken version er den nyeste af Adware??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 10:45

Version 6.0 build 181

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 10:47

Det vil sige, at det er kun standard versionen. Pro og Plus er noget andet, som så også koster penge.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 10:48
Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 24-03-04 13:49

Panda fandt 9 viruser.. bla. Win32.Rirc.C.worm
Så nu prøver jeg med Ad-ware..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-04 14:10

Det var da vist godt jeg var overbevisende og så var det den du ikke kan lide der gav dig ret

Jeg tror da også du lærer af det her. Jeg lærer i hvert fald noget næsten hver gang jeg er med til at løse problemer.

Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 15:51

Jeg synes du skulle sende en hijackthis log in i et andet spørgsmål, så arlet kan kigge på den! Lyder som om vi trods alt får din pc renset

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 25-03-04 23:14

BjarneD Ja jeg har da lært en del..

tedd Hvad mener du med " i et andet spørgsmål?? "

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 23:17

Jeg mener at du skulle lave et nyt spørgsmål i Sikkerhed hvor du sender en highjackthis log ind, så arlet kan kigge på den

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 25-03-04 23:35

tedd: Har downloaded programmet.. kan du ikke lige forklare mig hvilke knapper jeg skal trykke på.. Synes ikke det kunne passe at det tog 5 sek. at scanne computeren..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 23:35

Her er der masser af værktøj til at fjerne noget af skidtet:
http://home8.inet.tele.dk/fbj/ASW.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-03-04 01:21

Du trykker på scan og det tager ikke ret lang tid! Så trykker du på save log og den logfil der bliver gemt sender du ind i et nyoprettet spørgsmål under Sikkerhed!

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 26-03-04 12:48

Sådan den hedder Hijacklog..

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 26-03-04 23:08

BjarneD -->Tak for din tid og alle dine indlæg.. Har endelig fået styr på sagerne, og jeg kan da godt mærke at computeren er blevet en smule hurtiger...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-03-04 23:09

Det lyder jo godt!