/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
point bytteri
Fra : ofa
Vist : 475 gange
500 point
Dato : 22-03-04 16:28

Mon ikke dette så kan stoppes??

Kommentar
Fra : gril

Dato : 22-03-04 16:29

oh oh det skal du ikke regne med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 16:34

Det stopper aldrig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-03-04 16:34

Jo, bare kom med points.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 16:36

>ofa, mand til mand, jo det kunne være godt om det blev stoppet, tænk blot på hvis een som brian begyndte at dele rundhåndet ud, han har vist omkring 30.000 ledige point, eller nogle af de andre i toppen.

Jeg er blot bange for at det hele eskalerer i stedet for, nogle skal lægge ud med at stoppe, og ikke for at sige noget om dit modtræk, så er der rigtig mange der ligger inde med rigtig mange ekstra profiler. Vi kender dem blot ikke.

Selv er jeg "bange" for at legen først et slut når de ledige point er slut.
Desværre.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 16:44

Det eneste der opnås er at kandu bliver endnu mere useriøs end den allerede er.
Det skulle jo stoppe i næste måned, men lad os nu se.
Det er desværre synd for dem der har brug for hjælpen - de går i glemmebogen.
Så hvem der vinder og taber ved dette - tja det ligger jo op til brugerne selv.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 22-03-04 16:55

Det stopper desværre ikke før Kandu.dk stopper..! Vi får ikke sat en stopper for det her og nu..!
Bare synd for dem som mangler hjælp og ikke finder det fordi folk kun er efter points.!!

Mikael

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 22-03-04 17:15

Jeg er helt enige med jer,men i det sidste stykke tid er point bytteriet blevet så groft at jeg ihvertfald føler mig rent til grin,både over at se spgm og svar fra f.eks SUNO og hans mange ansigter.Da BOYE og HYSSE er blevet groft verbalt forulempede og har tabt lysten til KANDU,foreslog de at råbe KANDU op på denne måde,det er sikkert ikke den bedste måde,men når jeg sidder og spilder energi på at svare på spgm og så opdager den ene gang efter den anden ,at spgm er stillet for at skrabe point sammen,så vil jeg have lov at reagere.Når så ydermere at suno praler med at han har mindst 5 forskl alias og frida skal på vinderlisten for sin tåbelige snik snak og foræringer fra div venner,syntes jeg ærlig talt ,bunden er nået mht seriøsitet.
Jeg har alle dage kunnet bruge Kandu og har stor fornøjelse af den sammen med resten af familien,men dette er jo nok en gang hvor man desv ,p.g.a utilfredshed ,er nød til at finde på noget nyt

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 22-03-04 17:28

Det stopper aldrig på kandu. Ikke før point er væk fra kandu!

Ha' en god dag

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 17:34

Kan kun give dig ret i dine anskuelser.
I det mindste lægger dette ikke skjul på hvad det drejer sig om, men hvis ikke KANDU tager sig sammen hurtigt vil dette board blive en parodi på et websted.
Du har helt ret at der ikke er noget mere irriterende end at virkelig prøve at hjælpe folk, for så bare at opdage at det havde slet ikke brug for.
At man kan have flere navne på KANDU viser kun hvor lidt styr de har på tingene.
Intet ville være memmere end at gæstebrugere IKKE kan logge ud uden at miste deres point.
De ville stadig være i stand til at stille spørgsmål, men måtte starte på bar bund hver gang.
Men bytteri vil ALDRIG kunne stoppes så længe der eksistere noget der hedder point.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 22-03-04 17:41

Hej igensen..!

Jeg kan faktisk ikke rigtigt se det store problem i "pointbytteriet". Man har jo sin egen fri vilje, og bestemmer selv om man vil deltage eller ej..! Desuden så skader det jo heller ikke rigtigt nogen.. du kan jo stadig få svar på dine spørgsmål, og du kan stadig hjælpe folk med svar. Du skal så bare vælge at se bort fra de spørgsmål som kun er til for at skrabe point. Jeg personligt kan ikke se nogen grund til at samle point så jeg kan vinde en dvd-afspiller eller hvad månedens præmie nu måtte være. Man har vel penge nok til at købe disse genstande, da præmierne alligevel ligger omkring en lille sølle tusse i købsværdi.! der er mange andre steder at gå til for at vinde bedre præmier på nemmere vis en her. Præmien på kandu.dk skal jo bare ses som en lille bonus til en heldig kanduer, ikke som nogen gulerod til at samle points..!
Jeg er på kandu.dk fordi jeg sidder inde med megen alsidig viden som jeg gerne deler med folk. Bare den lille fornemmelse af at jeg har hjulpet en person, giver mig en meget bedre følelse end hvis jeg får 500 point for svaret.. Men det er så bare min ydmyge mening til kandu-verdenen.

Jeg kan da godt komme med en spydig eller sjov kommentar hvis jeg kan se at et indlæg er ment for sjov eller for at pisse folk af..! Jeg deltager gerne i en debat, som jeg kan sidde og smile over bagefter.:!

Nå men nok for den her gang.. jeg vil lige se om jeg ikke har et par points jeg kan dele mellem kanduerne.:!

Mikael

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-03-04 17:46

Nu tapper I gammel vin på nye flasker
Søren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 17:52

Mikael
Læs lige hvad ofa skriver. Problemet ER jo netop til stede ude i de enkelte tråde, at man her i smalltalk deler disse point ud, er ikke essensen af hvad ofa skriver.

Vi er da mange der prøver at lægge et seriøst arbejde i at løse andre folks problemer, men når det så viser sig "at svarerne er givet på forhånd", så går noget af ikke kun seriøsiteten, men også glæden væk ved at kunne hjælpe andre.
Men føler sig simpelthen til grin.

ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 17:54

Det er for at holde den frisk.......

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 500 point
Dato : 22-03-04 18:03

Det er da vel rigtigt nok at man føler sig snydt eller til grin, når svaret er givet på forhånd.. men stadigvæk så er der jo ikke sket nogen skade.. du har jo ikke mistet nogle points. Du har mistet den tid du brugte på at søge svaret og det kan jeg da give dig ret i at det er tidsspilde..! Jeg kan da godt se problemet her... og indrømmer da gerne at det godt kan være et problem, men i gør det større ved at komme med de her indlæg. Lad sket være sket, og kom bare videre til næste svpørgsmål eller svar.:!

Mikael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 18:14

"Sket være sket" holder ikke. I næste måned kommer samme svar. I forrige måned var samme svar.

GLEM DET - Nej - for du har ikke blot spildt tiden, du har mistet tilliden til folk der kommer med spørgsmål hvor man siger "det ved sku da alle" "det lugter" - og så får folk mange gange et svar der skræmmer dem væk.
Det er synd for de spørgere der HAR brug for hjælp.
Rigtigt at vi ikke kan gøre noget - det kan kun KANDU - og det har de lovet sker i april.

Nu må vi jo så se om de holder hvad de lover.

Det har intet med præmier eller point at gøre, men med tillid til at man forsøger at hjælpe uanset om det lykkedes eller ej.

Nogen ved mere end andre og det lærer vi alla af.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 19:41

Den her XXXXX-debat trætter mig efterhånden usigeligt.
(Jeg har lovet ikke at nævne ordet, men det begynder med "P"!!!)

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 22-03-04 21:07

Hvad skingur mener om honette folks samtale ,rager mig en høstblomst,hold du dig til din landsbysladder,der rækker dit intellekt længst Tak for svaret mikael_hanna.