/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvor køber man vacummeter?
Fra : Beezer
Vist : 2025 gange
20 point
Dato : 22-03-04 15:12

Hejsa.
Hvor kan man købe vacummeter. De skal bruges til 2 cyl. motorer.
Mvh
Beezer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-03-04 15:13

Almindelig udstyrsforretning eller en stor tankstation har den slags.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-04 15:16

Prøv: www.Bildillen.dk
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 15:16

Måske her det er jo ved at være noget antikt *s*
http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/Link.htm
Hav en god dag Mvh sune

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 15:30

Nu kører jeg selv på to-cylindrede mc'er (Norton og Triumph) og når jeg balancerer mine karbs har jeg konstrueret en en hjemmelavet "vakumkalibrator/balancer" ud af to vakummetre og et par slanger til at montere på indsugningsstudserne...og det virker PERFEKT!!!
Jeg har kalibreret mit instrument ved et sætte et Y-stykke på en slange til hver af urene og så sætte den til en studs.
Du kan købe nogle færdige instrumenter til mc men de koster en mindre formue!

God fornøjelse!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 15:36

Jeg går ud fra det skal være til at sidde på konstant??? eller???
http://www.ducati.dk/teknik/carbtune.htm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 15:39

Hej Sune.
De skal kun bruges til jurstering, ikke fastmonteret.
Mvh Beezer

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 15:44
Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 15:58

Hej Palle.
Dit hjemmelavede værktøj lyder spændende (og billigt) ;.)
Er det mon muligt med et billede af konstruktionen.
Jeg kører BSA
Mvh
Beezer

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-03-04 16:02

www.louis.de

EUR 82,-

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : hms

Dato : 22-03-04 16:07

Eller www.louis.de
EUR 39.95,- for Moto-Detail ure

Pris er for 2 stk.

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 16:11

Hej hms
Jeg kan se den til 29,95€
Mvh
Beezer

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 16:13

Ikke pt... jeg har ikke digikamara...endnu!
Jeg har monteret de to ure med patentbånd på to stykker træ i vinkel, så kan du placere dem ved din side på gulvet eller på sadlen og have "overblik" mens du justerer.
Det er ikke noget sæligt,men det VIRKER!
Og du ved jo selv når du kører på en ældre englænder at det er essensielt at AMALerne balancerer 100%.

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : hms

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-04 16:16

Hej Beezer

Det er rigtigt.

De er åbenbart på tilbud fra 49.95 til 29.95

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 16:24

Hej Palle.
Jeg har kørt englænder i mange år og altid jursteret på gehør. Nu vil jeg altså prøve at gøre det så nøjagtigt som muligt.
Mvh Beezer
www.j-glavind.dk
www.mc-neptun.dk

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 16:36

Jeg her også justeret "manuelt" indtil jeg fandt en annonce i CBG om at justere/ balancere sine AMALer. Jeg syntes bare det var for dyrt at købe en "rigtig" så jeg tænkte at den kunne man lave selv...og det gjorde jeg så.

Du kan jo også bare sætte de to ure sammen med lidt gaffatape...det er lige så fint.

God fornøjelse!

Mvh
Palle Jensen

PS http://www.norton-mc.dk

Godkendelse af svar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 16:41

Tak for svaret hms.

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 22-03-04 16:46

Jeg takker for de forskellige svar. Jeg er nu kommert et godt stykke videre. Vil overtale resten af bestyrelsen i klubben (MC-Neptun) til at invistere i urerne.
Venlig hilsen
Beezer
Sekretær og webmaster
www.mc-neptun.dk
P.S
Vi afholder forårsmønstring for engelske cykler d. 7. maj.