/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Øv Søren vil ikke have poæng!
Fra : 3773
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 22-03-04 14:34

De skulle have været til Søren Roskilde (hvorend han måtte befinde sig i landet), som tak for god og givende brainstorming, menings- og erfaringsudveksling. Gi' da lige et pip Søren!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-03-04 14:35

pip

Du skal ikke tage dig af mit profil navn.. det er mig.. søren.. jojo..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-03-04 14:37

Nåh ja, det er jo rigtigt. Kom lige lidt tættere på zerg, så jeg kan smække dig over fingrene med linialen, for at hugge fra kagefadet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 14:41

Jyde der forsøger at hjælpe med andet en google & gæt!!!
Er det det du gør i øjeblikket? For min skyld ingen alarm, jeg har kun et problem med point og det er at når man arbejder for at løse et problem så bliver man hele tiden distraheret af pointjægere, der lige skal se om de ikke kan score kassen, ja som om det var værdifuld valuta.

Det er jo helt morsomt at se hvordan de ligger på knæ som en tigger der hører spændeskiver falde

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-03-04 14:46

Sådan er der jo så meget der er i dag..

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 14:52

Hvorfor ikke tigge?? Man vinder sgu da ingenting ved at lade være, vel??
Bare det at BjarneD nu liige kiggede - giver jo osse ham en chance for dybt uretfærdige point

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 14:58

Hvad skal jeg bruge dem til?
Prale med, at jeg har mange - over for hvem.
Jeg vil da heller ikke holde mig væk bare fordi Frida fup morer sig med at kommentere alt og alle. Jeg har faktisk på fornemmelsen at der gøres tykt grin med pointjægerne i øjeblikket.
Nu hedder jeg jo ikke Søren og vil heller ikke kalde mig det så hvis der skal være mening i galskaben så er det da bedre, at give dem til en mester i uretfærdige point, som Frida

Bjarne

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 22-03-04 15:04

Man må ikke slå!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-03-04 15:07

Havde du fulgt med, ons tors fre. i sidste uge, Bjarne havde du nok haft en anelse om bevæggrundene for denne ballade.

Jeg anser mig selv som en der seriøst forsøger at give en hånd med her og der. Men sommetider bliver det simpelthen for meget. Jeg gider ikke holde ophørsudsalg og true med min bortgang. Desuden holder mine seneste spørgsmål vist den lødighed, der iøvrigt er at finde på kandu i ny og næ.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 15:19

Jamen så giv dem dog til mig 3773, der skal da ingen smalle steder være her.

Og forresten har jeg ingen smalle steder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 15:38

Hjælper det at hoppe på et tog i fart?
Eller slår man sig bare?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 15:38

Det var dog de sjoveste "spørgsmål" der bliver lagt rundt omkring!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-04 19:40

Jeg har lige fået emil fra Søren i Ågerup.
Han er ved at flytte ind og har ikke tid, så du kunne bare give dem til mig.
Eyvind. (på vegne af Søren )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 19:43

..og hvad skal den almindelige bruger Eyvind så bruge de point til. Point mappen er jo utæt og han kan jo ikke give dem til sit alter ego, som nok heller ikke vil have dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 19:49

3773 jeg følger ikke så meget med, som jeg har gjort, men aner nok alligevel en smule og i hvert fald vil jeg da ikke lade Frida bestemme om jeg skal give mit besyv med. Jeg har ind imellem også været fristet til at dele point ud, men jeg orker ikke at håndtere pointjægernes forargelse.

Jyden han er stærk og sej - så de kan bare komme an ikke?

Bjarne

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 20:18

Bjarnemand nu skal du snart opføre dig ordentligt. Jeg er sgu da bedøvende ligeglad med om du giver dit besyv med eller ej. Du har flere gange anklaget mig for at være aggressiv - men du selv er vist lidt tvær og vissen - er det fordi det er mandag - eller er du bare sån' generelt??

At du stædigt bliver ved med at kalde mig for kandus største pointjæger - kan jeg ikke andet end grine af. Smalltalk rules ( lidt endnu ) og så længe det stadig er muligt at give points i denne kategori - ja så længe bestemmer jeg sgu selv, hvem der skal ha' mine points....Comprendo!!!!

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 20:34

hattenåle............

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:41

Frida>> Hvor har jeg kaldt dig pointjæger? Det her er vist ikke samme: "mester i uretfærdige point", og det er du da.
Jeg havde da i hvert fald ret i at du nok skal komme på banen, og du har slet ikke fattet hvad det går ud på endnu.
Det er for øvrigt rart, at du er begyndt at kalde mig Bjarnemand det tyder på at der er mere respekt end da du kaldte mig Bjarnedrengen, og det er jeg altså for gammel til. Bortset fra det så mener min kære hustru, at hun har hævd på at kalde mig Bjarnemand

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 20:42

>Skingur

Nåh, du drøner lige en tur rundt i de famøse smalltalk tråde.
Der har ellers været mange af slagsen idag - men de blev lukket så hurtigt

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:44

Skingur>> Hvis du bliver ved med at kalde agtværdige folk for hattenåle så kommer jeg til Nordjylland og prikker dig i agterste polstring med føromtalte genstand

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 20:46

Så sker der da lidt Bjarne

..man oplever ellers ikk så meget i Haverslev!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:48

Var det en opfordring?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 20:51

jeps, bare kom an

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 20:52

Lidt sønden for Bonderup?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 20:54

>Bjarnemand

Uretfærdige points - eller points for et lallesvar. Hvori ligger forskellen??
Uden at du skal flippe helt ud - så lad mig fortælle dig med det samme, at du på ingen måde... What so ever... - skal gøre dig til dommer over, hvem der giver point til hvem i smalltalk. Desuden mener jeg det er værre at få point for et svar, som en anden har besvaret bedre i en seriøs tråd - end det er at modtage point i en usaglig tråd.....

I alle spørgsmål her på kandu er det nu stadig sådan, at det ene og alene er den som opretter tråden der bestemmer, hvem der skal ha point - og hverken dig eller nogen anden. I smalltalk er der jo som oftest ikke noget spørgsmål - og dermed heller ikke et korrekt svar - men fortsæt du endelig med din forargelse - så lover jeg til gengæld, at jeg gerne stiller op som den der kan forarge dig. Vorherre bevares, hvor må dine sko klemme.........

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 22-03-04 20:56

bjarne...lige der omkring

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 21:00

Den eneste der er forarget er dig Frida og det er jo netop det morsomme, at du der har allermest travlt med at tillægge andre holdninger er den der har allemest ondt i r.... - Du er sølle Frida hvorfor morer du dig ikke over det her når du nu har så travlt med at bebrejde andre at de er for kedelige (læs seriøse).
Med hensyn til uretfærdige point eller point for lallesvar så er det jo næsten det samme bortset fra at lallesvar er at gøre nar af spørgerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 21:01

Christina>> Jesper ser ud til at være en skikkelig mand så jeg må hellere blive søndenfjords

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 21:05

Øhh Bjarnemand*GG* Hvordan vurderer du, hvem der retfærdigvis
skal ha point i en smalltalk

Den er svær ikk?

SølleFrida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 21:07

SølleFrida>>Det gør jeg slet ikke, så let er det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 21:16

Jeg mangler lidt hjælp her http://www.kandu.dk/dk/spg/36420
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 21:17

Næh, det gør du måske ikke Bjarnedreng - men kandu tillader det ( endnu ) - så din forargelse kan du stikke et vist sted hen - eller bedre endnu "blame" kandu teamet for denne mulighed..... i stedet for kandu brugerne ikk??

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 21:27

Frida hold nu op med at tillægge mig noget jeg ikke står for. Slå nu til den grammofon - den kører i samme rille.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 22:00

Jeg er blevet hjulpet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 22:08

Der er åbenbart nogen der har en god hukommelse emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 22:43

Ja god hukommelse det er ikke lige mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-04 22:46

Ditto her hvis det da ikke lige er noget man bruger meget, og DOS er ikke lige noget man gør så meget ved mere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 11:58

Goddag allesammen.

emesen og BjarneD -> Hvad man i ungdommen nemmer, man aldrig i alderdommen glemmer

</DOSmerdyr>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:01

Bare vent til du bliver gammel, knægt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 12:14

BjarneD -> Jeg fylder sgu da 44 snart ..og flere af mine bekendte er allerede blevet bedsteforældre

Næhh... Det er nok nærmere fordi, I aldrig rigtigt har lært jeres ting. I har nok snydt, kigget hos sidemanden og skrevet af

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:22

Du er stadig kun en knægt klågemåge, og eyvind/emesen og jeg kigger ikke ved sidemanden vi er den slgs der diskret skubber vpres lidt nærmere sidemanden (så han kan dumme sig lige så meget)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-03-04 12:23

MOLO

Hvis jeg nu havde været 5-6 år ældre, og kendt din mor for 44 år siden ,kunne du have været min søn.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:23

vpres=vores

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 12:31

BjarneD -> Min mor er 68, så du er jo en årsunge ligesom emesen. Altså et par og treds

..men jeg kan da godt kalde dig : Far ..hvis du synes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 12:32

Kan man stadig få en pakke smøger for en krone.
Jeg kiggede ikke hos sidemanden - der var kun mig hos inspektøren.
Og jeg kunne heller ikke se så langt ude fra gangen.
Molokyle - se lige på "Tænk, hvor ville det være sjovt" (kan ikke se nummeret herfra)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 12:32

nederst i tråden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 12:41

Tak emesen. Jeg siger lige go'dag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:41

Molo nu var det ikke mig der var ude efter et evt. fadderskab så vil du lige styre dig, et par og treds, ja om 8 år.

Jeg tvivler lidt på emesen for når Eyvind er færdig med at sludre med Hmm så kommer han nok og siger noget helt andet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 12:44

61 til sommer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:46

Så kan man endnu sige "er du da helt rund mand"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 12:47

..og undskyldningen for ikke rigtigt at kunne huske er altså; men er mellem 54 og 60½ ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 12:51

Hvor var det nu vi kom fra?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 12:55

30 - 60½ kan også bruges.
Men elektroniske kredsløb som jeg lærte mig for ca. 30 år siden kan jeg huske endnu. and/nand/or/nor/osv -gate både 74xx serie og 40xx serie. Jeg kan endda tegne benforbindelserne endnu (tror jeg da).
Men datoen i eks. i dag har jeg glemt.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 12:56

nå jeg hopper ...........noget kalder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-04 13:03

Fortsat god debat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 13:06

Nu smuttede emesen. Jeg ville ellers godt have spurgt ham om han lærte så meget kredsløbslogik at han selv kunne reducere et kredsløbslayout ved hjælp af almen diskret matematik. Substitution, De Morgan's lov osv.. ???

I modsat fald har han jo ikke lært noget. Blot læst løsningen i de kloge bøger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 13:11

Molo apropos det snørklede du skriver der så får jeres diskussion i spg.36443 mig til at tænke på hvad der er mest nyttigt.
Ren teoretisk kunnen eller masser af erfaring. ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 13:16

BjarneD -> Du får ingen praktisk erfaring i noget, hvis ikke du har et minimum af teoretisk kunnen at hænge det op på.

Udenadslære og praktisk erfaring er fint til problemløsning, men duer næppe hvis en løsning skal formidles.

..ellers bliver svaret noget i denne retning : Hvorfor? Fordi jeg si'r det er sådan!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 13:23

Men hvad med at formidle teori til praksis uden erfaring??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 13:30

Vejret er for godt til det her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 13:37

BjarneD -> Lige så formålsløst som at øse af erfaring uden man rigtigt ved hvorfor skidtet virker. Hvis altså spørgmålet går på : Hvorfor?

Teori til praksis kan ikke forklares uden erfaring, hvis spørgsmålet går på : Hvordan?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-03-04 13:51

Enig!
..men man behøver ikke at vide alt når bare man ved hvad man ikke ved og derpå skaffer sig viden når den man har ikke rækker, og derfor mener du at man skulle kunne noget teori først så man kan se sammenhængen. Derfor lærer jeg meget på Kandu uden at stille spørgsmål.

Solen skinner her i Østjylland så nu vil jeg ud og pleje min lille landejendom.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 13:59

Jamen, ha' en rigtig go' dag BjarneD og så kan jeg afsløre; jeg kun hænger fast her på kandu.dk, for at lære noget mere

TAK kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-03-04 14:26

>molo
Hvem der var i din alder. Vi andrer lærer så meget for tiden, men kan ikke huske det i morgen. Kan være rammene skal udskiftes, eller sidder løse???

Nå, men vi ældrer har brug for en middagslur.

Have a "fortsat" nice day.
Ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 14:53

Sleep tight ellebye

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 16:09

Jammen jammen det var arbejdet som kaldte, og jeg har ikke nogen "jeg lukker comp nu - smily"
Teoretisk studie og læsning er heller ikke lige mig.
Men jeg har da tænkt/konstrueret lidt digitale apparater ved alm. logisk hjernegymnastik.
Emesen/Eyvind/smågeni/heldig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 16:15

Digitale æggeure behøver vist ikke megen logik

Teori : Når intet virker, men man ved hvorfor.
Praksis : Når alt virker, men man ikke ved hvorfor.

Jeg plejer at forene teori og praksis : Intet virker og jeg aner ikke hvorfor !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-04 16:18

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 16:23

Op med humøret emesen

Selv blind høne finder korn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-03-04 02:11

>Molo

Det hedder: "Selv en blind høne, kan få et put"

Ram

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-03-04 07:56

Hvis den ellers kan finde den varme hane.

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 200 point
Dato : 01-04-04 23:00

Hej folkens.
Er det mig der er årsag til postyret her ?????
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-04 23:10

Muligvís.. ?

Hai sren

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-04-04 23:14

<3773. Fortæl lidt om hvad det drejer sig om.[hør] Ved du noget MOLO ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E. Lige flyttet hertil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-04 23:37

Du må spørge 3773 ibasa.

..og velkommen i flytteteamet. Er selv netop landet i Sundby på Ama'r efter 25 år i eksil

...år dæ'r bar dajlidt år vær tæ'bajæe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-04-04 23:43

<MOLO

Tjaaa. Der squ hårdt at flytte, men det er vores drøm der er gået i opfyldelse så det går nok altsammen. Ved du ikke hvad det er for et spørgsmål(nummer) det hele drejer sig om? Har siden før jul simpelt hen ikke haft tid til at følge med i hvad der sker.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E. (tallene er koordinater på vores bopæl)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-04 23:53

Kan ikke følge med i alt. Srens også...

Du skal se: 3773 giver nok et pip. 3773 er særdeles aktiv i øjeblikket. ...og godt nok

Har efterhånden fået en rigtig hyggelig hybel op at stå her ...SØ-Asiatisk lav-vands Akvarie og hele molovitten

Fred og ingen fare...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-04-04 23:57

<ok MOLO. Nu er det vist tid til
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-04 00:00

ibasa -> Sinilluarit

Takuss </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 02-04-04 08:33

Tak for svaret ibasa. Kan sgu dårligt huske årsagen, men jeg havde vist et par balladetråde, hvori der runhåndet blev delt point ud. Du var en af modtagerne, men fik aldrig poængerne. Så hermed lidt til bogen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-04-04 13:34

Mange tak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-04 16:10

Hold do op, rund uden D. Run-håndet, er det noget med at løbe på hænder?