/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ledning og montering ??
Fra : return
Vist : 542 gange
10 point
Dato : 22-03-04 10:30

har lige købt to stk halogen spot lamper med indbygget lysdæmper ,

men har lige et spørgsmål ang montering;- der er en brun og en blå ledning ,dem ved jeg hvor skal placeres men så er der også en der er gul og grøn ,den er monteret på selve indersiden i loft ophænget men mht den anden ende hvor skal den monteres

,
kan man undlade den eller skal den monteres ?

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-03-04 10:32

det er en jord ledning du kan godt undlade at montere den

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 10:32

Gul og grøn er jord, så dem behøver du ikke at gøre noget ved. Husk blot at denne ledning ikke rører ved nogle andre.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-04 10:40

Den kan udelades, men i moderne/nyt byggeri SKAL der monteres jord på alle installationer.

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 22-03-04 10:45

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-03-04 11:17

Du er altid velkommen!!

Mvh
Palle Jensen