/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
movie maker
Fra : trytter
Vist : 659 gange
30 point
Dato : 21-03-04 23:43

hva så...jeg undre mig over at windows movie maker laver hakker i lyden når man har lavet en film færdig er der nogle måder man kan gøre så den ikk gør det ois....ps: jeg gemmer den enda i bedste kvalitet.....HJÆLP!!!!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 00:20

Det gør det ikke bedre at du gemmer i bedste kvalitet, tværdimod, hvis min mistanke er rigtig, så er det fordi din computer ikke kan følge med.
Er det fra hardisken du får probleme, når du afspiller, eller fra CD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 22-03-04 01:51

fra min harddisk...og min pc burde godt kunne trække det...den har 512 mb ddr ram..120 mb ram grafikkort g force 4.120 gb hd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 17:38

Ja det ser godt nok ud, men du skriver ikke noget om lydkort, det er måske et delt kort på bundkortet, så er det ikke godt, men skulle alligevel virke. Men hvis du har et delt på bundkortet, og også et du har sat i, kan det give problemer.
Men har du ellers ingen problemer med at spille musik?
Du kan se i WMM om du har den sidste, ved at trykke hjælp: version 5.1 også kaldet version 2.0.3312.0 http://www.microsoft.com/windowsxp/moviemaker/downloads/default.asp
Hvis du ikke har den, kan det hjælpe at installere.
Få også den sidste DirectX og skaf den sidste driver til grafikkort og lydkort.
Det kan være du har en fejlindstilling i lydgengivelse, feks kan det være at dit lydkort er stillet til 4 kanals gengivelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 22-03-04 18:12

mit lyd kort er godt..det er en creative soundblaster det koster kr 1000...kender du ikk et program som er ligeså let som movie maker....??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 22:55

Jo der er en hel masse, feks. VideoStudio6, som var/er på K-Komputer med vejledning, men WMM er nu et af de letteste at bruge.
Og jeg er bange for at hvis du har en fejl et sted på din comp. så er fejlen også i andre programmer.
Hvis der ingen fejl er når du afspiller en filmstrimmel, men fejlen først kommer når du sammensætter/redigere/klipper, så må det være fordi du sætter musik på den ikke kan forstå, eller ligger lyd på der skal hentes et "svært" sted på hardisken, har du prøvet at defragmentere harddisken?
Du svarede heller ikke på hvilken version?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 22-03-04 22:59

det er den nyest version altså 2...jeg har defragmateret den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 23:17

Men har du ellers ingen problemer med at spille musik?
Og hvor kommer filmen lyden fra, og er der allerede fejl i lyden når du får råfilmen ind på harddisken.
Inputniveau
Justerer lydstyrken for den hentede lyd.
Når du vælger hentningsniveau, skal du vælge et inputniveau i den øvre del af justeringsområdet uden at overskride det røde område, som er markeret med den anden linje fra toppen. Hvis hentningsniveauet angives for lavt, kan du måske ikke høre den hentede lyd. Hvis hentningsniveauet på den anden side angives for højt, kan den hentede lyd være for høj og forvrænget.

I forbindelse med visse enheder, f.eks. et DV-kamera, der er tilsluttet en IEEE 1394-port, kan lydstyrken for hentet lyd ikke justeres ved at trække skyderen for lydniveau.

VH palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:51

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-07-05 07:13

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen