/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus
Fra : johnni
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 21-03-04 23:39

hej har lige fundet denne her på min pc infected file name: C:\WINDOWS\System32\SCVHOST.EXE
er der nogen der kan sige hvad jeg gør for at fjerne den.jeg kan ikke bruge panda onlinescan den siger der er fejl på siden..
johnni.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 23:42
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 23:45

Her er også en masse hjælpeprogrammer men først ind på spywarefri
http://www.freefiles.dk/modules/vscan/ Mvh Sune

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 21-03-04 23:46

hej Sunowich ja men det er den jeg har prøvet og ville bruge panda men den skriver fejl på siden.
skal lige sige det min veninde der har den hvis det er en virus.
johnni.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 23:47

Og hvis du ellers har problemer med panda ville jeg da overveje at skifte til avg antivirus som er brugervenlig hurtig gratis og opdaterer hver dag:den ligger også på freefiles siden
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 23:49

Hvad har du prøvet ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 23:50

Er det pandas side der er fejl på ??

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 21-03-04 23:52

sune ja der er ikke på min men på hendes siger den fejl på siden hver gang hun går ind på den

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:01

Jeg syntes ikke du svarer ordentligt
1. Har du kørt onlinescanning og med hvad???
2.Er det panda der siger fejl på siden når man vil derind???
3.Var det evt en ide at fjerne panda og installerer avg?????

Og om det er din eller din piges kan jo være ligemeget
Mvh sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 00:02

Slå din systemgendannelse fra. genstart og gå ind i fejlsikker tilstand! lav en fuld scanning med dit antivirusprogram! Husk at slå systemgendannelse til bagefter!

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-04 00:04

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=768&tema=19
Citat
Virus112 har udviklet et værktøj til at fjerne ormen Gaobot-F.

Download Virus112 Removal tool fra:

http://www.virus112.com/w32gaobot-f-removal.exe

Ormen dropper en kopi af sig selv til windows systemmappen under navnet scvhost.exe.

Herefter modificerer den registreringsdatabasen med følgende runas værdi: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Config Loader=scvhost.exe

Og til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunService\Config Loader=scvhost.exe

W32.Gaobot.worm kan manuelt fjernes ved at fjerne værdien fra registreringsdatabasen og genstarte systemet. Herefter skal filen scvhost.exe slettes manuelt. Denne befinder i system32 mappen.

Virus112 anbefaler, at du tager backup af registreringsdatabasen før du laver ændringer i den.

---
http://www.jafnet.dk/nyheder/20030917-virusalarm-virusbeskyttelse.htm
--
http://www.eksperten.dk/spm/460845
--
http://www.tweakup.dk/forumnew/read/34455/
--

Håber at du kan bruge det til noget, ellers brug.
www.google.dk med søgeordet 'SCVHOST'
http://www.google.dk/search?q=SCVHOST&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 22-03-04 00:05

ja ok.har kørt onlinescanning med trend micro der fandt den men ikke ville fjerne den.
så prøvede vi panda men når hun når hen til hvor den skal scanne siger den fejl på siden.
hun har ikke panda men norton .
men hvor henter vi avg.
johnni

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-04 00:09

Du kan ikke fjerne den uden at slå systemgendannelse fra!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:09

Den kan hentes på spywarefri men så skal det tidligere altså norton program fjernes men nu kom der lige et par andre forslag du måske skulle porøve først
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:11

Tedd du kan måske se på svarene at det skal forklares lit mere forståeligt

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 22-03-04 00:15

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 22-03-04 00:15

takker jer alle for at hjælpe
hilsen johnni.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-03-04 00:20

Nu er der flere ting man lige skal bemærke.
For det første er spywarefri ikke så hurtig ude med opdateringer af vira og trojan horses, det AGV heller ikke idet det er gratis program.

Herudover kommer der daglig nye virus så de forskellige udbydere af antivirusprogrammer, kan simpelthen ikke nå at følge med.

Hvis du således ønsker online scanning og du samtidig har mistanke om, at det er en helt ny virus, råder jeg dig til at scanne med de udbyder som kører med betalingsprogrammer.

Men lige her og nu vil jeg råde dig til at scanne med Nortons online scanner for primært at finde ud af hvilken virus der er tale om, for dernæst at se om der er udarbejdet et antivirus overfor virusset.

Men i første omgang gælder det om at eleminere eventuelle virus da det er de der forårsager skader, og dernæst undersøge om der eventuelt må ligge snavs som spyware på computeren.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-03-04 00:21

selv tak johnni !
du finder avg her http://www.grisoft.com/
Held og lykke, og hils så lige veninden
Hilsen . Jørgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:31

Ellebye du kan opdaterer nogle dage feler gange om dagen med agv så det vil jeg ikke give dig ret i

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 00:34

Og en ting til Ellebye prøv lige at trykke på det spywarelink jeg lagde og scroll lidt