/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Jeg søger en af Åh Abe cdérne
Fra : nicolehh
Vist : 380 gange
300 point
Dato : 21-03-04 22:11

Jeg søger en helt speciel cd, jeg mener den heder noget med Pa papegøje, men jeg er langt fra sikker...
Har gennemsøgt Google.dk og andet med cdérne fra Åh Abe samlingen, men ikke fundet noget!
Jeg ved dog at det er en af dem...

De sange der SKAL være på den er:

Jeg er en papegøje fra Amerika ( sang nr. 1)
Det er i dag et vejr.
Jamaica

Og så mener jeg at der også er:
Lille sky gik morgentur
Bro bro brille
Rapanden Rasmus

men det er jeg ikke 100% sikker på!

Det var en CD vi hørte da min datter på 2 år var indlagt på Sønderborg Sygehus for 2 uger siden, og vi savner virkelig den CD!

Så jeg håber meget at i kan hjælpe!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:18
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:21
Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:21

nej, det er ikke den...
Der er hverken jeg er en papegøje, det er i dag et vejr eller Jamaica på den... *s*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:22

Der var de sgu
Hav en god aften
Ps har hun fået det godt nu???

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:23

hej nicole
jeg har en CD, der hedder "Pa-Papegøje". "det er i dag et vejr", "Jamaica" "Bro bro brille" er ikke på den.
jeg vil gerne hjælpe dig - skriver lige tilbage om lidt
mvh ahtn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:24
Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:25

Sune> de var på én cd...
Og ingen af dem har Jamaica på...

Ja, tak! Hun har fået det bedre, meget bedre, hun savner bare sin CD. *ss*

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:26

Der er kun hemlig helikopter tilbage og der er de sange ikke på så det er måske dobbelt cden jeg lige har gevet et link til som er en opsamling
Mvh sune

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:28

ahtn> der er så mange versioner af de cdér, men jeg har endnu ikke fundet den rigtige...
Ved bare at det er én af dem, og at der var en papegøje på coveret!
- derfor går jeg ud fra at det var en "pa papegøje" version nr. ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:28

Og ellers må det være en helt anden opsamlingscd der ikke har noget med åh abe serien at gøre

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:28

hej igen nicole
altså: Pa-pagegøje-cd-ens nr 1 er: jeg er en papegøje fra amerika.
nr 14 er : lille sky gik morgentur
men de andre numre du nævner er på de andre Åh-Abe cd'ere - med mindre da, det er en eller anden speciel opsamlings-cd i har hørt.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:31

Det var ikke en dobbelt cd.
Og de første sange SKAL være på én cd, jeg har hørt den ca. 2-3 gange om dagen i de 3 dage vi havde den på stuen, men jeg kan selvf. ikke lige huske de andre sange, jo når jeg ser eller hører den... *ss*

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:32

ahtn, det er jeg også begyndt at blive bange for, at det er en speciel version, som jeg ikke kan få fingrene i, men jeg SKAL bare have den cd... *ss*

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:33

den cd jeg nævnte for dig har en papegøje på coveret, desuden er der et lille skib, en bil, en snegl og en lille mariehøne, sikkert alt sammen noget, der relaterer til sangene. men var det ikke noget at få alle cd'erne, så har du jo alle de numre, du søger ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:34

Du kan jo se titlerne på sangene på de links jeg har sendt til dig
Mvh sune

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:34

nu bliver jeg lidt forvirret - var det jeres egen cd (som er blevet væk) - eller var det en sygehuset "stillede til rådighed", så kunne det måske være noget "hjemmelavet" ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:35

Hvis det er en fejl at du har lavet spørgsmålet en gang til så skynd dig at lukke det inden der er nogle der svarer så får du poientne tilbage
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:35

ahtn> Det ville jo nok være federe, hvis jeg kunne få den éne cd, og ikke skulle bruge flere hundrede kr. på at købe alle de cdér for at få ca. 20 sange... *s*

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:40

ja nicole - det kan jeg jo godt se - men min datter er nu 9 år og gider ikke høre dem mere - så måske kunne vi finde ud af noget ???

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:42

sune> jeg har set alle 3 links, men jeg kan ikke lige finde Jamaica på nogen af dem, og da heller ikke Det er i dag et vejr...

Det er ikke en fejl, der kan jo være nogen der abbonnere på "børn" der ikke ser "musik" som faktisk sidder med den CD!

ahtn> Det er en CD vi havde lånt af sygehuset, det var ikke en hjemmelavet, for det var original cover og CDén var ikke brændt!
Men jeg kan ikke rigtig huske hvad der var på coveret, andet end den papegøje, for jeg så den kun 2 gange...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 22:44

Det kunne jo tænkes, at der var een der havde overført netop disse numre til en egen brændt cd, for at have "de bedste" samlet på een, men overført fra flere forskellige cd-ere, for så at bruge coveret fra en original cd.

Det lyder nok mest sandsynligt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:45

ahtn> ja, det ville da ikke være så dårligt, men jeg er ikke meget for at opgive noget privat (e-mail eller andet) her på nettet!?! *s*

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:47

Ellebye> CDén var IKKE brændt, det ville man kunne se med det samme... *s*

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 21-03-04 22:49

Kan du ikke ringe og høre på sygehuset hvilken cd der er tale om???

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-03-04 22:50
Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 22:50

nicole - det kan jeg godt forstå - prøv dette nr. nu 30 24 20 03, det kan ikke søges på ex. oplysningen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:50

Altså Jamaica er af meget nyere dato og det er et dejligt vejr har heller aldrig været med i serien så det må være noget sammenfusket noget
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-03-04 22:52
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:54

Nicole det der med at ku se om en cd er brændt holder ikke mere du kan hente perfekte coveretikette programmer på din pc
Mvh Sune
PS skal du ikke lukke dit andet spørgsmål om det samme??????????????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:56

Cooper det link har jeg lagt for længst
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 22:58

Sune> hvis CDén er brændt, har de normalt en farve på spillesiden, og denne lignede en alm. købe cd. !?!

dacoop> det er ikke med de rigtige sange på...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 22:59

Teknisk set er cd-en selvfølgelig brændt, ellers eksisterede den jo ikke, men i vore dage kan man selv lave cover både til selve cd-en og til omslaget, så det er så godt som umuligt at skelne en original fra en uorginal.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 23:00

ahtn> jeg kan ikke ringe lige nu, da den lille ligger og sover lige ved siden af...
*ss*

Men hvad med i morgen??

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 23:04

Ja, ok Ellebye, men den var ikke HJEMMEbrændt...

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-03-04 23:06

nicole - ok gør bare det
sov godt
mvh ahtn

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 21-03-04 23:09

Nu vil jeg også ind og sove, men jeg kommer ind igen i morgen *s*

Sov godt alle sammen, og tak ofr hjælpen ind til videre...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 08:53

Hvad jeg så kan finde rundt omkring vedr. denne cd er:
Skiven er fra 1994...

Sådan ser coveret ud fra cd'en:
http://www.hug-info.dk/hug/hug90/papapegoeje.jpg

På dette link kan du se dem der har været med til at lave cd'en:
http://www.bassandtrouble.com/bat/portfoli/portalfa.htm#Pa-Papegøje

På dette link kan du kontakte dem!:
http://www.bassandtrouble.com/buymusic/batwork.htm

-----------------------------------------------------

Jeg søgte via nettet og fandt et musik-samlingssted, hvor cd'en:
"Diverse - Pa-Papegøje! (1994). Album. Artist/Composer, Diverse. Length, 63:51"
dukkede op! men linket virker ikke, er blevet fjernet af en eller anden grund!
du kan evt. kontakte dem fra deres side a på:

Arne Larsen-Ledet
Rolf Krakes Vej 39
5700 Svendborg
Tlf. 6220 6190
Fax. 6220 7290
Mobil: 2488 6311
Email: arne@larsen-ledet.dk

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-03-04 09:09

Copper> jeg har lige været inde for at se på musik-samlingen.dk, men den CD der ligger der under diverse, er stadig ikke den...

Der er hverken "Jamaica" eller "Det er i dag et vejr" på den...

Jeg syntes det er underligt hvis sygehuset skulle have en hjemmebrændt CD liggene!?!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-04 09:31

Det kan jo være at det er en de har fået som gave eller en der er glemt af en tidligere patient
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-03-04 09:43

Jeg tror ikke den var glemt af tidligere patient, for der var skrevet med store sorte bogstaver, at den tilhørte den afdeling på sygehuset... *ss*

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:47

Det er faktisk muligt at den er brændt!
Det er jo lovligt nok hvis du f.eks. har 10 forskellige cd'ere...
og så "blande" dem sammen på en ny skive!...
så længe man har de originale cd'ere er det lovligt!!

PS: Jeg kan IKKE finde andet end det jeg har skrevet før i dette spørgsmål vedr. den cd...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 09:51

nicolehh -> Du kunne jo evt. gøre det samme! ...

Gå ud og køb de skiver som indeholder sangene din datter kan li...
og så brænd dem ned på én skive, som indeholder ynglings-numrene...
det er kendte men gamle sange! så cd'erne kan ikke koste det vilde!!!
hvis ikke du selv har brænder i din pc, kender du sikkert en som har...
det tager ingen tid at gøre det på den måde!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-03-04 09:51

Hejsa nicolehh

Jeg vil prøve at ringe til Sønderborg sygehus
tlf. 74 18 25 00
Bed om at blive omstillet til børneafdelingen-så vil de med garanti gerne hjælpe dig,hvad den cd du søger hedder helt nøjagtig.

Du kan også sende dem en e-mail

sbs@sbs.sja.dk

Mvh Brian

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-03-04 10:00

Hej Brian.

Hvis jeg ikke finder den snart, bliver det enden af det, men jeg kender jo dem på afdelingen og de er lidt sløve, og mener selv at have travlt, men aldrig at finde, heller ikke når der virkelig er behov for sygeplejersker...
(med mindre man braser ind i kaffestuen)

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 22-03-04 10:24

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 22-03-04 10:34

>nicolehh

Det er underlig udtalelse at komme med. Du aner jo ikke hvad du taler om, når du vælger at påstå sygeplejersker har tid til kaffe, men ikke til patienter. I det hele taget kommer det vel heller ikke sagen ved. Gør nu bare som Briani anbefaler - og dit problem er løst.

Frida...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-03-04 10:39

Tillæg

Der kan nu ikke ske noget ved at ringe vel ?

Prøv også lige at kikke på dette links

http://netbutik.dr.dk/ecommerce-categories/view-products?category_id=118

Mvh Brian

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 22-03-04 14:42

Nej, men Frida, der var 3 forældrepar der rendte rundt og kaldte på sygeplejersker en lørdag eftermiddag, og der var ingen reaktion, heller ikke da der blev trukket i snoren inde fra en stue...

Var du der måske??
Du var måske en af de sygepjere der syntes kaffen var go´??

Men hvis det er det du vil diskutere, så opret dog din egen tråd!!!
desuden er det vel ikke op til dig at bestemme hvad jeg skal og ikke skal?!!?

Citat
Gør nu bare som Briani anbefaler - og dit problem er løst

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-04 09:44

Hej nicolehh
Cd'en hedder "jeg er en papagøje...og mange andre børnesange 7"
Den er indspillet og mixet i Hansens Studio marts-juli 1998
CD nr : 1998 ELAP MUSIC A/S - 10300072

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : nicolehh

Dato : 23-03-04 09:51

Tak for svaret pallenoc.

du er en knag!!
Fona er i gang med at gøre hvad de kan for at skaffe den hjem!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-03-04 10:07

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen