/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Gubby yngel
Fra : bogetoft2
Vist : 1299 gange
20 point
Dato : 21-03-04 22:05

Jeg har lige fået 3 gubby unger, der er 2 dage, som nu bo i fødekassen. jeg har lukket hunnen ud igen men så har jeg lade mig fortælle at en gubby godt kan være flerer dage om at føde.... er det rigtigt??
og er der nogen der ved helt præsic hvor lang tid der går til den skal føde igen?? der er mange andre fisk hvor man simpelhen kan sætte kryds i kalenderen. men hvad angår gubby, er jeg usikker, har jeg hørt mellem 20-30 dage. men den må jo kun gå i fødekassen i 3 dage.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-04 22:46

Prøv at kigge her jeg skrev bare guppyer oppe i søgefeldetet
http://www.kandu.dk/dk/search.asp?area=7&groupid=20704
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : graph

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-04 10:31

vil mene at hvis der er gået 2 dage så kommer der nok ikke flere unger fra hende denne gang...

Efter en guppie har født at går der ca 3 dage så kan de bli drægtige igen... og hvor længe de bærer ungerne afhænger af vand temperaturen.. jo varmere vand jo kortere tid går de.. og ja jo koldere jo længere går de... dog max ja kan ikke huske om det er 30 eller 36 dage.. men et eller andet sted der imellem nok... men sæt hende i føde nettet en uge før det ca. skulle til at være så er du da på den sikre side (og pas på med at skrue op for varmen du har vel også andre fisk.. det er ikke alle der kan tåle det... foreslår at du bare lader tingene være som de er og finder ud af hvor langt tid dine hunner ca. er om at nå til fødedagen)

Hilsen graph.. håber du kan bruge det *S*

Kommentar
Fra : graph

Dato : 22-03-04 10:32

P.s har aldrig oplevet at guppie'er er flere dage om at føde (jo hvis de er begyndt om aftenen *GGG*)

Godkendelse af svar
Fra : bogetoft2

Dato : 22-03-04 12:50

Tak for svaret graph.