/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
hjælp er forviret
Fra : tronddk
Vist : 653 gange
18 point
Dato : 21-03-04 19:00

jeg har 2 kanirefugle de byger på den rede jeg har sat ind til dem og de pare hver dag op til fler gange det har de gjort i snar 2 uger og der er ikke kommet et æg ud af det hvorfor ikke ? (den har haft en mage før men det døde så jeg købt en ny hun til den så den ikke er ensom )

Kommentar
Fra : assies

Dato : 21-03-04 19:13

Hvis du er sikker på at det er en hun og en han kan du prøve at give dem en kost der er specieltlavet til yngletiden. Giv den ro, når de skal yngle er de serlig udsatte for støj. Men sidst kan det være at hunnen ikke er klar til at få unger. Om sommeren pleger det at gå meget bedre. Giv dem en vitaminrig kost med masser af frugt. Det er normalt at der går et stykke tid fra at de bygger på reden til de lægger æg. Husk at give kalktilskud. Lykke til

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-03-04 19:42

give dem en kost der er specieltlavet til yngletiden hvor kan man få den henne (hva består den af)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-03-04 19:43

eller inu beder hvor den ser pakke ud ?

Accepteret svar
Fra : assies

Modtaget 18 point
Dato : 23-03-04 09:21

Det kan købes hos Greve Mølle, ved Bjarne Petersen, Grevelandevej 87, tlf 43 61 12 88.
De har en hjemmeside www.brogaarden-foder.dk/
For at læse om forderet skal du klikke på zoo-sektionen derefter zoo-produkter så fugle og tilsidst avl.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 25-03-04 14:42

Tak for svaret assies. nu ved jeg hva det er jeg skal købe

Kommentar
Fra : assies

Dato : 25-03-04 17:37

Jeg håber det vil lykkes.