/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kawasaki GPX600R
Fra : holm10
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 05-05-02 16:25

Er der noget ved overnævnte mc man skal være opmærksom på, inden man køber en GPX600 R fra 95/96 med ca. 25000 km på tælleren. Jeg har hørt at der skulle være noget med ventilerne? Men den er vel generelt en bedre mc end en Suzuki GSX 600F fra samme årgang som skulle have problemmer med knasterne?

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 05-05-02 16:39

Jeg har ikke hørt dårligt om den model, og Kawa er da klart at foretrække frem for Suzuki.

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-02 19:39

Hej Holm

Nej der er ikke nogle specielle svagheder ved GPX 600/750.
Den havde heller ikke nogle "børnesygdomme" nok primært fordi det er en videreudvikling af GPZ 600 motoren.
Ja den er bedre end GSX 600F.
Du skal blot huske på at kigge den godt efter , da alle Mc`er kan ødelægges ved forkert brug.
Hvis du kan finde en m/fuld servicebog er det at foretrække.
Hvis du har specifikke spørgsmål når du finder en kan du altid smide en melding

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 07-05-02 17:32

Det var da godt at høre at der ikke var nogle specielle svagheder ved GPX 600.

Men der melder sig jo altid nogle spørgsmål ,når det er første gang man skal ud og have mc, selv om det er 10 år siden man fik pappet.Så jeg vil lige fyre et par spørgsmål af, og håber der er nogen der kan svare.

- GPX'en kører på 16" hjul er det nogen ulempe, udover et mere begrænset udvalg af dæk ?.
- Jeg talte med en forhandler, som mente at man skulle ihverfald ikke købe en GPX 600 med for mange km på bagen, da hans erfaring var at de blev lidt slappe i betrækket efter 40000 km og op efter, det er jo ikke lige det man ønsker at høre som første gangs køber, kan der være noget om snakken?
- Jeg kan jo høre når man snakker med de forskellige forhandler og privat personer at Honda CBR600 er det ultimative, og har da overvejet at kigge lidt i den retning, men synes ikke det ligefrem er helt vildt fedt at skulle betale 70000 for en 93 med mindst 40000 km på bagen, når man for de samme penge kan få en GPX 600R eller GsX600F fra 97 med et lavt km tal og måske med kun en ejer for de samme penge, men det er måske en forkert opfattelse?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 01:12

holm10 <holm10.news@kandu.dk> skrev i en
news:fiCC8.2682$ek6.85042@news010.worldonline.dk...
> Er der noget ved overnævnte mc man skal være opmærksom på, inden man
> køber en GPX600 R fra 95/96 med ca. 25000 km på tælleren. Jeg har hørt
> at der skulle være noget med ventilerne? Men den er vel generelt en
> bedre mc end en Suzuki GSX 600F fra samme årgang som skulle have
> problemmer med knasterne? ikke?

Vippearmene, mener jeg nu at det var :-/
Og forekomsten skulle vel være nærmest ens for de to, hvis ikke ligefrem
i Zuki'ens favør :-/

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 17:27

Min kæreste solgte sin da den havde gået 40kkm uden probs og mislyde. Den
lød næste som da den var ny.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.