/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Returnere en værdi fra dialogboks?
Fra : engo
Vist : 639 gange
40 point
Dato : 18-05-01 15:06

Hvordan returnere jeg en værdi fra en dialogboks i VB?

Altså hvis jeg har lige åbnet en dialogboks som jeg selv har lavet, og udfra hvad for en button der bliver trykket på, skal den returnere forskellige værdier, til den kaldene form.

Engo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 14:43

engo <engo.news@kandu.dk> skrev i en
news:M79N6.18674$zv2.2180037@news010.worldonline.dk...
> Hvordan returnere jeg en værdi fra en dialogboks i VB?
>
> Altså hvis jeg har lige åbnet en dialogboks som jeg selv har lavet, og
udfra hvad for en button der bliver trykket på, skal den returnere
forskellige værdier, til den kaldene form.

F.eks. sådan her:
svar = MsgBox("Besked",vbYesNo,"Titel")
If svar=vbYes Then
...
End If

Du kan selvfølgelig også skrive andet end vbYesNo...

- Bjarke Walling Petersen

> Engo
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-01 20:56

On Fri, 18 May 2001 13:06:14 GMT, "engo" <engo.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan returnere jeg en værdi fra en dialogboks i VB?
>
>Altså hvis jeg har lige åbnet en dialogboks som jeg selv har lavet, og udfra hvad for en button der bliver trykket på,
>skal den returnere forskellige værdier, til den kaldene form.

Lav en global variabel.
Hvis der bliver trykket på knap nummer ét, så sætter du variablen til
værdi et, og hvis der bliver trykket på knap to, så sætter du
varibalen til værdi to, o.s.v.

Global variabler kan som bekendt hentes frem i en hvilken som helst
klasse i dit projekt.

kh
Chris

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-01 11:15

Hej

Returnering af værdier fra en dialogboks kan gøres på flere måder...

En måde er at anvende en global variabel - som foreslået. Generelt
skal man jo passe på med sådan nogen.. , så hvis man vil undgå dem,
kan det gøres som følger: Istedet for at vise dialogboksen med
Form.Show, så laver man en funktion på formen (dialogboksen) som først
initialiserer diverse felter i dialogboksen om nødvendigt, og derefter
viser dialogboksen (kalder Form.Show) modalt.

Man skriver så i click-eventen til ok-knappen: "Form.Hide". Det giver
kontrollen tilbage til den funktion, som viste formen. Denne kan så
returnere værdier til kalderen i form af returværdi fra funktionen
eller som var-parametre. Vupti - de globale variable er væk!

mvh
K.P. Olesen

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 40 point
Dato : 20-07-01 19:10

Nu ved jeg ikke om du HAR fået svar, men hellers står der hvordan man returnere værdier i denne artikel :

http://www.gui.com.au/jkcoding.htm