/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan kan det være at der mangler prof~
Fra : ibasa
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 20-03-04 20:41

Go´Aften til alle genier[hør]

Er der nogen af jeg der har et godt svar på hvorfor der er så mange superbrugere der ikke gider/vil/kan oprette en profil ?

Grunden til spørgsmålet er den simple, at det er rart at vide hvilken person man kommunikerer med. Ikke som person men baggrund og viden og med hvilken vægt skal/vælger jeg tilllægge et svar.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Ps. Min personlige mening er det er noget sjusk at vælge at være superbruger uden at give sig til kende.

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-04 20:46

Jeg har ingen profil, fordi jeg ikke er klog nok til at finde på noget at skrive i den. Jeg aner ikke hvad der skal stå.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-03-04 20:55

Go´aften Mordex

Pladder. Du er da en person der har en historie lige som alle andre mennesker. Hvem er du ?
Hvilken region bor du i ?
Med hvilken vægt råder og vejlede du mig ?

Hvis du bruger hv-ordene HVEM, HVAD, HVOR. Tja, så er der nok en profil at skive om.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 21:02

>ibasa
Der kan være 2 grunde, enten fordi ens viden kan ligge i et meget lille hjørne af Rådhuspladsen, det vil man nok ikke blamere sig med, eller også tror andre simpelthen ikke på det.

Se blot Mordex

Så hvis man ikke er "ærlig" i hvad man skriver, kan det som sådan være ligegyldigt hvad der står, eller om der står noget overhovedet.
Jeg selv har lagt en ærlig profil ind, men det er måske blot min oprindelige naivitet, at alle gjorde det.
Og rigtigt det kunne da være rart at vide noget grundlæggende viden om personen, men hvis alle var ærlige og oprigtige, hvor mange superbrugere ville der så være tilbage ??

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 21:04

Hvis jeg skrev at jeg ved ingenting om alting vil du så tro på mig, hvis jeg svarede på et spørgsmål fra dig?
Det er jo det du skriver.
Jeg så at der var en der skrev at han/hun ved en hel del og det han/hun ikke ved er ikke værd at vide. Bliver vi klogere bortset fra at vedkommende har humor.
Jeg kunne skrive, at jeg er førtidspensionist, og hvad fortæller det i hvert fald ikke, at jeg har levet af at være problemknuser på det tekniske område herunder IT, og hvis jeg skriver der bliver jeg kaldt mærkelige ting.
Nej, Ibasa, der e r or mange sære individer på Kandu så jeg vil ikke fortælle alt for meget, men en holdning det har jeg
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-04 21:04

Jeg syntes også, at hvis man opretter sig som superbruger, er det mindste man kan gøre er at skrive sine interesser.
Det er jo lidt afgørende, om man skriver sammen med en 14 årig eller 50 årig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-03-04 21:06

>>ellebye
Mener du jeg ikke er ærlig?
Jeg mener da at det er bedre ikke at skrive noget, end at skrive noget man bare har fundet på.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 21:14

Hvorfor er det vigtigt at vide om personen er 14 eller 50?
Nogle gange kan jeg da blive forundret over, at een man tror er 14år viser sig at være en på 50år....

Mener osse jeg engang så BjarneD udtale sig om at bruge sit rigtige navn i stedet for et nick. Tja jeg kunne osse bare kalde mig for Bjarne - og så vil I tro på det. Dybest set er jeg ravende ligeglad med, at der ikke står noget i folks profil. Når alt kommer til alt - kan vi jo ikke forvente at det skrevne ord er 100 % sandt, vel??

Frida...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-03-04 21:15

hej med jer alle.
Det kan da godt være rigtigt du kan være hvem som helst. Der er jo ingen der kan kontrollerer det du skriver. Det jeg efterlyser er en profil på de mennesker der med stor flid hjælper os alle sammen. Ellebye går meget op i sikkerhed. CLAN har meget forstand på styresystemer. Emesen er den samme som Eyvind og bor/lever i Smørum, O.S.V. Det giver mig en/et indre billede af de personer der forsøger at hjælpe mig. Det er en rar fornemmelse. Ps. Hvis der er fejl, er det ikke med vilje, men snarere hukommelsessvigt.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 21:16

>Mordex jeg havde nok ikke sat denne hvis jeg havde været alvorlig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 21:20

Frida nu kommer du igen med gamle citater taget ud af sammenhæng. Den der med at bruge nick hentyder jo til den rammes flittige brug af forskellige nick, og jeg hedder Bjarne, morgen, middag og aften og så kunne jeg i øvrigt godt lide din stil i besvarelse af det astma spørgsmål, sagligt og korrekt.

Jeg ville gerne kunne skrive om mig selv og mine interesser, alder og kunnen, men Frida har sammen med sine kumpaner frataget mig lysten til at afsløre ting der ville få dem til at sige, nå det er derfor, og så kunne man få en spand møg for det også

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 21:25

Det er jo helt rigtigt hvad Frida skriver, og som jeg selv også anfører, hvis personen ikke er ærlig og står inde for det skrevne i en profil, (og hvem kan vide om det er det), så kan det være ligegyldigt at skrive noget i profilen.

Det minder mig lidt om en annonce hvor man søger en 25. årig person med 30 års erfaring.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 21:28

Øh......Hallo Bjarnemand. En spand møg siger du......hvor??
Du er sgu da paranoid - og lad så venligst være med at kommentere mine besvarelser på denne sarkastiske måde. Jeg er præcis ligeså seriøs som du selv - når det kræves.
At jeg ikke bevæger mig rundt i emner der interesser dig en dyt - behøver jo ikke betyde, at jeg KUN færdes her i smalltalk.............................................

Frida...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 21:33

Frida, det var ikke sarkastisk, og jeg så det fordi jeg selv kunne have svaret, men det gjorde du jo så glimrende. Jeg er pensioneret på grund af dårlige lunger så det interesserer mig skam
Paranoid er jeg ikke, men yderst realistisk da jeg ikke alene er i stand til at gøre erfaringer, men også er i stand til at leve mig ind i nye problemer, og i betragtning af de ukvemsord du har udgydt over mig og andre venter man ofte mere af samme slags, men lad endelig være for jeg syntes bestemt om den seriøse Frida.
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 21:42

Kan dårligt huske hvad jeg skrev i min profil! Men jeg kan da godt afsløre at jeg bærer briller!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 21:43

>Tedd

Det vidste jeg da godt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 21:45

Kunne vi ikke blot for een gang prøve at lade være med at komme i totterne på hinanden, selv om det er i smalltalk vi befinder os.

Det er da en ærlig sag om man ikke vil oprette en profil, og man behøver heller ikke at begrunde hvorfor, men hvis en bruger uanset grund ikke ønsker at lægge en profil ind, så må det i den sidste ende være de alm. brugere der afgør om personen der svarer er kompetent til at besvare et spørgsmål.

Omvendt (ingen nævnt) finder vi da også superbrugere her i kandu som åbenbart er altvidende hvilket tydeligvis også fremgår af svarerne. Det må virkelig være begunstiget at have den enorme viden, men som desværre mange gange udmønter sig i manglende kvalitet.

I øvrigt kender Frida min hjemmeside, og kan som sådan stå inde for det meste jeg selv har skrevet om mig selv.

ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 21:46

Vi kunne jo osse udveksle billeder. Sikke hyggeligt det kunne blive. De som ikke har et af sig selv, kan jo så passende bare sende et af en anden............

Frida...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 21:48

Jeg sender lige et af Harrison Ford så

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 21:50

Her er et af mig..

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 21:51

Kommer i tanke om, at nogle af Jer måske har billede på en MSN profil
Det har jeg da selv - så måske vi af den vej skal se hvem vi hver især er*S*

Ja ja Tedd. Harrison er sgu lækker, men han bærer da vist ikke briller...gør han?

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 21:58

Eller måske en hjemmeside?? Dette kommer vist tættest på undertegnede

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 22:01

Harrison? Næh men du sagde man bare kunne sende et billede af en anden?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 22:30

Bjarne dit er sku da det her

Hav en god aften
Mvh sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 22:42

Ja, jeg ved godt at det er det du er Sune!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 22:45

Hvorfor er der så få mennesker her på kandu der kan tale pænt sammen?
Hvorfor er der selvdannede kliker?
Hvorfor kan folk ikke bare hjælpe hinanden?

Jeg spørger bare.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 22:47

Lidt af sunes profil:

Citat
Jeg har også 5 titler og ka blamerer mig med men det vil jeg ikke her.

Ja blamere det gør du, men gad vide om du overhovedet kender betydningen af ordet?

Dette er herved udnævnt til dagens joke.

Ellebye siger
Have a nice laughter.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 22:51

Hø Hø Refi.........Ja hvorfor mon??
Det er da ikke så underligt. Når/hvis man har en holdning der ikke ligner flertallets - og tør stå ved denne holdning uagtet man bliver kaldt for først det ene og så det andet - så er der jo allerede to grupper ik?? og tja det udvikler sig vel bare derefter....

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-03-04 22:52

>>refi
Det er lidt langt ude at bruge en andens tråd til at stille spørgsmål i.
Jeg vil da meget gerne svare dig, men synes at du skulle stille dit eget spørgsmål........

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 22:52

Man kan da godt have forskellige holdninger og alligevel tale pænt sammen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 22:53

Jeg vil da godt være i klike med dig Frida, men kun hvis du opfører dig pænt

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 22:57

Nej Bjarne....Det vil aldrig gå du ved jo, at jeg har det svært med lige netop det at opføre mig pænt. I hvert fald i din terminologi*SS*
Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 22:59

Refi du har ret - men tag eksemplet Ram/Frida......Jeg vil aldrig blive talt pænt om/til fordi mine holdninger ligner hans. Sån' er det bare - men jeg kan sagtens leve med det.

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 23:00

"Mordex"
Nu var det ikke direkte ment som et spørgsmål.
Mere som et omskrevet svar på hvorfor folk ikke skriver mere i deres profil end de gør.
Hvis du kan besvare dem, har du svaret på hvorfor folk ikke skriver mere end de gør i deres profil.

Profilen bliver ikke brugt af mange for at se om vedkommende er kompetent eller ej, men bliver brugt i negativ øjemed.

Det ser vi jo gang på gang.

Det var bare det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 23:01

Du har sikkert ret Frida, men jeg er jo også bare et kedelig halvgammelt der bedst kan lide fred og ro selv om jeg aldrig vender den anden kind til, men prøv at lade være med at være så aggressiv så vil du få at se hvor stor tolerance der er.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 23:01

>Mordex, vi befinder os i smalltalk, det betyder meningsudvekslinger på tværs af hinanden, og til

>refi
helt klart har du ret, og hvor ville verden se anderledes ud hvis det blev praktiseret. Men kandu er vel også en verden i verden, og hvad nogle tager son en joke tager andre det som en personlig fornærmelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 23:02

Enig Refi, igen igen!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-03-04 23:02

>>refi
Jeg ved godt hvad du mener........ det var bare for

Håber du kan tage det.

Ha´ forresten en god aften refi, og selvfølgelig også Jer andre.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:16

Hov Elleby du mangler da resten af min profil men der er måske noget af det du føler dig truffet på ????
Jeg ved en del om mange ting.Kan være seriøs og det modsatte og skulle der være noget jeg ikke ved noget om prøver jeg da at finde sider om det på google kan også finde på at lave fejl i ny og næ til stor forargelse I de Seriøses klub (også kaldet find fem fejl klubben) men det vil jeg da strunte i
Jeg har også 5 titler og ka blamerer mig med men det vil jeg ikke her. Øhhe er der nogle stavefejl

Ps jeg har lige skrevet den til ære for spørgsmålsstilleren
Mvh Sune

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 23:19

*LOL* det er da en ok profil. Hvorfor ikke bare grine af det? Vi kan jo ikke sidde her og blive enige allesammen. Sikke kedeligt her så vil blive........

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 23:27

Jeg har absolut ingen problemer med at tage en spøg - det er der vist flere der udmærket ved.
Og jo der skal da være plads til alle meninger - men det er jo det der IKKE bliver når spøgen går over i alvor.

Nej verden er ikke så rosenrød - det ved vi alle, men derfor var der jo ingen der forbød os kandubrugere at komme med et godt eksempel.

Vi kan heller alle have ret i et spørgsmål - men derfor kan de andres kommentarer være vel ment.

Vi lærer sikkert alle lidt nyt hver dag.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 23:29

Nej sune, der er intet jeg føler mig truffet ved men fortæl mig lige betydningen af "at blamere".

Når du får den gratis af mig. At blamere er det samme som at "dumme" sig, så jeg faldt (heldigvis uden at slå mig), at du har 5 titler at dumme dig med.

Hvis jeg nu beder dig pænt, vil du så ikke gerne fortælle hvilke 5 titler du dummer dig i ?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:44

Ellebye Netop det lader jeg andre om Du har da 6 titler ser jeg

Sune

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 20-03-04 23:52

Hej genier. Kigger på det hele i morgen for nu er det ved at være sengetid......
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 23:53

Jeg kan se at du fandt humoren i sætningen, det havde ikke noget med det andet du skrev.

Men fortæl mig lige den 6. ved mig, jeg kan kun tælle til 4 ?

ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:56

Er pensionist ik en titel??

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-03-04 23:56

Det er fordi du ikke kan læse mellem linierne ellebye.
Der er seks hvis man altså kigger godt efter

Frida

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 00:00

Nu er førtidspensionist ikke ligefrem en titel man "blamerer" sig med, men jeg mangler en finger, og kommer altid til at springe 5 over, derfor 6.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 00:03

Kan I sove godt - der er snart Formel 1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 00:23

Fandt lige et billede af Harrison Ford med briller! Helt uden sunes hjælp
http://www.harrison-ford.com/bio.htm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 00:29

På google ?? så er du ved at lære det >tedd.

Nå men da ham skomageren jo altid vinder i formel 1 kan man da sove længe.

God nat til alle derude

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 00:35

Tror osse jeg snart finder min seng! Hmm! Det undrer mig godtnok at artiklen slet ikke omtaler Blade Runner! Det er da langt hans fedeste film!!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-03-04 00:45

> Til alle
Dejligt med sådan en smalltalk. Så véd man at det er WEEK-END !! .. Savnede den i sidste uge .. eller måske kørte den i en anden katagori.
Vejrudsigten lyder rigtig godt .. for os rigtige nordjyder .. men til alle i Esbjerg, Ribe: Sæt hønsene på den øverste pind !
/ PG

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 00:50

*GGGG* Jeg havde godt luret, at ham Harrison var blevet så gammel, at han nu behøver læsebriller - men jeg nænnede ikke at spolere hans image

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 00:58

>Frida, har du ikke en gang skrevet et tip om, hvad alle de symboler *LOL* og her *GGGG* står for. Jeg går ud fra at der er sms-sprog, men for os andre ej mobil-kloge kunne jeg da godt tænke mig hvad de betyder.

ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 01:03

Det hedder akronymer Ellebye Prøv google
Læsebriller Frida, jeg vil kalde dem for panorama briller *L*

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 01:03

>ellebye

Så ska' vi liige en tur omkring Google

http://www.bjargum.dk/sms_og_chatsprog.htm

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 01:04

Siger man ikke - Jo større jo bedre*S*

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 01:05

Briller at forstå........

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 01:12

Tak Frida, og god nat.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 01:13

Ellebye du får lige et link mere at lege med. Print det ud og tag det med i seng som hyggelæsning. I morgen er du en mester i alle de der *LOL* *GGG* *SMF* Osv osv
Nu får jeg vel osse snart tilnavnet "Google idiot"

http://www.elkan.dk/sprog/chat_smileys.asp

Frida...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-03-04 01:57

arrrggghhh.... gider ikke læse hele tråden! Jeg har lagt et link til min hjemmeside istf. en sludder for en sladder....det må da være godt nok?

Kh

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-03-04 01:57

fida...nej, den beholder sune for sig selv!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 02:02

Ja du er ganske interessant Skingur. Nu ved vi jo både
hvordan du og dyrene ser ud

Frida...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-03-04 07:50

fridaflip

så lad os se dine Dyr Frida

per

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-03-04 08:12

Hej og go´morgen til jer alle.....

Jeg mener stadig det er en god idé at præsentere sig med en profil, men der er da også mange synspunkter for at det er noget pjat. Hvem sagde radikal ? På den ene side og på den anden side. Det der slår mig mest er den lidt mærkelige tone der anvendes i SmallTalk. Det kan åbenbart ikke lade sig gøre at lave en diskussion, hvor det er på argumenter, der krydses klinger. Jeg er blevet klogere af at læse jeres indlæg og afslutter hermed tråden. Fortsat go´weekend til jer alle.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 21-03-04 08:13

Tak for svaret Mordex. Sådan kan man jo også se på det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-07-04 15:22

Gammel tråd, men hva´pokker. Ordet blamere betyder IKKE at dumme sig som en her i tråden påstår, men derimod (bagtale beskæmme, sætte i uheldigt lys)