/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Teste mit html
Fra : Olle_hansen
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 20-03-04 20:18

Hvordan eller hvor kan jeg teste det html jeg har skrevet? Formlerne osv., sådan så der ikke er fejl, så ting udebliver.

Er der online-"tjek" nogen steder? Nogen programmer eller lign.?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 20-03-04 20:24

En side som <a href="http://validator.w3.org/">http://validator.w3.org/ er et fint sted til at kontrollere om en side overholder html-standarderne.

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 20-03-04 20:25

Hov. Kandu fixer vist selv det med linket.

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 20-03-04 20:30

Altså det kommer jo lidt an på hvad du vil checke og hvad din Form action er.

Lav en test mappe på serveren, læg det op her og test.

Eller installer en web server på din egen maskine og test det lokalt

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 20-03-04 20:34

Hvis du feks. bare har en mailto form action kan du bare åbne IE og navigere til filen på din egen pc, det holder lige så godt som alt andet.

Hvis din form action er til et online cgi mailto script, kan du måske gøre det samme som ovenfor, men de fleste cgi scripts checker om filen er kaldt fra det rigtige domæne, altså filen ligger på web serveren for at undgå misbrug, ellers så er det test mappen igen

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 20-03-04 20:49

Det er ikke andet end små alm. html-koder jeg ikke kan få til at virke...

Så vil jeg teste det... ikke andet

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 20-03-04 20:54

Post din kode her, har aldrig set og kender heller ikke nogen online steder som læser din kode og giver foreslag til rettelser.

Det er rigtigt at du www.w3.org kan validere koden, men det er ligesom ikke det der skal til. Post koden her og jeg skal rette/fortælle dig hvad som er galt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 00:45

Molokyle har da et eller andet på sin hjemmeside der kan checke det har jeg set! Men har ikke prøvet det. http://home20.inet.tele.dk/friheden/programmering.html

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 23-03-04 14:01

Hmm... bare dobbeltklik på din HTM eller HTML fil så kan du se i nede i venstre hjørne om der er fejl...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 23-03-04 14:01

HTML bliver afviklet lokalt, så du behøver ingen server for at teste dette!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-04 00:30

Hvis du bruger f.eks. "Stones Webwriter" så kan den fortælle dig, om du har fejl i den side du er igang med at bygge op.
Der findes også et lille program, som kan fortælle dig, om den samling sider du har lavet, har såkaldt "døde" link. prøv at hente den pakke af hjælpeprogrammer her:

http://home19.inet.tele.dk/betina/webprg.zip

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-04 14:17

Dette program kan du downloade. Det kan validere din kode og laver så en *.val fil hvori du kan læse forslag til evt. rettelser : http://www.htmlvalidator.com/htmldownload.html

En online validering findes samme sted : http://www.htmlvalidator.com/ ...der får du dog kun, som hos W3.org oplyst om fejl og diskrepanser.

</MOLOKYLE>