/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access- felter udfyldt med 0000000
Fra : rosenj
Vist : 342 gange
20 point
Dato : 20-03-04 16:39

Jeg har en access database med en ganske almindelig adresse fil, fornavn, efternavn, gadenr, postnr. og by etc. Den skal konverteres til et format, som skal bruges til et bladomdelingsfirma. Desværre ved jeg ikke, hvad formatet hedder, kun at der skal være en fast fillængde og i de numeriske felter skal resten af feltet skal være udfyldt med 00000'er og i tekstfelter skal resten være udfyldt med mellemrum? Jeg glæder mig til at høre fra jer, som kan hjælpe. Mange hilsner Jane. Jeg prøver denne kandu for første gang, så jeg må jo se at få anskaffet mig nogle point til at betale med!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 16:51

Du formaterer da bare felterne som du vil have dem.
Hele processen er nok for omstændig at komme ind på.
Hold din hjælp åben så bliver du næsten guidet hele vejen.

Kommentar
Fra : rosenj

Dato : 20-03-04 16:58

Kære refi.
Kan du ikke bare give mig et hint så jeg kan slå op det rigtige sted i hjælpen. Jeg ved nemlig ikke rigtig, hvad det er jeg søger efter. Er det i feltdefinitionen default value eller skal der indsættes et udtryk (expression - jeg har den engelske udgave af Access)?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 17:01

Du skal ganske rigtigt i feltdefinition, der kan du bestemme om feltet sal være så og så lang.
Hvis det er et talfelt vil du få muligheden for at bestemme om der skal være 6 tal så vil den fylde resten med nuller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 17:03

Normalt ######
Så vil den hvis du kun skriver 2 skrive 000002

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 17:03

Jeg mener DET er tegnet men det står også i hjælpen.

Kommentar
Fra : rosenj

Dato : 20-03-04 17:14

Hvor indsættes ###### i feltdefinitionen. Det er et numerisk felt. Er det i indput mask eller validation rule.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 17:17

input

Kommentar
Fra : rosenj

Dato : 20-03-04 17:30

Ok. Hvor er du god. Nu har jeg lavet feltet om til et tekst felt, angivet længde til 6 og lavet en inputmaske med ###### og placeholder til 0. Tallet 22 kommer derfor ud sådan: 220000. Men hvordan får jeg foranstillede nullerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 17:39

Det skal da ikke være et tekstfelt.

Kommentar
Fra : rosenj

Dato : 20-03-04 17:57

Jo, man kan kun lave input masker for text eller date-felter. Men forøvrigt kommer nullerne jo ikke ud på print. En input maske er jo kun en hjælpefunktion til indtastningen? Det jeg gerne ville er at få indsat (fysiske) foranstillede nuller i et felt så de bliver der, når man så f.eks. konverterer til en kommasepareret DOS eller tekstfil??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 23:58

AOF har kurser i access.
Det her bliver for meget.

Kommentar
Fra : Henrik_Bavnbek

Dato : 01-02-05 22:01

Hej og inden du bruger alle pointene på aof kurser
Hvis du vil have foranstillede nuller når du skal skrive ud eller viser på en formular skal du i feltets egenskabsark, under den første fane "Formater" i feltet i øverste linie "Format" skrive det antal 0´er som feltet skal være langt. F.eks. 000000 hvis det skal være seks cifre. Så skriver access 000001, 000002 osv.
Glem det der med inputmaske - det er til indtastninger.

Kommentar
Fra : rosenj

Dato : 02-02-05 19:07

Hej Henrik Bavnbek, Tak for dit input. Jeg har dog ikke være på AOF kursus, men fik løst problemet ved hjælp af en macro jeg fandt på nettet og en anden mere tålmodig persons hjælp end refi's.