/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Søren Ryges tomatplanter?
Fra : bv32
Vist : 1356 gange
50 point
Dato : 05-05-02 09:13

Sidste år omtalte Søren Ryge tomatplanter fra en bestemt producent/planteskole, vistnok på Fyn. De skulle være specielt gode og har mange forskellie slags tomatplanter. Dengang fandt jeg producenten på nettet. Men nu er en ny sæson startet, og jeg kan ikke huske navnet på denne producent. Er der nogen der kan hjælpe, også gerne med et link til producentens side på nettet?

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 05-05-02 16:23

Er det ikke noget med "Alfreds tomater"? eller har du flere informationer

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-02 21:52

som peterbo skriver, ville det være en hjælp med flere oplysninger. Men der er et par muligheder du kan afprøve for at se om det får hukommelsen på gled:

gå ind på http://www.degulesider.dk/yp/Dgs/Front og søg med hhv. søgeord "gartnerier" og/eller "planteskole" samt område "fyn". Hvis du trykker på "flere felter" får du flere valgmuligheder op.

du kan også prøve på følgende sider
http://www.danske-tomater.dk/ (og prøve at genfinde navnet)
http://www.dr.dk (indsæt søgeordet dr-derude ind i felter øverst til højre. Så skulle du få en liste over de sidste mange udsendelser op. Hvis du kan huske ca. hvornår den blev sendt kan du måske finde et link.

Sidste forslag - send en mail til Søren Ryge via dr@dr.dk og spørg hvor de planter kom fra.

Håber du får nogle lækre tomater ud af det.

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 20:59

On Thu, 09 May 2002 22:03:10 GMT, "bv32" <bv32.news@kandu.dk> wrote:

>Sidste år omtalte Søren Ryge tomatplanter fra en bestemt
>producent/planteskole, vistnok på Fyn. De skulle være specielt gode og
>har mange forskellie slags tomatplanter. Dengang fandt jeg producenten
>på nettet. Men nu er en ny sæson startet, og jeg kan ikke huske navnet
>på denne producent. Er der nogen der kan hjælpe, også gerne med et link
>til producentens side på nettet?et af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"

Kan ikke hjælpe dig med navnet, da jeg ikke har set de udsendelser.

Men jeg kan se at du er begyndt at blive aktiv her i vores hyggegruppe
dk.fritid.hus-og-have og du er yderst velkommen men vil du ikke
nok være rar at skrotte det bras til www.kandu.dk og få fat i en
rigtig nyhedslæser?

Free Agent som er gratis, kan anbefales og den kan downloades via
www.tucows.dk

Jeg har ladet hele dit indlæg stå i toppen, så du kan se hvordan det
dukker op hos folk der bruger rigtige nyhedslæsere, hvilket heldigvis
de fleste gør. Men læser du dette indlæg via kandu.dk så er det ikke
sikkert at du kan se hvad jeg mener.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk
*** Det er bedre at have jord under neglene end jord i hovedet ***

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 12-05-02 19:21

På den lokale planteskole fandt jeg ved en tilfældighed en enkelt kæmpeplante fra det pågældende gartneri. Det hedder Lillienskjold og ligger nær Odense. Det er dog endnu ikke lykkedes mig at få adgang til deres side endnu.