/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
setup i "start" mgl. datafil (XP Pro sp1~
Fra : nyfigen
Vist : 483 gange
300 point
Dato : 20-03-04 08:17

Når jeg starter Windows kommer der en fejlmeddelelse om en manglende datafil fra setup. Fejlmeddelelsen har jeg lagt på min hjemmeside http://hjem.get2net.dk/gy/setup
Samtidig er der på proces-linien en proces, der hedder setup.
Når jeg klikker på OK lukker processen og XP kører tilsyneladende normalt.

Hvor og hvordan etablerer jeg den tilsyneladende forsvundne datafil?

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 09:06

Prøv lige at højreklikke på den setup på processlinien og se, gå ind under egenskaber og se hvad der står under destination?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 09:09

Du kan osse gå ind under Start >kør skriv msconfig. Under fanebladet Start må der stå en kommando der hedder setup? Det er muligvis et legitimt program men kan osse være noget snavs

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 09:53

Jeg kunne forestille mig noget rest fra da du installerede sp1, muligvis er sp1 ikke blevet "ordentligt" installeret.

Du kunne prøve at se under windows update, om sp1 ER blevet installeret, og hvis nej, gør det igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 09:56

Jeg kan forestille mig at der nu kommer 50 forskellige indlæg om hvilken program folk forestiller sig det er ellebye!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 10:18

Sikkert tedd, men klinger ordet "setup" ligesom et eller andet sted i baghovedet?

en fil der mangler for at noget kan blive installeret?, eller noget der ikke er blevet fjernet godt nok efter en installation?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 10:20

Jeg har oplevet det samme engang og det var et link til et program jeg
havde indstalleret,som havde sat sig i run i regedit og det stod ikke i
msconfig.
Prøv og åbene kør>skriv> regedit>ok,når reg databasen åbner,find disse to nøgler>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

se om der står setup i en af disse under nøgler,vis slet den og
genstart,den høre ikke hjemme i de to nøgler.

Du kan også gå op i rediger>søg> (i regedit)og skriv run>find næste o.s.v

Manse9933
Husk det er altid en god ide at tage en back up af reg data basen,vis man skal rode i denne.

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 20-03-04 10:21

Du kan nemt fjerne start op programmer med jouni's reg cleaner. Det er også en god ide at fjerne de programmer du ikke bruger, da de blot optager system ressourser. Du kan hente programet her (GRATIS):

http://www.downseek.com/download/get/?id=21692&url=http://downloads.downseek.com/21692/RegCleaner 4.3.0.780.exe

Det er også et rigtigt godt program til at rydde op i registrerings databasen. Skriv til min mail: squiip@mailme.dk hvis du skal have hjælp
til at bruge programmet

mvh Squiip

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 20-03-04 10:24

ups forkert link husk at det er HELE dette link du skal copy/paste http://www.downseek.com/download/get/?id=21692&url=http://downloads.downseek.com/21692/RegCleaner 4.3.0.780.exe

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 10:25

>Manse, tror du ikke at lige i dette tilfælde at man SKAL tage en backup af regedit, det kan gå grueligt galt hvis man kommer til at slette noget forkert.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 10:28

Husk det er altid en god ide at tage en back up af reg data basen,vis man skal rode i denne<er oplyst Dato : 20-03-04 10:20
altid elleby

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 20-03-04 10:28

Det er en anden smart funktion i RegCleaner, den tager selv backups.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 10:30

men i disse to nøgler er det kun start op programmer,så pc'en går ikke ned vis du sletter noget i disse to nøgler,derfor har jeg ikke nævnt andre run nøgler

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-03-04 13:11

Hej nyfigen...

Gør følgende:
1. Følg dette tip først: http://www.kandu.dk/dk/tip/7044 og fjern den linie som indeholder "Ssetup"...
2. Installer servicepakke til XP:

Dansk version: http://download.microsoft.com/download/5/8/7/5876b6c3-995f-43f0-9580-32d92f91205a/xpsp1a_da_x86.exe
Engelsk version: http://download.microsoft.com/download/5/4/f/54f8bcf8-bb4d-4613-8ee7-db69d01735ed/xpsp1a_en_x86.exe

NB: Hvis du allerede har installeret servicepakken "SP1a" så gør det igen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-03-04 13:12

Hov...

"Ssetup" = "Setup"

/Cooper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 13:48

Det er sikkert bare en rest fra et afinstalleret program.
Som du selv siger har den jo heller ingen betydning.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 14:07

dscoop80 1)er foreslået NB: Hvis du allerede har installeret servicepakken "SP1a" så gør det igen...,sådan noget vrøvl

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 14:15

at skulle indstallere 132 mb service pack igen,på grund af et mindre problem

citat: Når jeg klikker på OK lukker processen og XP kører tilsyneladende normalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 14:26

Det den prøver på er jo at hente en datafil der ikke længere eksisterer (gammel program)
Spørgsmålet er jo kun HVAD det er for et program der kører setup.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 14:36

SP1 pakken er en samling af flere seperate programmer, så det kan sagtens være rest herfra. Evt. en installaton der er afbrudt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 14:41

Det ligner ikke en MSfejl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 16:31

Tja vi mangler noget feedback fra nyfigen!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-04 16:34

Bare vent - om lidt kommer en med en lys ide - og så er spørgsmålet løst.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-03-04 17:46

setup.exe hedder indstallations filen da til de fleste programmer,så sp 1a
er da et skud i tågen,så skulle personen genindstallere alle sine programmer
det er det samme som at vis der var en revne i toilet skålen så bygger man et helt nyt hus for at løse problemet.
Manse9933

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 19:03

Jamen er det ikke sådan man sætter en pære i, 1 mand holder pæren, og 99 drejer huset. ?

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 20-03-04 21:17

Jeg takker for alle de mange indlæg til mit spørgsmål. Jeg har været inde og køre REGEDIT, og jeg fanft en nøgle, der hed setup på niveauet over RUN. Jeg er lidt betænkelig ved at rode med registreringsdatabasen, da jeg ingen erfaring har. Jeg har også downloaded RegCleaner, men da jeg ingen erfaring har med den er jeg også lidt betænkelig.

Problemet er godt nok kommet efter opdatering med sp1, men ikke lige med det samme - jeg har vel startet Windows 5-10 gange før problemet meldte sig.

Nu tager jeg en pause, og studerer Windows lidt -så vil jeg tildele mine point.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 20-03-04 23:04

well nyfigen, mht. Regcleaner så skal du bare skrive til min mail, så skal jeg nok hjælpe. Det er et meget brugervenligt program hvis du sættter dig lidt ind i det

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 21-03-04 15:42

Hej nyfigen...

Du behøver ikke bruge "RegCleaner"...
du har jo fundet "RUN" i "REGEDIT"... så bare fjern linien som indeholder "Setup"...
og genstart så maskinen når du har fjernet den... så skulle problemet være løst...

Manse9933 ->
Som sagt lyder det som om der var sket en installationsfejl, og det prøver at starte
"Setup" hver gang nyfigen starter sin computer... det er da ikke noget vrøvl at skulle
installere service-pakken igen!!! Den overskriver ligesom nuværende filer!!! lægger
intet ovenpå!... desuden tar den max. 5 min. at installere SP1a...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 15:46

nyfigen skriver om en setup på niveauet over run, så den vil jeg ikke anbefale at slette!

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 21-03-04 20:58

Jeg har prøvet at finde setup med RegCleaner, men RegCleaner viser ingen setup på startniveau.

mvh nyfigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 22:44

Har du været i msconfig? Prøv at fjerne flueben et af gangen under start fanen og genstart! sæt flueben igen hvis det ikke løste problemet og prøv at fjerne flueben ved det næste og genstart ... osv. ! Regcleaner har vist osse den samme funktion med start programmer!

Kommentar
Fra : squiip

Dato : 22-03-04 11:06

nyfigen, på den kan godt hedde noget andet. Hvad er der på din startup liste? Det er ikke farligt at slette ting, og prøve sig lildt frem, den tager backup af alt hvad d foretager dig. Men skriv hvad der er, og jeg skal fortælle hvad du kan fjerne.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 30-05-04 17:17

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 01-06-04 16:16

Tak for svaret tedd.
Jeg har ikke accepteret et af de foregående svar fordi jeg ikke kunne bruge et af dem. Det kan selvfølgelig godt være, at der rent faktisk var noget brugbart,men jeg kunne ikke se det.

De 300 point får du for din ihærdighed med at få mig til at acceptere et svar.

Hilsen nyfigen