/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ad-aware & Geforce fx 5200
Fra : trals
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 20-03-04 07:29

Jeg har to spørsmål.
Når jeg kører Adware 6.0 pro genstarte pcéren pluselig midt i det hele?
Det andet er at nu har jeg snart prøvet så mange forskellige driver til grafikkortet at det er ved at gå mig på.Komputeren fryser til og jeg er nød til at genstarte.Mine ram skulle være iorden og jeg har installeret den ny 4 i en driver til bundkortet.
Mit system er xp pro,512 mb ram.Gf 5200 fx med 128 mb.
Det sker mest når vi sidder og spiller kort(alså den fryser),men her på det sidste fryser den også i andrer programmer.Jeg mener heller ikke at den er for varm og virus,spyware er der heller ikke noget af.
Hvis der er nogle der vil hjælpe ville jeg blive meget glad!!
mvh
trals

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 09:40

Du siger den er checket for virus, spy og lignende? Så lyder det umiddelbart mere som et hardwareproblem!
Problemet er at det kan være næsten alt hardware i maskinen, der kan være skyld i det! Hvor varm bliver den? Hvor længe kører PC'en før den begynder at "fryse"?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 13:06

Har du prøvet at gendanne til før problemet opstod ??Hvad har du evt kørende konstant??Har du renset for nylig for cookies og midlertidige internetfiler ??har du diskfragtmenteret ??Ellers ligger der en masse programmer her der kan hjælpe med at optimerer maskinen og meget mere http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/
Hav en god dag mvh Sune

Kommentar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 14:06

Til tedd
den behøver ikke at køre i lang tid før den fryser og omvendt kan der være den slet ikke fryser en aften.Først fryser den ,så står hardisken stille.

Til Sunowich
Al det du foreslår er prøvet,har lige kigget på hjemmesiden,er der nogle programmer du vil anbefale.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 16:32

Prøv at sætte bios til default eller factory settings?

Kommentar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 19:00

til tedd
Hvordan gør man lie det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 19:29

Nu ved jeg ikke hvilken bios du har, men hvis det er en award eller ami trykker du Delete lige når du starter op, så kommer du ind i bios!

Kommentar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 21:03

Jeg ved hvordan man kommer ind i biosen,men ikke hvilke ting jeg skal ændrer.Under hvilke fane blad står det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 21:13

Det må stå i hovedmenuen! Prøv lige at nævne de punkter der står der!

Kommentar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 21:51

det er en ami bios
menuerne er:main,advance security,power,boot,exit.
Hvad skal under punktet hedde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 21:52

Hmm! frygtede det var en ami Står der ikke noget helt nederst på skærmen med default, factory eller optimized?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 21:59

Ok! Under Exit er der en load failsafe defaults? Så prøv den og og sig y til at save

Kommentar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 22:10

det er gjort,hvad gør det godt for?
Hvad det med ad-awaren 6.0 pro har du en forklaring på det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-04 22:13

Næh men det kan måske indikere at der er noget snavs alligevel? Har du været inde på www.spywarefridk og checke med deres onlineværktøjer?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-04 22:13
Godkendelse af svar
Fra : trals

Dato : 20-03-04 22:52

Tak for svarene tedd,
de har hjulpet mig meget.Jeg har installeret spy-boot i stedet for ad-aware.Den fandt en hel sværm af skidt.
lige her til sidst er der en driver du vil anbefale til grafikkortet Geforce fx 5200

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-03-04 00:07

Håber det hjælper! Næh ikke en specel driver, men det er en god ide jævnlig at kigge indenfor hos www.nvidia.com og downloade de sidste nye drivere.