/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
suzuki gs500e og kawasaki gpz500
Fra : neess81
Vist : 1168 gange
100 point
Dato : 20-03-04 01:38

Har set lidt på disse 2 modeller.
suzuki gs500e og kawasaki gpz500. Er min første mc jeg skal ud og finde. Og vil gerne have en god begynder mc. Men må også grne have lidt ryk i. Så man har lidt sjov.

Nogen der ved hvad de løber de forskellige på toppen ca.

Hvad for man mest ud. Er jo begge nogle cykler man kan få til en rimelig penge. Og stadig ikke alt for gammel.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-03-04 11:31

Det er to fine "begynder" cykler begge to, med nogenlunde samme præstationer. Kawa'en er nok den mest "sportslige" mens suki'en nok er mere "folkelig"/kultiveret hvis vi kan bruge de udtryk. ?! Personligt ville jeg vælge suki'en, men da du slev udtrykker at den gerne må have lidt krudt, bør du nok vælge kawa'en....Det er her et spørgsmål om man kan lide "moderen eller datteren".

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hondafinn

Dato : 20-03-04 12:46

Der er en del forskel på de to cykler, sukièn med 2 cyl luftkølet motor på ca 43 hk, ret anstrengede kørestilling ihvertfald hvis man er over 1,80 m høj, (har selv prøvet en længere tur,) den er er kåbeløs med mindre en sådan er eftermonteret, Kawaèn har en 2 cyl vandkølet motor med 60 hk, er født med en udmærket kåbe og noget bedre kørestilling, men da jeg kan forstå du vil købe brugt vil jeg råde dig til at få en prøvekørsel, det er jo på landevejen man finder ud af hvilken cykel man har det bedst og sjovest på,

mvh
Hondafinn

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 22-03-04 20:50

hej neess81
nu er det jo ikke helt rigtig hvad handafinn mesteren siger!!!
for det første så har suzukier der er fra 95 og ældre, nemlig 52hk!! det gør en hvis forskel :)
og for det andet så er jeg 1,90 meter høj og jeg sidder rigtig godt på suzuki'en, faktisk meget bedre end på for eksempel en cb 500!!!!!!!!!!!!!! også på lange ture.
og omvendt af hvad han siger synes jeg at gs 500 er noget mere sportslig end kawasakien, da den fx har er bedre bremsere.
og så kan du også få en suzuki der har kørt meget mindre og er nyere end kawasaki-drengen. hvis de skal koste det samme.
men jeg synes at du skal prøve nogle forskellige mc'er, og så bestem dig. men du må meget gerne skrive igen hvis der er noget du er i tvivl om

banshee
Gs500E

Kommentar
Fra : hondafinn

Dato : 23-03-04 17:48

UPS var ikke min hensigt at være handamester, eller kritiserer suki ejere, ved ikke hvordan Cb 500 kom ind i sagen
Hondafinn
VFR800

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 21:25

Banshee kan forstå du har en Gs500E, hvad kan sådan en løbe på lige landevej og med medvind og det hele

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 21:27

det er jeg meget ked af hondafinn!!
det var ikke min mening at jeg skulle blive sur på dig. jeg havde bare en mega dårlig dag i går, og så gik det lige ud over dig, og det havde du jo overhovedet ikke fortjent. jeg håber du vil tage mod min undskyldning.
undskyld Finn
det er jo ikke meningen at dette er et forum, hvor vi skal lave mudderkastning. vi skal jo hjælpe hinanden, og være flinke. jeg er meget ked af, at min holdning kom til at lyde negativ. det er sidste gang det er sket, det lover jeg!!!!
Banshee(mega flov)
tunet gs 500E (overrasker de fleste)

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 21:39

hej neess81
standard trim kan den lige rende 180km/t

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 21:45

"tunet gs 500E (overrasker de fleste)"
Der er måske lavet noget ekstra ved din ?

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 21:50

ja der er en leo vinci udstødning på og så er der jetkit og kn-filter og tændings advancer på. den kør faktisk rigtig godt

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 21:52

Alt dette ekstra udstyr. Hvad står disse herligheder sådan ca. i.
Og giver de hver især lidt ?

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 22:11

jeg startede med at få udstødningen på, da jeg synes at suzukien lyder lidt tam med standard-potten. jeg købte den igennem den blå avis, men den var ikke lavet til min mc, så jeg skulle lige over på mit arbejde(hos en smed) og passe den til. den giver lidt flere krafter, men det er ikke så meget. men den har fået den fedeste v2'er lyd :).

jeg kender en der har nogle forbindelser ned til kn i tyskland. så jeg har fået filteret og jetkittet lidt billigere end normal, men jeg tror at du kan få en mekaniker til at købe kittet og filtret og sætte det på for omkring 2500-3000kr. mend det giver også en del mere spark i suzukien. jeg kan slå en yamaha xj 600 go gpz 500 i acc. :)
men det fedeste af det hele er at den lyder som en syg v2'er nu. med en mega dyb brommen

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 22:15

Ja så lyder det jo til at være en nice maskine du har fået dig samlet
Og ja, lyden er nu lækker, når man kan høre den.
Med alt dit ekstra udstyr hvad bliver top farten så ??

Accepteret svar
Fra : Banshee

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-04 22:21

jeg har ikke prøvet at køre den fuldt ud. har næsten lige fået det på. men jeg har været oppe på 200km/t i en overhalning, og der accelerede den stadig. så jeg vil gætte på omkring 220km/t.
men det fede er at den er blevet meget mere brutal, og den er meget mere kvik på gassen!!!

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 22:24

Og forbliver moment kurven stadig nogen lunde jævn.
Hvad jeg har kunne læse mig til skulle den som standard være noget mere jævn på suzukien. Hvorimod på kawasakien vil den have en masse omdrejninger før den flytter sig ud af parkerings båsen.

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 22:33

ja det er lige som om der bare er kommet mere af det gode. det er som om at dette indgreb bare har flyttet den samme pæne kurve 10-15hk op! så den er bare blevet mega brutal, i forhold til hvad den var før. den opføre sig lige som en v2'er som starter med at trække fra bunden og bare bliver vildere og vildere helt op til de 10.000RPM.

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 23-03-04 22:35

Jamen giver da kun endnu et plus til den kære suzuki. Og var da et indgreb som så ud til kunne gøres for en rimelig penge.

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 23-03-04 22:46

det er i hvert fald en cykel man bliver glad for. og det er en rigtig god begynder cykel, fordi den er så nem at tumle rundt på, så man hurtig bliver en bedre mc-list.
men du skal lige huske at en ny udstødning er rimlig dyr. hvis du kan eller kender nogle der er lidt fiks på fingerne, så er du nød til at bide i det sure æble og betale 6000kr for et komplet udstødnings system. (et nikko eller Lazer system ville jeg fortrække). men det er tilgengæld og hundrede gange nemmere!!
men jeg kan i hvert fald sige at jeg er rigtig glad for min suzuki
så du skal bare kigge på den blås hjemmeside, der er en masse, og en del der er ret billige.
så held og lykke med mc-jagten

Kommentar
Fra : hondafinn

Dato : 25-03-04 17:38

Hej Banshee, det er bare ok, kender de dage og vi har jo alle et ømt punkt ang vores maskiner, så det er glemt, ha en god sæson på landevejen
Hilsen
Hondafinn ( forøvrigt et tilnavn jeg fik allerede i 1972 ) men har haft cykler i flere mærker

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 26-03-04 08:11

tak skal du have Hondafinn, jeg er glad for at du forstår mig. endnu engang undskyld, og en god sæson til dig også :)
hilsen Anders.

Godkendelse af svar
Fra : neess81

Dato : 04-04-04 19:17

Tak for svaret Banshee.

Kommentar
Fra : neess81

Dato : 10-04-04 17:31

Endte med jeg købte en kawasaki gpz500 og det er nu en sjov maskine. Kan da slet ikke vente til den skal ud i solen igen og spinde for mig.