/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Jeg er godt træt af
Fra : briani
Vist : 526 gange
51 point
Dato : 04-05-02 23:43

Hej med jer
Kan det virkelig passe,jeg er den eneste der er godt træt af Zonker?
Det er efterhånden lige meget,hvem af jer brugere herinde der kommer med et svar eller kommentar til et spørgsmål-så kommer der en kommentar fra Zonker
Dur ikke-halvfærdig løsning-eller andre ting som jeg ikke vil skrive her.
Hvis manden absolut har en kommentar til det man skriver
Så kan det vel ikke være så svært at gøre det på en pæn måde.
Jeg forstår ikke at Kandu vil blive ved med at finde sig i,at der er en enkelt bruger herinde,der skræmmer en masse andre brugere væk,for sådan er det blevet,der er mange af de gamle bruger herinde som jeg ikke har set i længe HVORFOR?
Selvfølgelig skal der være plads til alle herinde,også Zonker
Så min bøn til Kandu vil være
Hvis i ikke vil miste flere af jeres trofaste brugere herinde(for det tror jeg snart vil ske)så send en e-mail til Zonker som forklarer hvordan man opfører sig herinde på jeres udmærkede Forum.
Eller følg løbende med her.
Til jer der læser dette her og er enig eller ikke
Så skriv en lille kommentar
Så vi kan få det stoppet nu.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 05-05-02 08:45

Hørt!
Det er da fint, hvis han har et bedre svar, men han er meget personlig og nedladende i de fleste kommentarer.

Mvh Peterpo

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-05-02 10:53

Hej Brian

du er ikke alene, vi er helt enige. Jeg er også godt træt af hans dumme og nedladende kommentarer m.m.

Mvh
Dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-05-02 11:05

Du/I er ikke alene.
Jeg har også sat zonker på min ignorerliste. Jeg er træt af hans dumsmarte kommentarer og mærkelige tips, der virker som om han ikke har sat sig ind i "standardprogrammerne" fungerer, men bare ukritisk har taget et eller andet ud af luften fra et komputerblad, der tilfældigvis har nævnt et lille "hjælpeprogram", uden at undersøge om om det ikke bare er et "dobbeltprogram/dobbeltfunktion" o.lign.
Så jeg gider ikke mere at blive sur og irriteret over ham, men har som nævnt valgt totalt at ignorere ham og ikke spilde min tid.

Mvh
Catbody (stadig 50 og still going strong)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-05-02 12:15

Hej alle

Jeg har hermed skrevet mig på listen. Zonker skulle finde sig en anden "indgangsreplik".
Zonker >>Hvis du læser dette,--så prøv lige at kikke på de spørgsmål du har medvirket i,--kan du finde ret mange hvor du ikke på en eller anden måde skriver >> Ham skal du ikke tildele dine dyre point,--det svar dur ikke,--osv. osv. ???
Kan du virkelig ikkke selv se, at det er en meget dårlig måde at behandle andre mennesker på ?????????

Catboy>> Sådan

Hvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-05-02 12:28

Hej igen!

Jeg kan se, at jeg står registreret med svar. Dette er selvfølgelig en fejl.

Skulle selvfølgelig blot være en kommentar - så vær venlig at afvise!

Jeg synes du skal lade dette spørgsmål stå åbent nogle dage endnu.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 05-05-02 12:32

Hej Parkness

>Catboy< Tak for det!!! meeeen det er altså Catbody. Et gammelt øgenavn, der stammer fra ungkarletiden som speditør og mit efter sigende meget "kattelig" lignende udseende om morgenen. Men igen: Kært barn har mange navne )

Mvh
Catbody

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-05-02 12:48

Hej Bjarne og også hej til alle jer andre der har været inde med en kommentar
dejlig at se,at jeg ikke er den eneste
så må vi jo bare håbe at Kandu følger op på det.
Jeg var godt klar over det var en fejl da du satte det som en formodet svar(men derfor kan det jo godt være du tilsidst får de mange point jeg har sat til spørgsmålet *SS*)
Dette spørgsmål skal selfølgelig stå åbent et par dage eller mere,inden jeg lukker det
da jeg tror der kommer flere med en kommentar
det vil da være helt rart om Zonker kom med en kommentar(måske en undskyldning-hvem ved)
MVH og en forsat god Søndag til jer alle
Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-05-02 12:48

Hej alle!

Som skrevet tidligere har jeg sat Zonker på min ignorerliste!

Den måde min ignorerliste virker på:
1. Prøve på at lade være med at lade mig påvirke af Zonkers kommentarer.
2. Generelt at afvise svar fra Zonker.
3. Give ham 0 point ved tips.
4. Lade være med at svare på hans spørgsmål.

Dette gør jeg indtil han bliver lidt mere menneskelig!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : yff

Dato : 05-05-02 22:53

Det var dog en gevaldig svada ??

Kommentar
Fra : yff

Dato : 05-05-02 23:33

Hmm måske der var noget om snakken fra zonker ??
Flere af de svar b.la. Peter Po leverer kan man jo ikke som bruger bruge til noget ?
f.eks. nedenstående svar fra Peter Po :

http://www.kandu.dk/dk/spg/3621
"Glem alt om IPadresser. Kør med Microsoft network, så har du let ved at sætte dem op.
Den ene PC finder selv den anden, og det navn du har givet den."
---------------------------------
Brugeren beder om et svar på hvordan man sætter et netværk op, hvor der på den
ene maskine er windows XP og på den anden er windows 98. Og han/hun har forsøgt
lidt af hvert og faktisk er desperat.

Man kommer ikke just langt med det svar ??

Kommentar
Fra : yff

Dato : 05-05-02 23:38

hmm dumme site.... , mangler en del i mit svar.. Men er på vej til køjs så dette følger senere

Kommentar
Fra : yff

Dato : 06-05-02 00:01

faldt lige over nedenstående kommentar til et spørgsmål, i kan selv se den igennem og
kommentere den ??

http://www.kandu.dk/dk/spg/3357

Spørgsmålet :

Scandisk og defragmentering :

Jeg har et problem med Scandisk og defragmentering. Jeg kører med Windows 98 og
har to harddiskdrev på henh.v. 80 og 160 GB. Og de programmer som følger med
Windows 98 til dette formål fungerer ikke på diskdrev som er større end 64 GB.
Af mange årsager kan vi ikke bruge et nyere styresystem (skyldes bl.a.
driverproblemer som p.t. ikke er løst tilfredsstillene). Da programmerne skal køre fra
et VBScript som igen skal startes fra opgavestyring kan Norton Diskdoctor og
Speeddisk ikke bruges, selvom de ellers fungerer fint når man kører dem manuelt på
disse drev. Det er meningen at det hele skal køres automatisk om natten sammen
med et backupsystem som køres fra samme VBScript.

Svaret :

Formodet Svar
Fra : Peterpo Dato : 02-05-02 17:04
Måske er der noget at hente på Windows Update, men jeg har hørt at man kun bør
køre Scandisk fra DOS-prompten, da den ellers kan generere fejl - men jeg har ikke
selv prøvet det.
Check iøvrigt Microsofts FAQ, der kunne være hjælp at hente....
-----------------------------------------------------------Er dette svar brugbart ?
Man går ikke i detaljer for at hjælpe manden ?
Man leverer et svar om windows update, men kommer manden videre med en løsning ?
Jeg tror det ikke.
Når jeg så kigger nærmere på ZOnkers svar kan man se at der ligger en del viden bag :
..............................................................................

Vær opmærksom på at når du fdisker dine drev, dvs. deler dem op i mindre partitioner,
mister du alt på dine drev, så tag en sikkerhedsbackup inden du går igang.
En bedre ting endnu brug Partition Magic... Det kan du simpelthen om-partitionere
dine drev on the fly og du skal ikke reformattere diske og lignende, som du er nød til
hvis du benytter fdisk. SÅ prisen, som det koster at købe partition Magic er fint givet
ud....
Så jeg vil foreslå afhængig af hvordan det ser ud nu, at du deler den ene disk op i
2x 40 GB, og den anden i 3 x 60 GB....
Så er du også ude over problemerne med, at du ikke kan bruge norton.... Ellers køb
den nyeste version af denne og husk en opgradering, når den er installeret det burde
løse problemerne med norton.
Ydermere skal du sikre dig, at du har Opgraderet bundkort med nyeste drivere, da
dette nogle også kan have betydning....
Vær desuden opmærksom på hvordan harddiskene skal jumpes, da nogle producenter
kræver dette for at de kører optimalt over de 32 GB....
-------------------------------------------------------------

Er det så fair at man sidder og brokker sig over andre når man ikke kan levere et
gyldigt svar, nej vel...... Og sådan er der flere af jer der optræder. Burde man ikke
istedet kigge i sin egen rygsæk og se om der er nogle ting som kunne rettes ?

Er www.kandu.dk 's regler ikke imod, at man KUN tildeler nogle bestemte personer
point på sine svar ?

Bare en smule filosofisk tankegang

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-05-02 01:16

Hej til specielt yff!

Hvem er du Yff - du kan da ikke kende til ret meget her i KANDU - når du har første login med 5.05.02.

Det jeg beder om fra Zonkers side og øvrige, er at man prøver at bevare en god tone.

Man behøver ikke at nedsable andre, fordi man selv mener man har et bedre svar. Prøv da at kom med en positiv kommentar i stedet.

Men Yff, lad mig nu høre din kommentar om hvem du er, og med hvilket grundlag du udtaler dig.

Og til sidst, der står ikke noget i regler om hvem man SKAL tildele point.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-05-02 01:30

Hej alle

yff >> Kom faktist til at sidde og rødme af skyldfølelse. Du har faktisk ret i det du skriver,- med at kikke i sin egen rygsæk.
Hvem har egentlig ret til at stille sig som dommer overfor andre brugere ??? Vi begår alle fejl,--nogle flere end andre,-heldigvis er der ikke perfekte mennesker til ( tror jeg da ikke) !!!!!!!!!
Hmm,--Jeg er gået blank lige nu---!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 06-05-02 06:42

Hej yff

Nu ved jeg ikke om jeg er blevet paranoid, men der er et lidt mærkeligt sammenfald mellem din første log-in-dato, som er 05-05-02, og denne trælse diskussion. Men du har såvidt ret i din kommentar, og vi skal nok alle feje for egen dør.
MEN!! det vi først og fremmest har bedt om fra zonkers side er: GOD TONE og ikke hånlige, nedsættende kommentarer uden mål.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-05-02 08:19

Hej alle.

Catboy og Bjarne_H >> I fik mig faktisk til at spekulere over hvem yff egentlig er. Jeg har gennemgået spørgsmålene fra igår,-5/5 og må nok indrømme at jeg også har fået en snert paranoia. yff er sørme en yderst aktiv nybegynder med "bid" i,-(en mildere udgave Zonker) Nej...........nu løber fornuften fra mig !!!!

Ønsker jer en dejlig dag.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-05-02 10:09

Hej Yff
Er du blevet træt af navnet Zonker?
når man nu skal holde en forsvars tale-så gør da det,under det navn du er kendt for her på Kandu
yderst flot links du henviser til-ud fra disse kan man jo se-at du saktens kan bruge en pæn tone her på Kandu-det er faktisk det jeg efterlyser-så tak for det.
MVH fra en der tør at stå ved sit navn-selv om jeg måske ikke altid har opført mig ordenlig herinde,over for en enkelt person-jeg har kommet med nogle meget uheldige kommentarer til personen
men tavlen er vasket rent-man skal jo videre,hvis man stadigvæk ønsker at forsætte herinde
og det skal du også Zonker-kom frem så vi kan få røget den fredspibe og komme videre
brian

Kommentar
Fra : yff

Dato : 06-05-02 15:30

Tja de ting hænger ikke sammen brian, som du sidder og skriver.. Jeg vil ingen gang lade dem kommentere men bare konstatere at du måske har fået paranoia....
Bare en bekendt af ZOnker og kender vedkommende ret godt Thats all..

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 51 point
Dato : 06-05-02 17:34

Jeg synes vi skal slutte nu med al den bøvl og ævl, og se at komme videre med vores liv (vi har desværre ikke 9 som katten). Så lad os alle bide i det sure æble og glæde os over at vi i det mindste har fået luft for vore frustrationer og at vi selv tænker os om en ekstra gang, før vi kommer med tips eller kommentarer.
Solen skinner, det er varmere end i går, de lyse nætter er begyndt så humøret stiger garanteret. På torsdag er der Kristi Flyvfartsdag og vi (mig selv, sagde katten) er nogle, der har fri på fredag.
Så jeg holder lav profil, til jeg garanteret flyver i flint igen (forhåbentlig husker jeg så at klappe hesten, før jeg raser ud med "møgtips" og "møg-kommentarer")
))

Catbody (direkte oversat (hængt) kattelig)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-05-02 19:33

Catboy(er da bedre end en hængt kat) >> Kan ikke være mere enig. Det har/er virkelig en skøn dag --(også idag), så-lad os nyde de kriblende Forårsfornemmelser der er ventet med længsel hvert år.

Zonker eller yff .......----prøv at gøre det samme Lad nu den milde Forårsvind bortjage de sædvanlige negative,- nedgørende replikker,- og spring på KANDU som et glad lille Påskelam.

Optimistiske Hilsener til jer alle
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-05-02 09:49

Hej Gandalf
Det eneste jeg efterlyste fra Zonkers side,var en god tone her på Kandu
giver dig ret,jeg har også set,at zonker har nogle gode svar indimellem.
Men nogle meget uheldige indgangsreplikker
det er nu en gang sådan at det er spørgsmålsstilleren-der bestemmer om en svar og en kommentar kan bruges,og ikke Zonker
MVH Brian

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 10-05-02 20:06

Nu har jeg gennemskuet hvor Zonker får sine point fra:
http://www.kandu.dk/dk/spg/2886

Hvis jeg havde haft adgang til databasen, havde jeg slettet ham for det fis der. Hvis der er andre, der har lignende eksempler fra Zonkers side, så list dem lige her, så sender jeg dem gladeligt til KanDu.

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 13-05-02 09:42

så må det være på tide at få dette spørgsmål lukket
så må vi bare håbe at Zonker har fået en lærestreg
jeg har valgt at give Catbody mine point
for denne herlige kommentar
MVH Brian

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-02 14:47

Hej Briani
Tak for pointene.
Jeg tror såmænd, de er de første til mig i denne måned, og jeg har nok ikke
(for)tjent flere!!

)

Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-05-02 00:06

Kære Gandalf og andre

Tak for et åbent og sobert svar... glæder mig, at du kan se at jeg nogle gange
måske har den forkerte tone på, men samtidig har erfaring og hvad der nok er
nødvendigt for at begå sig her erfaring om det jeg snakker om.
ca. 5 år som IT supporter på nogl eaf danmarks største virksomheder.
og stillinger som b.la. RMA tekniker, dispatcher, internet supporter og ikke mindst
underviser på Niels Brock Handelsskole (3 år i IT) er noget af det som har givet
mig erfaringen til at besvare nogle af de spørgsmål, som kommer herinde.

Ja også nu personlig erfaring på et dybere plan, da jeg for tiden er ved at hoste
egen webserver (apache) med dertil hørende komponenter. B.la. CGI, PHP m.m.
giver en del erfaring med andre ting, som også kan komme andre herinde til gode.

Samt en del erfaring med netværk og diverse internet udbyders manglende eller
ikke eksisterende support, gør at man trods alt herigennem også har tilegnet sig
en del viden.