/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan folk på arrownet se denne webside?
Fra : wacher
Vist : 852 gange
420 point
Dato : 19-03-04 20:57

Indtil for ganske nylig havde jeg ingen problemer med at gå ind på websiden

http://www.slickdeals.net

...men nu kan jeg ikke komme ind mere. Når jeg forsøger at gå ind på siden så skriver Explorer at websted blev fundet og venter på svar. Så går der lidt tid og så kommer
der en besked om at siden kan ikke vises.

Jeg har flere PC'ere hvoraf en er uden firewall og virusbeskyttelse og det er det samme på alle sammen hvorfor det ikke kan være min firewall eller virusbeskyttelse.

På mit arbejde kan jeg fint komme ind på siden. Andre kan også fint forbinde...jeg kan bare ikke.

Jeg har kabelinternet og har prøvet at connecte på et familiemedlems pc der har samme internetudbyder som mig og vedkommende kan heller ikke forbinde.

Aha tænkte jeg! Det må ligge hos udbyderen. De må have noget firewall eller
filter kørende...men de garanterer at de ikke blokerer for internet sider.

Det ville være interessant at høre om andre på arrownet kan se siden. Arrownet
har mange forskellige foreninger som kunder. Kan andre på Ishøj Fællesantenne
se siden?

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 19-03-04 21:19

Hej Wacher
Vi er på Arrownet godt nok på en fællesantenne nord for Odense (fyn).Har norton .pceren har indlagt xp uden at jeg tror det har nogen indvirkning.Det du jo mener er om Arrownet blokere på en eller anden måde,men jeg har som sagt lige været inde på det link du skev uden problemer.Et er hvad de siger hos arrownet noget andet er hvordan det er i virkeligheden.Vi havde mange problemer med opstarten eller deres underlevrandører som skulle instalere forbindelsen,som vi betalte for netop at undgå vrøvl(der gik en månede inden det lykkedes)og løb op i ca. 4000,- og slet ikke det billige tilbud de ellers skrev så flot om i deres brochure.Hvis man da tog kampagneprisen (m/indlagt rabat)hed det ,ja så ville månedsprisen blive meget dyre,end hvis man undgik kampagneprisen
mvh eskild

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-04 23:24

Jeg kan ikke tro, at det skulle være lige jeres Arrownet, der giver problemer.
De maskiner der ikke kan komme ind, er de tilkoblet en router, eller er der et stik direkte til Arrownet.
Har du prøvet at installere den sidste nye IE.
De maskiner der ikke kan, har de alle installeret, eller har haft installeret en anden Browser, for jeg har en mistanke til at et installeret program kan skabe konflikt. Eller et kald til dit ur, er det stillet normalt til københavn, "Stokholm, Oslo, madrid, Paris".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-04 23:35

Jamen svaret findes jo her: http://www.slickdeals.net/forums/misc.php?action=faq&page=4#links
Men jeg må hellere skrive det, hvis du ikke kan se det selv, fejlen opstår hvis du bruger Kazaa-lite eller en reklamebloker (adblocker):
Why do certain links lead to a "Page not found" webpage?
If you installed an adblocker or Kazaa Lite, it will block certain links that this site uses. You can fix it by using the adblocker's settings to unblock the domains listed below.
bfast.com
linksynergy.com
qksrv.net
cc-dt.com
commission-junction.com
Almost all ad blockers use the hosts file so if your ad blocker doesn't have the option to unblock certain domains, you can fix it manually by editing the hosts file. Depending on your operating system the file will be located in different directories.
Windows 95/98/Me c:\windows\hosts
Windows NT/2000/XP Pro c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
Windows XP Home c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Linux /etc/hosts
Once you locate the hosts file, open it up with your favorite text editor such as notepad and remove any lines with the following:
bfast.com
linksynergy.com
qksrv.net
cc-dt.com
commission-junction.com

After that, save and close your browsers. The links should work now. If the links still don't work, make sure you are editing the hosts file located in the specific directory mentioned above.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 20-03-04 07:11

Til Palle Hansen. Jeg er tilkoblet direkte til Arrownet uden router.

Den der med adblocker og Kazaalite har jeg set på...men da jeg hverken bruger
adblocker eller Kazaalite er det ikke svaret. Jeg har prøvet at connecte til de
websteder noten ref. til og der kan jeg godt komme ind.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 420 point
Dato : 20-03-04 13:19

Det kan jo også være et andet program der har lavet problemet, derfor syntes jeg du lige skal kontrollere denne hosts-fil
Tryk start og søg alle filer og mapper, i filnavnet skriver du hosts og når du finder filen i en af de ovennævnte mapper, højreklikker du på den og trykker åbn overordnet mappe. I denne mappe højreklikker du på filen, og omdøber den til hosts.txt og trykker return.
Nu dobbeltklikker du på filen, og den åbnes i notesblok. Her ruller du ned i bunden, og ser om der er nogle linier der indeholder:
bfast.com
linksynergy.com
qksrv.net
cc-dt.com
commission-junction.com
Hvis der er, slettes hele linien, og du lukker notesblok, og svarer gem.
Åben igen den overordnede mappe hvor filen hosts.txt ligger, du højreklikker på den, omdøber den tilbage, ved at fjerne txt efter punktum.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 07-04-04 22:43

Tak for svaret pallebhansen.