/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
saulosi
Fra : Nadia_fie
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 19-03-04 20:20

Hejsa

Jeg har lige købt et 126 liter akvarie.. sand til bunden og store sten.

Nu vil jeg høre om det akvarie bliver for lille til malawi chiklider som hedder pseudotropheus saulosi?

Kommentar
Fra : babee

Dato : 20-03-04 00:38

http://www.lake-malawi.dk/placidochromis_sp.htm

hejsa på denne side skulle du kunne finde svar på dit spørgsmål den er ret god kun om ciklider
haber det er svar nok
hilsen babee

Kommentar
Fra : babee

Dato : 20-03-04 00:39

http://www.lake-malawi.dk/

her er siden som den starter måske det er bedre

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 22-03-04 20:07

hejsa. cichlider af arterne pseudotropheus, labeotropheus, iodotropheus for nu at holde os til tropheus-arterne, er alle STÆRKT konkurrerende arter og bør holdes i store tanke, min. 1m. længde, i forhldsvis store grupper med masser af stenopbygninger. jeg har dog også hørt om folk som har haft succes med få individer i akvarier på størrelse med dit, og ovenikøbet fået dem til at yngle (!!) så jeg syntes da bare du skulle prøve. bare husk. effektiv filtrering (6-8 gange i timen, efter min mening) og delvis vandskift hyppigt. held og lykke. Mvh. sinius