/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Siden kan ikke vises
Fra : wacher
Vist : 691 gange
500 point
Dato : 19-03-04 18:27

Er der en kvik derude der kan løse dette:

Indtil for ganske nylig havde jeg ingen problemer med at gå ind på websiden

http://www.slickdeals.net

...men nu kan jeg ikke komme ind mere. Når jeg forsøger at gå ind på siden så skriver Explorer at websted blev fundet og venter på svar. Så går der lidt tid og så kommer
der en besked om at siden kan ikke vises.

Jeg har flere PC'ere hvoraf en er uden firewall og virusbeskyttelse og det er det samme på alle sammen hvorfor det ikke kan være min firewall eller virusbeskyttelse.

På mit arbejde kan jeg fint komme ind på siden. Andre kan også fint forbinde...jeg kan bare ikke.

Jeg har kabelinternet og har prøvet at connecte på et familiemedlems pc der har samme internetudbyder som mig og vedkommende kan heller ikke forbinde.

Aha tænkte jeg! Det må ligge hos udbyderen. De må have noget firewall eller
filter kørende...men de garanterer at de ikke blokerer for internet sider.

Hvordan kommer jeg videre? Kan man se om slickdeals.net er blacklistet nogle steder
eller er der en måde jeg kan bevise at problemet ligger hos udbyderen?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 19-03-04 18:38

Hej wacher...

Det kan være der ligger noget lokalt på din computer som blokker LIGE præcis den side!
Har oplevet det før!!!... prøv at hente disse programmer, det burde virke!:

Adware/Spyware Fjerner:
ftp://ftpx.download.com/pub/win95/utilities/aaw6.exe

Registrerings-database Renser:
https://www.regnow.com/softsell/visitor.cgi?affiliate=17389&action=site&vendor=9531&ref=http://www.registry-cleaner.net/download/registry-cleaner.exe

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 18:58

Det ligger ikke hos udbyder når alle andre kan komme derind.
Hvilken browser kører du med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 19:00

Hvis andre pcer kan komme derind men ikke kan når de kobler på hos dig må dit kabelmoden jo være sat forkert.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 19:02

Hvis problemet er det samme på flere forskellige computere vil det da være noget af et sammentræf hvis alle var inficeret med det samme, men det kunne da være sjovt at vide om det der familiemedlems pc er koblet op på samme modem, hvilket du ikke skriver noget om. Hvis det er en computer der er koblet op på en anden adresse begynder man da at spekulere på om udbyderen ikke har et problem på trods af benægtelsen.
Det er hørt at en kabelnetudbyder har haft blokering på IP adressen på en hel boligblok på grund af en enkelt der havde lavet noget fy. Ikke generel blokering, men blokering fra det website der følte sig generet.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 19-03-04 19:21

Til Bjarne D: Familiemedlemets modem er samme slags da vi har samme udbyder...og udbyder leverer modems....men står på en anden adresse. Der er 1 km. imellem os.

Til refi: Hvorfor kan det ikke være hos udbyderen? Jeg vil da netop mene at siden alle andre (med andre udbydere end mig) kan komme ind og når jeg ikke kan komme ind
via min udbyder ja så må det være udbyderen det er galt med. Dette bestyrkes endvidere af at et familiemedlem med samme udbyder heller ikke kan komme ind.

Jeg kører primært med med Microsoft Explorer 6.0.2800.1106...men har også prøvet
Netscape. Det gør ingen forskel. Det gør heller ingen nogen forskel om maskinen har XP eller ME.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 19:27

Netop når udbyder pointerer at de ikke blokerer - har de sikkert forsøgt linket.
Ergo må fejlen ligge i deres modemmer eller den måde de bliver sat op på.
I har sikkert alle fået en vejledning i opsætning - og hvis fejlen ligger der er den jo generel for alle med det modem.
Prøv at kigge i vejledningen om der står et eller andet som ikke ville være normalt for andre.
Hvilken udbyder taler vi i øvrigt om?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 19:29

Fællesnævneren er udbyderen, og da vi må formode, at det ikke er samme IP der anvendes 1 km. væk kan vi vel også udelukke, at en IP adresse skulle være banned.
Logik taler imod samme fejl på de pc'er du har prøvet med.
Jeg vil råde dig til at banke på hos dem der kan have samme udbyder for at få opklaret om det er et gennmgående problem hos udbyderen. Jeg havde ikke problemer med siden, og det havde Refi tilsyneladende heller ikke.
Skulle vi ikke lige have udbyder navnet frem så andre der måtte læse spørgsmålet kan give deres besyv med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-03-04 19:50

TDC gennem netværk - siden vises fint.
Prøvet med to sider på en gang og surfet.
Browser IE 5 opdateret.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 19:55

Jeg har heller ingen problemer, men vi mangler at vide hvem udbyder er.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 19-03-04 20:38

Udbyderen er http://www.arrownet.dk.

Jeg kører på Ishøj lokalnet www.arrownet.dk/ishoej

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 19-03-04 20:43

http://www.arrownet.dk

Rent faktisk har næsten alle i Ishøj samme IPadresse. Det er noget med at de bruger
MAC adresser. Man kan bede om at få sin egen IPadresse. Ville det mon hjælpe?

Det ville være interessant om andre på arrownet om andre på arrownet kunne se
siden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 20:51

Det er pudsigt nok en kunde fra Arrownet jeg har hørt om i forbindelse med banned IP adresse.
Det vil ikke skade at du får din egen IP adresse, men det vil jo i alle tilfælde være interessant om andre Arrownet kunder har samme problem.
Du kunne jo få problemer med andre sider senere hvis teorien holder
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 20:54

Er der andre sider end den du ikke kan komme ind på?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 20:59

Fin idé med det nye spørgsmål, men det er et skidt tidspunkt fordi mail funktionen på Kandu er "nede".
Bjarne

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 19-03-04 21:03

Til refi: Det er den eneste webside jeg ikke kan se. Jeg har altid tidligere fint kunne gå ind på www.slickdeals.net og det er noget generende at jeg ikke kan gå ind på siden i min fritid idet det er en side med gode tilbud og når de har et godt tilbud så skal man være hurtig idet nogle gang er der udsolgt på få minutter så jeg checker den regelmæssigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 21:10

Wacher du skulle læse denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/30991
Så kan det være, at du skal stille spørgsmålet til Arrownet lidt anderledes.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 21:16

Ja - Det er det samme der står på deres hjemmeside.
Du har fra start haft valget mellem fast IP eller ikke.
Nu er du måske uheldig at din IP tidligere har været misbrugt.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 19-03-04 23:35

Jamen svaret findes jo her: http://www.slickdeals.net/forums/misc.php?action=faq&page=4#links
Men jeg må hellere skrive det, hvis du ikke kan se det selv, fejlen opstår hvis du bruger Kazaa-lite eller en reklamebloker (adblocker):
Why do certain links lead to a "Page not found" webpage?
If you installed an adblocker or Kazaa Lite, it will block certain links that this site uses. You can fix it by using the adblocker's settings to unblock the domains listed below.
bfast.com
linksynergy.com
qksrv.net
cc-dt.com
commission-junction.com
Almost all ad blockers use the hosts file so if your ad blocker doesn't have the option to unblock certain domains, you can fix it manually by editing the hosts file. Depending on your operating system the file will be located in different directories.
Windows 95/98/Me c:\windows\hosts
Windows NT/2000/XP Pro c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
Windows XP Home c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Linux /etc/hosts
Once you locate the hosts file, open it up with your favorite text editor such as notepad and remove any lines with the following:
bfast.com
linksynergy.com
qksrv.net
cc-dt.com
commission-junction.com

After that, save and close your browsers. The links should work now. If the links still don't work, make sure you are editing the hosts file located in the specific directory mentioned above.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 09:31

Hej wacher,
nu er der jo opstået to lister med svar, men mit svar hører mest hjemme til dette svar.

Har du også kontrolleret den hosts fil som der er omtalt i pallebhansens svar. Det er jo ikke sikkert at de andre sites er problemet, men at det KUN er slickdeals.net som optræder i hosts filen.

Kontroller evt. også om slickdeals.net evt. er kommet ind på listen for "restricted sites" i din internet explorer.

Når nu det er et problem på alle dine hjemme pc, så ville jeg også tænke videre på idéen med at det kan være et program som er installeret på alle dine hjemme pc'ere, som har "tilføjet" denne uønskede virkning.
Fra spywarefri.dk benytter jeg fx. IE-Spyad, som virker ved at tilføje en hel masse sites til "restricted sites" i IE

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 09:34

Kan du pinge siden?

mvh. Per

Citat
C:\>PING www.slickdeals.net

Pinging www.slickdeals.net [207.44.240.91] with 32 bytes of data:

Reply from 207.44.240.91: bytes=32 time=156ms TTL=113
Reply from 207.44.240.91: bytes=32 time=157ms TTL=115
Reply from 207.44.240.91: bytes=32 time=157ms TTL=113

Ping statistics for 207.44.240.91:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 156ms, Maximum = 157ms, Average = 156ms

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 09:48

Har du testet med HijackThis programmet, for at se om det program kan finde ud af om der optræder noget mistænkeligt på dine pc'ere?

mvh. Per

Se dette site for download af HijackThis værktøjet:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 20-03-04 10:20

Prøv at åbne siden ved at skrive IP nummeret direkte i IE adresse baren: http://207.44.240.91
(husk at få "http://" foran IP nummeret, for det garanterer at www. serveren på den IP adresse bliver brugt)

mvh. Per

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 07-04-04 22:45

Tak for svaret pallebhansen.