/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi skivebremser
Fra : BOFFEL
Vist : 2752 gange
100 point
Dato : 19-03-04 16:42

er det mugligt at få skive bremser til sin puch maxi?
eller skal jeg montere monza hjul med dem hvis man da kan?
og hvor kan man få dem???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-04 16:48

Du kan godt opgive det, det er en død ide. Du skal jo have andre bremsehåndtag og bremsebeholder på styret, men vigtigst af alt, så er forgaflerne alt alt for løse, og de skal jo tage kraften, fra hjulets bremseskive.
Endvidere er det en konstruktiv ændring, så hvis du bliver taget, bliver hjul og hele mottevitten fjernet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 19-03-04 19:33

nu er politietikke mit største problem...
hvis de stopper mig så ryger alt på ner steller og hjulende... så hvis de snupper mine hjul er jeg sq. ligeglad.....
men jeg har laner om at bygge en ordenlig reser ud af det og jeg regnede med at købe de her forgafler http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=2831&vare_id=318452&cat_id=36448

for de skulde da kunde holde på lortet....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-04 22:31

Det er jo ikke for neden at belastningen vil ligge men oppe i selve gaffelrørene så jeg vil også sige at hvofor ikke vælge den ellers flotte gaffel der men med de bremser den er født med og som er udemærket hvis de ellers er nye
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-04 00:59

De gafler er heller ikke kraftige nok, og selve bremsekaliberen kan ikke gøres fast på dem, du kan ikke svejse eller klemme noget om, da rørene er hule og støddæmpere ødelægges hvis du bare klemmer et spændbånd om.
Du kan prøve at sammenligne med feks. en Yamaha FS1, som har kraftige støbte massive ben hvor kaliberen skal spændes på.
Endvidere skal bremsekaliberen sidde i den rigtige afstand fra skiven, inden for en nøjagtighed på 0.5 mm, og må slet ikke kunne dreje sig 1 mm.
Sorry, men jeg vil æde min gamle hat på at det aldrig kan lade sig gøre, undtagen du får specialfremstillet nye stive forgafler, og de vil koste en bondegård.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 22-03-04 17:01

tak for svaret palle det var ikke sjovt at få af vide men nogen hange må man bide i det sureæble og se på hvad der er muligt at gøre med en maxi tak...

Godkendelse af svar
Fra : BOFFEL

Dato : 22-03-04 17:01

Tak for svaret pallebhansen.