/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus vil ikke forsvinde
Fra : lektortl
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 19-03-04 15:33

Jeg har desværre (selv om jeg har et antivirusprogram kørende) fået en virus i maskinen.
Jeg har haft mit antivirusprogram til at scanne alle drevene - og den fandt virus (og meddelte, at den rensede dem ud). Helt er mit virus dog ikke forsvundet, og derefter har jeg prøvet en online-scanning af alle drev hos housecall og virus112, og begge steder fik jeg at vide, at der var fundet virus, men at nu var maskinen renset.
Men der er tilsyneladende stadig virus på maskinen, for min antivirusbeskyttelse kommer jævnligt med en meddelelse, som kan ses på hjem.get2net.dk/ghtl .
Er der en måde at slippe af med den virus?

venlig hilsen lektortl

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 15:40

Hvis du kører med Windows ME eller XP vil virus sidde i din gendannelsesfiler, og det kan også tænkes at virus har siddet i en aktiv fil som derfor ikke kan slettes.
Prøv at deaktivere evt. gendannelse og skan i fejlsikker tilstand.
Bjarne

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 19-03-04 15:48

dette progam kan ofte finde virus som norton og andre ikke finder. http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 19-03-04 16:27

Ja den virus fik jeg også på en comp. og fjernede den let med Nortons specielle værktøj til formålet.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky.d@mm.html

Download the FxNetsky.exe file from: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxNetsky.exe.
Save the file to a convenient location, such as your downloads folder or the Windows desktop, or removable media known to be uninfected.
To check the authenticity of the digital signature, refer to the "Digital signature" section later in this writeup.
Close all the running programs before running the tool.
If you are on a network or if you have a full-time connection to the Internet, disconnect the computer from the network and the Internet.
If you are running Windows Me or XP, then disable System Restore. Refer to the "System Restore option in Windows Me/XP" section later in this writeup for further details.

Caution: If you are running Windows Me/XP, we strongly recommend that you do not skip this step.

Double-click the FxNetsky.exe file to start the removal tool.
Click Start to begin the process, and then allow the tool to run.
Restart the computer.
Run the removal tool again to ensure that the system is clean.
If you are running Windows Me/XP, then re-enable System Restore.
Run LiveUpdate to make sure that you are using the most current virus definitions.
Læs evnt. mere her:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky@mm.removal.tool.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 16:31

Virus er fundet og identificeret som Netsky og du kan finde et removal tool her:
http://www.symantec.com/avcenter/tools.list.html
Du skal bare stadig være opmæksom på at evt. gendannelse skal deaktiveres.
XP:Kontrolpanel - System - Systemgendannelse - Marker Deaktiver systemgendannelse på alle drev - Aktivering foregår ved at fjerne markeringen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 16:32

Ja der sker meget mens man skriver

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 19-03-04 19:20

Hej!
Jeg kom desværre til at sende et forkert billede til home.get2net.dk/ghtl . Det rigtige er der nu. Måske dette kan sige noget om, hvad der er galt(??)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-04 20:40

Jamen den ligger jo i gendannelse så du må følge den vejledning jeg skrev lidt længere oppe for at deaktivere før du skanner igen. Jeg vil stadig foreslå at du skanner i fejlsikker tilstand (F8 under opstart).

Se her:
Win32.Netsky.D
eTrust Antivirus 6x/v7* (InoculateIT Engine)
Removal Instructions
Signature: 23.64.23
Removal Instructions: Download and apply the latest eTrust Antivirus signature file update. Launch the eTrust Antivirus - Local Scanner and run a full scan on all affected computer systems, with the "Infection Treatment File Actions" set to "Cure File" and enable the System Cure feature.

Consult the product help and/or visit esupport.ca.com for additional assistance with operating these features of eTrust Antivirus 6.x/v7.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-04 00:48

Det er det samme værktøj du skal bruge som jeg sendte link til, det fjerner alle typer af Netsky virus, og er som jeg skriver netop beregnet til fjernelse af disse virus.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 00:54

Det skulle ikke være nødvendigt med tool når man bare får deaktiveret gendannelse hvor filen er identificeret. E Trust programmet er åbenbart i stand til at klare filen som de fleste andre bedre AV programmer hvis man skal tro på deres egne instruktioner
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-03-04 01:08

Jamen så er det mærkeligt at Norton (symantec) som er verdens største AV firma, laver dette værktøj, samtidig med at man skal deaktivere og koble sig fra nettet, når man kører værktøjet/rensefilen.
NB. Netsky er nu nået til en udgave version O se siden: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html?prodid=nav2004
Så det er en af de hurtigst spredende virus.
Husk at lave et gendannelsespunkt senere, for når man har deaktiveret gendannelsesprossesen, er alle gendannelsespunkter væk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 10:15

Palle Hansen>> Nortons værktøj er et tilbud ikke et must. Det er en Netsky D i dette tilfælde, og jeg har renset mange maskiner på det seneste uden problemer for netop sådan noget.
Bjarne

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 23-03-04 12:30

Du kan downloade "BitDefender Netsky Removal Tool 1.0" her:
http://www.hispazone.com/desc.asp?IdPrograma=374

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 25-04-04 17:25

Netop hjemkommet fra Ungarn finder jeg en del råd.
Jeg har prøvet dem i (næsten) rækkefølge.
BjarneD: Hjalp desværre ikke.
emmofinn: Hjalp desværre ikke.
dscoop80: det så lidt nemmere end pallebhansen, men hjalp ikke.
pallebhansen: Det hjalp! - herligt - tak for hjælpen.
venlig hilsen lektortl

Godkendelse af svar
Fra : lektortl