/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows messenger
Fra : johnni
Vist : 464 gange
260 point
Dato : 04-05-02 17:55

hvorfor kan jeg ikke modtage eller sende filer med messenger det har jeg kunde gøre tidligere
hilsen johnni.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 19:33

hmmmmm fejlen kan nu også ligge et andet sted, så summer du slipper sgu for let om det svar....
Johnni prøv det af inde du afviser eller godkender svaret fra summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-05-02 19:58

zonker>> Du er slemt bange for du ikke får point, hvad. Løsningen er med 99,9% sikkerhed den jeg har skrevet. Desuden er det vel normalt, at man afprøver et svar inden man acc. det.
johnni>> Det kan godt MSN siger du allerede har programmet, og du derfor først skal afinstallere det forinden.
mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-05-02 19:58

zonker>> Du er slemt bange for du ikke får point, hvad. Løsningen er med 99,9% sikkerhed den jeg har skrevet. Desuden er det vel normalt, at man afprøver et svar inden man acc. det.
johnni>> Det kan godt være MSN siger du allerede har programmet, og du derfor først skal afinstallere det forinden.
mvh
summer

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-05-02 20:14

Gør som summer skriver, det er langt det letteste og hurtigste.
Hvis det virker, giver du summer pointene. Hvis det stadig ikke virker, vender du tilbage og så prøver vi på at finde en anden løsning.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 04-05-02 20:44

summer har prøvet det men den skriver,vi kunne ikke sende denne fil fordi forbindelsen er blokeret.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 04-05-02 21:47

summer bare fordi du skriver det 2 gange virker det ikke dobbelt LOL

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-05-02 21:49

Hej..

jonny,-- hvordan og i hvad forbindelse kunne du pludselig ikke sende filer længere ?????? Har du installeret nyt Hardware elller andet ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 04-05-02 22:33

Kunne være noget med Firewall/Router...måske

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 04-05-02 23:29

hej med jer igen det eneste jeg har fået er windows xp og min icq virker heller ikke.
hilsen johnni.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 260 point
Dato : 05-05-02 00:01

Hej Johnni
proplemet opstår fordi der i windows Xp er indbygget en Firewall,som giver proplemer når du sender og modtager filer
jeg har selv samme proplemer,så hvergang jeg skal sende filer i messenger,går jeg ind og deaktivere min firewall
og så virker det
sådan gør du
start-klik på kontrolpanel-klik på netværksforbindelse-højreklik på din forbindelse-vælg egenskaber-klik på fanen avanceret-og fjer fluebenet der hvor der står beskyt computeren-klik på ok
så kan du bruge både messenger og din icq til at sende og modtage filer med.
PS-Husk at aktiver din Firewall igen-da det er en god ting at have-men bøvlet når man bruger de omtalte programmer
MVH Brian

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 05-05-02 00:05

Måske har du aktiveret den indbygget firewall der er i XP, og så giver den ikke tilladelse til at messenger og icq benytter sig af nettet.
Dydendak.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-05-02 02:22

Hej

Lige en lille ting omkring Firewall, i XP. Det nemmeste ville være at lade den være Deaktiveret hele tiden, istedet for den noget mangelfulde indbyggede firewall,--så Download ZoneAlarm :http://download.com.com/3000-2092-8034258.html?legacy=cnet
Den er mere sikker,-samt meget nemmere at slå til og fra.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zappo

Dato : 05-05-02 06:09

Jeg vil også mene at det er en firewall enten hos afsender eller modtager , iøvrigt mener jeg at alt for mange bare skriver et eller andet totalt menigsløst for at få point.
Et standardsvar her er "prøv at formatere din harddisk".
Kandu ville være bedre uden point givning, alternativt burde svarene vurderes inden der gives point.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-05-02 09:44

Hej Zappo
Du skriver
Et standardsvar her er "prøv at formatere din harddisk".
i mange tilfælder kunne det måske hjælpe med en formatering-men her hjælper det ikke
da johnni bruger XP-og sletter han den-og kører den ind igen-vil den automatisk instalerer Firewall igen-da den er indbygget i styresystemet
tilsidst vil jeg råde dig til at følge med i den ny gruppe der er kommet her på Kandu
http://www.kandu.dk/dk/emne/20605
MVH og en god Søndag Brian

Kommentar
Fra : zappo

Dato : 05-05-02 10:16

Hej Brian prøv lige at læse mit indlæg igen, Med standard svar mener jeg at det er det som de fleste gir som et godt råd , jeg mener sgu ikke at han skal formatere sin harddisk, men man skal åbenbart skære tingene ud i pap !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-05-02 10:25

Hej igen Zappo
UNDSKYLD
Jeg er vist ikke rigtig vågen endnu
jeg fik læst din kommentar med halv vind
det undskylder jeg meget
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 05-05-02 14:40

tak briani det virkede hilsen johnni.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 07:57

"johnni" <johnni.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> hvorfor kan jeg ikke modtage eller sende filer med messenger det har jeg
> kunde gøre tidligere

Afslut din firewall.
Mvh. Larsen

Kommentar
Fra : Kallekristensen

Dato : 27-03-03 14:27

Hejsa...

Jeg har også problemer med at sende filer med messenger, kan sagtens chatte osv. har ingen firewall! har dynamisk ip-adresse og har en Teledanmark bredbånd uden router...
Nogle forslag til løsning af problemet
Andre der logger på samme netværk kan godt!! pisseirriterende! Har XP home edtion