/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min karburator drypper :(
Fra : jk6
Vist : 2162 gange
50 point
Dato : 19-03-04 13:31

Hej
Karburatoren på min piaggio NRG er lidt utæt. når jeg lukker op for benzin siver det lige så stille ud mellem karburator og bundkar. Jeg har skiftet svømmer og svømmernål og benzinhanen virker som den skal. hvad kan det skyldes?
Kan det være derfor at jeg ikke kan få den til at gå i tomgang hvad jeg en skruer på?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-03-04 13:39

Er der en pakning?

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 19-03-04 13:41

ja, der er en pakning mellem bundkar og karburator, men problemet er at svømmeren ikke lukker for benzinen....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 13:41

Det er længe side jeg har rodet med knallerter. Men, er der en svømmer, kan det være den der hænger.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 19-03-04 13:42

ja, men har lige skiftet svømmer og stiften der holder den, så tror ikke det er det... det er heller ikke sådan at det fosser ud af den... løber bare meget langsomt...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 13:42

Du har selv svaret jk6, svømmeren SKAL lukke for benzinen, når svømmehuset er fyldt. Derfor drypper den. Derfor drukner du den i tomgang.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 19-03-04 13:44

øh, ja, men hvorfor lukker den ikke ordentligt så :)
den er helt ny. kan ikke se hvad jeg eller kan gøre....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 13:55

Ja se det kan jeg jo ikke se herfra. Men mon ikke du har samlet et eller andet forkert.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 19-03-04 13:59

så dum er jeg dog ikke... Skidtet kan kun samles på én måde...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 14:08

Hvad vil du have jeg skal ´sige. Den lækker benzin, det skal den ikke.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-04 15:48

Man kan sige, der er 2 slags svømmerhuse, den ene har en svømmer, der direkte trykker på nåleventilen, den type er den enkelste, og der er sjældent så meget der kan gå galt, kun at der sidder skidt i ventilen, svømmeren kan være vendt, eller svømmeren er utæt, så der er løbet benzin ind i selve svømmeren.
Den anden type, er med udvekslinger og arme, de kan være blevet lidt bøjede, så svømmerhøjden er forkert. Denne type kan kontrolleres for om armene står i den stilling som producenten foreskriver, feks.: http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto_3_2.html

Hvis svømmerventilen ikke er tæt, vil benzinen til sidst (på de knallerter der ikke selv lukker benzinhanen) stige op til et sted, hvor der er et sikkerheds/inspektions afløb, hvis et sådant ikke findes, vil benzinen stige op gennem strålerøret, og løbe ud inde i selve karburatoren.
Scooteren/karburatoren, skal selvfølgelig stå lige.
En anden ting som afhænger af den karburatortype der bruges, er: Hvor er den normale benzinhøjde? Hvis den ligger over svømmerhuspakningen, skal den være 100% tæt, og kan jo hjælpes på vej med 2 pakninger eller lidt flydende pakning udenpå den alm pakning, dog ikke ved runde gummipakninger.
For en virkelig inspektion, kan det være nødvendig at lave en opstilling i en skruestik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JuHiSt

Dato : 20-03-04 12:03

Drypper der også benzin når den ikke er tænt? Ellers kan det være noget med din membran, der ikke lukker ordenligt..

MvH
JuHiSt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 16-06-04 19:26

Tak for svaret pallebhansen.