/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kønsmoden ?
Fra : Romeren
Vist : 1534 gange
100 point
Dato : 19-03-04 11:34

Hej Katte og dyre venner!
Jeg er den lykkelige ejer af en Maine Coon hun mis på 23 uger. Hvornår er sådan en lille lækkerhedsmis kønsmoden??
Er der nogen bestemte ting man skal være opmærksom på med en Maine Coon ??

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-04 11:41
Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 19-03-04 11:43

Hun er meget snart kønsmoden.
Racen stammer jo fra Maine, USA - hvor man troede det var en krydsning imellem en huskat og en vaskebjørn (Racoon).
En pragtfuld kat når hun bliver voksen; men uanede mængder af energi som killing, hvilket kan give en del startvanskeligheder; men hold ud! Hun er det værd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-03-04 12:26

En hunkat liver normat kønsmoden i 6-9 mdrs. alderen. Der vil ske en række adfærdsændringer. Du kan læse mere her på side 3 http://www.inges-kattehjem.dk/blade/00_nov.pdf

og her http://www.netvet.net/dansk/artikler/reprod_af_kat.html

Hvis du søger på google er der adskillige sider om Maine Coon.

mvh ans

Kommentar
Fra : Birgitwinther

Dato : 21-03-04 10:36

Husk at frisere hende hver anden dag. Jeg har to mainecoones, den ene skal redes engang imellem, hun danner aldrig pelsknuder. Den anden skal helst friseres hver dag, hun har en pragtfuld men meget vanskelig pels.

Godkendelse af svar
Fra : Romeren

Dato : 22-03-04 09:21

Tak for svaret dscoop80.
Så har jeg jo også lidt at læse om hvis jeg kommer på andre spørgsmål.

Mvh. Romeren