/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus
Fra : bentjuul
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 19-03-04 10:03

Zerg911
I fortsættelse af den anden tråd ser den advarsel således ud:
Warning: antivirus system report

The following message has been detected by the antivirus system
The antivirus module has responded with the following error code: 13
===========================================================
The original message was received at Thu, 18 Mar 2004 23:24:25 +0100
The message was sent from: birgit@zoda.dk
The message was sent to: bsjh_dk@bsjh.dk
--------------------------------------------------------------------------
og så er der vedhæftet en af de små filer som f.eks.
Your archive 372 byte
Approved 366 byte
Approved 376 byte

Jeg formoder at det er mailens indhold, men kan ikke se om der er de sædvanlige exefiler zipfiler vedhæftet den oprindelige mail - men som tidligere nævnt har jeg fået en del af disse mail, og jeg kender ingen af afsenderne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:07

Har fået at vide at ihvertfald så er "Your archive" en virus.

Block dem, det er hvad jeg har gjort på mine mails. Nu får jeg max et par stykker om måneden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 10:10

Har lige fået en mere med følgende fil vedhæftet

My details 369 byte.

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-04 10:12

Gør som standart følgende.. Åben aldrig en mail fra folk du ikke kender.. især ikke med vedhæftede filer.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:12

Tror ikke der er meget vi kan gøre udover ikke at ådne diverse filer.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:12

Tror ikke der er meget vi kan gøre udover ikke at ådne diverse filer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 10:13

Jeg troede egentlig at de vedhæftede filer var på ca 22kb når det var virus, men disse småfiler har åbenbart de samme funktioner ??

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:15

Yep vi har også her på mit arbejde fået tilsend nogle på ca. omkring det samme, jeg har fået 3, de var dog danske og hed noget med en stol osv.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 10:22

Zerg911 > tak for dialogen om dette spørgsmål, men jeg lader det stå åben nogle timer så så mange som muligt også er advaret mod de småfiler - og så godkender jeg svaret til dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 10:26

Yes yes det er fair nok.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 10:48

Som du kan se i øverste spørgsmål er mailen fra et domæne der hedder "zoda" jeg har nu sendt en mail til deres adresse med oplysning af problemet, jeg er lidt spændt på om der bliver svaret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 11:24

Yes .. Skriv endelig hvad de skriver tilbage.. Men det tror jeg ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:12

Du får ikke noget ud at af at spørge domænet.
Alle disse mærkelige adresser eksisterer ikke.
I sidste måned cirkulerede tusinder af mails der alle kom fra anerkendte firmaer som sdu.dk, mail.tdc.dk osv.
Det er adresser der er udtrukket fra inficerede komputere.
Dengang lykkedes det mig at få en forklaring fra sdu.
De er tit udsat for problemet og deres svar er at det skyldes studerende der logger ulovligt på systemet med deres notebooks, cracker koder og derved omgår sikkerheden.
Hvis en af de notebooks så er inficeret, ja så kører møllen.
Bare bloker alt hvad du ikke kender der ser mystisk ud og hold dig væk fra vedhæftede filer du ikke kender afsenderen på.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 12:17

Jamen, alt det er jeg klar over, men det koster jo ikke andet end tiden at skrive til dem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 12:19

Jeg kunne jo sende mailen retur til Dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:23

Gør bare det, den bliver ikke modtaget.
Så kommer den nemlig den rigtige vej ind og vil blive afvist.
Prøv bare.
Adressen eksisterer slet ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:25

Din egen udbyder smider den retur med "adressaten ubekendt."

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 12:39

Du tager fejl refi både mailadressen og en hjemmeside eksisterer. Du kan gå ind på vedkommendes hjemmeside og når du trykker på siden kan du afsende en mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:46

Ja det kan jeg da godt se - det ser besynderligt ud.

Der er jo ingen indhold, blot en mailsender.

Har du tjekket ejeren at domænet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:51

Der står ikke mere end på siden

Domain: zoda.dk
DNS: zoda.dk
Registered: 2000-07-05
Registrant
Handle: Z128-DK
Name: Zoda
Address: Sommerstedgade 7.1
Postalcode: 1718
City: København V
Country: Danmark
Phone: +45 70 21 00 07
Fax: +45 70 21 00 08
Administrator
Handle: MH144-DK
Name: Zoda
Attention: Mathias Holm
Address: Sommerstedgade 7.1
Postalcode: 1718
City: København V
Country: Danmark
Phone: +45 70 21 00 07
Fax: +45 70 21 00 08
Billing contact
Handle: Z128-DK
Name: Zoda
Address: Sommerstedgade 7.1
Postalcode: 1718
City: København V
Country: Danmark
Phone: +45 70 21 00 07
Fax: +45 70 21 00 08
Nameservers
Hostname: ns.uni2.net
Handle: UI37-DK
Hostname: ns2.uni2.net
Handle: UI37-DK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:53

Tror den er oprettet med noget p2p formål, da den kører på uni2.net

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 12:55

Du kan jo altid pårøve at ringe til dem.. Men jeg mener de der 70 numre er ret dyre at ringe til? eller huske jeg bare forkert??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:56

Men tror stadig ikke at mailadressen eksisterer.
Prøv at sende det retur....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 13:02

Mail adressen eksisterer.

Jeg har lige sendt en mail til adressen og er nu spændt på om svar kommer retur.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 13:40

Zerg911 Jeg tør ikke ringe til dem, det er måske en m....geklinik og så bliver man pumpet for penge og konen bliver tosset !!

Refi jeg har sendt en mail til dem ved middagstid og nu må vi se om vi hører fra dem. Jeg har også gemt et par andre virus mail hvor adresserne måske også eksisterer - dem vil jeg også prøve at skrive til. Vi får nok ikke så meget ud af det, men det koster jo kun tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 13:46

Ja - som sagt har jeg også sendt en.
Så lad os se hvad der sker.
Det er nu sikkert nogle studerende der har brugt det til filbytteri.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 13:55

Bare sig det var din søn som har haft brugt telefonen... Ikke dig

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-04 09:28

Tak for svaret Zerg911, og tak til andre i tråden, jeg tror ikke vi hører noget fra de mails vi har sendt.

//bent