/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojan på IRC
Fra : kaad1
Vist : 420 gange
200 point
Dato : 18-03-04 22:53

I dag gjorde jeg noget lort. Jeg kom til at downloadet noget som en havde skrevet på IRC og åbne det. Derefter fik jeg denne melding "You are infected with a trojan, please clean your PC" Jeg har prøvet at scanne med mange programmer for at få det væk, men det hjælper ikke. HELP ME!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-04 22:58

Det lyder da mest som om det er en joke du har modtaget med mindre det virkelig er dit antivirusprogram der kommer med en advarsel, men dit AV burde jo selv cleane.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 23:05

Der kommer nye virus stort set næsten hver dag, så hent de sidste opdateringer og scan din pc, og finder den ikke noget, og ellers ikke kan mærke nogen forskal på din pc, ja så tror jeg også det er en joke, men alligevel en man skal tage alvorligt.

ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 23:06
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 23:08
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 23:13

Ja sune, hvis der altså er noget.

Hvordan kan en person via IRC vide at man har fået virus ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-04 23:17

Du skal gå ind på www.spywarefri.dk/forum og tilmeld dig som bruger, det koster intet og så lad dem guide dig igennem med at få lavet en HiJackThis hvor de så renser dig, hvis der er noget skidt. Når de først er færdig med dig, så har du en helt clean maskine.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 08:14

elleby der findes skam mange forskellige irc "viruser"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 08:41

>Zerg
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men så er det af uvidenhed, men kan man downloade noget direkte fra irc, er det ikke blot et almindeligt chat-program??

Men den gik nu også mere på meddelelsen, som mere kunne opfattes som en joke, men alligevel en man skulle tage alvorligt.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 08:46

Yes du kan downloade en masse via irc som kan give dig virus, men langt det meste er ikke en "virus" som sådan, det er mere f.eks en slags addon hvis man kan kalde ddem det.. de kan f.eks gøre at hver kan der er en der joiner en channel du er i, så skriver du automatisk en linie til dem hvorpå der står et link som føre en ind på samme side som man selv fik denne "virus". Men man kan også få RIGTIGE viruser gennem irc, som feker ens pc helt op. Man kan også gøre så en anden pludselig overtager ens pc via irc
Der er nu massere af muligheder

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 09:01

OK så blev man så klog. Det sidste med at andre kan overtage styringen af ens pc lyder ikke ligefrem behageligt.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 09:33

Nix0r

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 09:38

ellebye eller Zerg911 > når vi nu er ved emnet virus, så kommer der er del mail pt, som bliver pakket ind i en advarsel fra mit websted, men hvor den vedhæftede fil kun har en størrelse på ca 370 byte. Hvad er det for noget skidt ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 09:40

Det kunne da meget vel være en virus.. Hvad hedder mailen?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 09:45

Nu har jeg 3 liggende, men har fået 15-20 stykker i den sidste uge og man kan jo holde sig fra at se de små filer hvad de indeholder, men her de 3.

Your archive 372 byte
Approved 366 byte
Approved 376 byte

/bent

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-03-04 09:49

Hedder de attached filer det ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-03-04 09:54

Zerg911, jeg åbner lige en anden tråd, vi skal selvfølgelig ikke bruge kåd1's tråd til dette.

men yeps til spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-04 10:19

kaad1
Prøv at starte dit IRC.
1. Er det dit virus program der siger du har er blevet infectet? Hvis nej er det så dit IRC?
2. Kan du joine channels?
3. Spørg en kammerat om han vil prøve at rejoine din channel for at se om du laver en automatisk spamming til ham

Godkendelse af svar
Fra : kaad1

Dato : 19-03-04 13:22

Tak for svaret Zerg911.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 19-03-04 14:43

har fundet ud af det er det her http://c-murder.onasoapbox.com/cs_keys.zip <- CS-KEYS !..... og hver gang jeg logger på irc poster jeg den...... og hvis man åbner den...... så kaboom..... og det har jeg gjort....