/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Grøn The, er der nogle negativ virkning?
Fra : Ladmorillo
Vist : 1466 gange
100 point
Dato : 18-03-04 22:46

Hejsa, et par spørgsmål omkring grøn the. Vi snakker her den ÆGTE slags købt i en asiatisk butik.

Er der koffein i den grønne the?
Er der nogle negative effekter ved at drikke en masse kopper om dagen?
Hvad er de positive virkninger egentlig?

Anyone?

Ladmorillo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 22:50

Her kan du læse en masse om grøn te
http://www.kombuchasvampen.dk/groente.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 22:55

Lidt opskrift med svampe te
http://www.kombu.de/denmark.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-04 22:57

Der er ikke knyttet nogle særlige bivirkninger ved indtagelse af grøn te. Ved forhøjet blodtryk bør man dog ikke indtage større mængder uden først at kontrollere blodtrykket.

Grøn te kan hos nogle give en følelse af "hul i maven" samt søvnproblemer ved indtagelse sent på dagen.

Undgå de billige grønne teer fra Østasien, som kan være sprøjtet med DDT. Køb i stedet økologisk grøn te eller te der er kontrolleret fri for rester af sprøjtegifte.

Ovennævnte er fra denne side http://www.vitaviva.com/index2.asp?area=direct&link=http%3A//www.vitaviva.com/produkter/produkter_d.asp%3FKategoriID%3D81%26topkategori%3D1

mvh ans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 23:12

Der er ikke kofein i grøn the
Ja det har ans svaret på og det er alt efter hvad slags the det er
Og det samme gælder i 3die spørgsmål
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 23:17
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-04 23:26

Grøn te er blade fra tebusken Camelia sinensis. De dampes og varmetørres, men fermenteres ikke ligesom sort te. Grøn te kan nydes ligesom almindelig te. Det fås i pulverform som opløses i varmt vand eller det kan sluges i kapselform.

Grøn te indeholder mange gavnlige stoffer: B-vitaminer, C-vitamin, mineraler - ofte betydningsfulde mængder af mangan, lithium, molybdæn og andre spor- og mikromineraler, koffein samt mange bioflavonoider. Mængden af disse indholdsstoffer varierer med dyrkningsforholdene, klimaet, tebuskenes alder og hvor på busken, bladene stammer fra.

Koffeinindholdet i en kop grøn te er typisk mellem 50 og 100 mg koffein.

Grøn te har en kraftig effekt som antioxidant. Den virker cellebeskyttende, især overfor mavesæk, tyndtarm, bugspytkirtel, tarmkanal og lunger. Den er med til at forebygge kræft, modvirker bakterieangreb og dermed madforgiftning og huller i tænderne, modvirker virusangreb, regulerer blodsukkeret og er derfor appetitdæmpende, sænker niveauet af LDL-kolesterol i blodet.

Bemærk
Der er ikke knyttet nogle særlige bivirkninger ved indtagelse af grøn te. Ved forhøjet blodtryk bør man dog ikke indtage større mængder uden først at kontrollere blodtrykket.

Grøn te kan hos nogle give en følelse af "hul i maven" samt søvnproblemer ved indtagelse sent på dagen.

Undgå de billige grønne teer fra Østasien, som kan være sprøjtet med DDT. Køb i stedet økologisk grøn te eller te der er kontrolleret fri for rester af sprøjtegifte.

Der er koffein i grøn te. Mellem 50 - 100 mg.

Ovennævnte er fra det link, jeg henviste til.

mvh ans

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-03-04 08:06

Negativ effekt: Det smager af h..... til.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 19-03-04 09:08

Og så er der også til den udvordes brug...

Kineserne laver creame af bladene. Det skulle fjerne rynker og stramme huden op.

Man putter det også i hovedpuder. Det skulle give en god søv, forhindre mareridt og mindske chancen for migræne og andre hoveddårligdomme

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 19-03-04 09:11

Mundhygiejne?

Mao Zedong skulle efter sigende have tygge teblade istedet for at tørste tænder
for som han sagde: "En tiger børster heller ikke tænder!"

Han skulle have haft en forfærdelig dårlig ånde

mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 21-03-04 11:20

Tak for svaret ans.