/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kobling på vectra
Fra : sjlr
Vist : 1165 gange
100 point
Dato : 18-03-04 21:36

jeg har en opel vectra 2,0i fra 91. Forleden da jeg kørte, fik jeg problemer med at skifte gear. Når jeg kobler ud, trækker motoren stadig, men bilen kan dog stadig bremses. det er helt umuligt at skifte gear imens man kører. jeg kan sagtens starte i 2. eller 3. gear og så kører den fint.
det ser ud til at der drypper olie fra venstre side (set forfra) af motoren, ind imod kabinen.
Kan det være koblingen den er gal med eller hvad???

med venlig hilsen keld

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 21:38

ja det er sikkert koblingscylinder eller rør der er gået

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 21:40

Der er et påfyldningsplastbeholder i motorrummet der kan du også se om der mangler vædske

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 21:43

Nu du siger der kommer vædske ved motoren vil jeg mene det er hovedcylinderen derfra går der et rør ned til koblingen og der sidder en mindre cylinder og det er de steder den kan blive utæt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 22:02

ER det olie?
Hvilken farve har det?

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 18-03-04 22:35

Jeg oplevede det på min vectra 2,0i, hvor det især var 1. gear der var problemer med. Problemet var ganske simpelt at et samleled / drejetap (eller noget i den retning) var meget slidt. Vi monterede en bolt og så kørte den bare.

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-04 00:46

Det er nok din slavecylinder der er utæt. De har det med og blive utæt.

Godkendelse af svar
Fra : sjlr

Dato : 19-03-04 16:34

Tak for svaret geu.
jeg har snakket med et par mekanikere, og de mener også, dog uden at have set den endnu, at det er det der er sket.

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 19-03-04 17:21

Hvornår pokker er Opel Vectra begyndt at køre med hydraulisk koblingscylinder-det har da alle dage været kabeltræk
så den tror jeg ikke meget på. mvh ole

Kommentar
Fra : geu

Dato : 20-03-04 11:04

Må jo sige det er lidt snyd jeg har fået 100 point... Den bil er med kabeltræk. Men det gøår ikke om på det er din kobling der gør du ikke kan skifte gear. Det kan evt. laves ved og just. dit kabel, hvis den ikke glider for så skal den skiftes.
Nu skriver du den drypper fra venstre side af motoren. er der så højre side set i kørselretning??

Kommentar
Fra : sjlr

Dato : 20-03-04 18:32

sorry, som jeg skrev havde de ikke set den, og i dag da den ene var forbi, fandt han også frem til at det er selve koblingen der er i stykker. den har kabeltræk, og det virker fint.