/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hurtig hjælp
Fra : 30scooter
Vist : 425 gange
30 point
Dato : 18-03-04 14:41

Hvor kan jeg købe større stempler til en cylinder der er på Ø45 mm. altså stempler der er større end Ø45mm?
Det er en puch maxi k cylinder
meget hurtig hjælp tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 14:45

Hos en forhandler

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 14:50

refi>>> mener du en knallert forhandler. eller en tun foretning??
Hvis du kunne give mig nogle links ville det være godt...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 14:51
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 14:51

Links kan du ikke bruge til noget.
Gå til forhandleren (tun eller ej). Han kan skaffe det.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 14:53

Syns lige du/i skulle se den her "PUCH MAXI"... hehe...

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4758

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 15:11

refi>> ved du at man kan købe stempler der er større end Ø45 mm?? hos forhandlere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 15:15

Hvor vil du ellers købe dem.

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 15:17

Hmm nå ja... :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-04 16:36

DU kan jo ikke få et stempel der er størrer end 45 mm, ind i en cylinder der er 45mm.
Du skal jo kun købe et der er størrer, hvis du har fået udboret din cylinder, og skal så kende det nøjagtige mål. Endvidere skal det være samme fabrikat.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 16:42

pallebhanse>>> det er også det jeg er ved... skal bare finde et sted hvor man kan købe større stempler.så jeg ved hvad jeg kan vælge mellem i stempel størrelse... der er nemlig kommen en ikk så god ridse i cyllen. haved kørt 150 km. og så skete det (snæft). men ved du hvor jeg kan købe større stempler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-04 17:25

De kaldes for stempler i overstørrelser, men der fåes ikke mange til tuncylindre, og det er jo nødvendig at stempelet passer lige til din cylinder, hvad angår "slaglængde" porte, stempelpind og udformning, så hvis du har Athena cylinder, ja så skal du også have stempel fra dem.
Så ring til ham du har købt tunsættet af.
Men, men, de er jo ret dyrt at få boret/honet cylinder op hos en cylinderservice? Og det er spørgsmålet om det kan betale sig. Og gøre det selv, er ikke rigtig godt, og man kan faktisk kun hone lidt, og skal jo også have adgang til måleudstyr, og spærmål.
Man plejer at slibe cylinderridser med sandpapir korn 400, så der ikke stikker "buler ud", det plejer ikke at betyde så meget med en ridse i cylinderen, og som regel er det stempelet der er mest ødelagt, så hvorfor ikke bare købe et stempel magen til?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 17:35

pallebhansen>>> ridste er ca 1 mm... men med sandpapir?, ja steplet er ikke så optimalt..

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 17:37

pallebhansen>> det koster kun 150 kr. hos en cylinderservice... altså en der ligger i næstved.... men hvis der nu er en 1mm rids i den.. tror du så jeg kan sælge den? hvis jeg kom så langt? den har kun kørt 150 km ca

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 17:41

pallebhansen>>>>Altså 1 mm dyb..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-04 17:55

Det er jo da ikke alverden med 1 mm, men kommer jo også an på hvor bred.
Det er jo slet ikke meningen, at du skal slibe den i bund, men kun køre pegefingeren med sandpapir lige hen over stedet (op og ned), dog uden at tage mere end få hundrede dele, men i hver tilfælde det der stikker op over overfladen. Jeg tror ikke du kan mærke nogen forskel i effekt, men skal jo tage den med ro, indtil det nye stempel er kørt til.
Ja 150 er da ikke meget, og cylinderservice plejer at levere overstørrelserne, men det kan de nok ikke i dit tilfælde. Havde det været en orginalcylinder til en yamaha FS1, så havde det ikke været noget problem.
Det er formentlig en støbejernscylinder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 18:00

en 1mm vil jeg skyde på. men du vel mene at jeg kan købe et nyt stempel. og sandpapir 400. og så skulle den køre igen?
Ja det med ro skal jeg nok gøre :)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 18-03-04 18:05

Ja
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 18:11

OKi mange tak for hjælpen---

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 18-03-04 18:14

Tak for svaret pallebhansen.