/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan ka min Indfrarød virke??
Fra : AnnePiiign
Vist : 746 gange
20 point
Dato : 18-03-04 12:57

Jeg kan ikke få min indfrarød til at virke.
Jeg har et Telia Xpress abo.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Skal man have det sat op af sit abo. eller noget???
--->Anne<---

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 12:59

Hej Anne...

Det har intet med dit abonnement at gøre...
Læg din telefon så den infrarøde sender peger mod f.eks. modtageren på en bærbar
computer og gå ind og aktiver din infrarød på din tlf. ...
så popper der en besked op på den bærbare at den har fundet "Ny hardware"...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-03-04 13:00

Hvad vil du have den til at fungere med? som regl så aktivere den selv når du f.eks ved en computer prøver at få fat i tlf.en

Kommentar
Fra : AnnePiiign

Dato : 18-03-04 13:01

-->Cooper...
Det har jeg prøvet... altså til en anden mobil, når jeg skulle have en mms besked over det, men det virker bar ikk?!

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 13:17

Okay på den måde... for at kunne bruge "MMS" skal du abonnere på denne tjeneste! (altså "MMS")...
før virker det ihvertfald ikke... og når du tilmelder dig "MMS" tar det ca. 24 timer eller mindre før du kan bruge det!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : AnnePiiign

Dato : 18-03-04 13:27

Hmm... det har jeg på... og jeg kan sagtens modtage mms beskeder når de bliver sendt til mig.. men man kan godt sende dem via infrarød.. og det virker ikk på min mobil.. så ved ikk om det er gået i stykker eller såån noget...

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 18-03-04 13:55

Har du aktiveret din infrarød???

Jeg kan godt hjælpe, men jeg skal vide hvad for en telefon du har.

Rasmus91

Kommentar
Fra : AnnePiiign

Dato : 18-03-04 13:58

Det tror jeg ikk jeg har! hvordan gør jeg det?
og tak...

Kommentar
Fra : AnnePiiign

Dato : 18-03-04 13:58

jeg har en 6100 nokia...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 14:56

1. Gå ind i menu...
2. Gå til "Infrarød"...
3. Tryk "OK" eller hvad der står i displayet!

Når du går helt tilbage til dit logo, skulle der gerne være et lille ikon
i venstre hjørne som viser at du har infrarød aktiveret!
det er normalt aktiveret i 1-2 min. før det slukker igen!
medmindre du selvfølgelig er igang med overførsel eller noget...

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : rasmus91

Modtaget 20 point
Dato : 18-03-04 21:36

1. Gå ind i din menu
2. Find en menu, som enten hedder forbindelser, connections eller lignende
3. Find en menu for infrarød
4. Her kan du nok vælge mellem: Aktiver, Deaktiver (Hvis aktiveret) eller Aktiver for 10 min.
Vælg Aktiver for 10 min.

Nu skal du så gøre det samme med den enhed, som modtager filen.
Så finder du den fil du vil sende, og trykker "mere", eller "videre" eller sådan noget og så vælger du "send", eller "send som".
Så vælger du infrarød, og så er resten så enkelt som noget kan være...

Rasmus91

Godkendelse af svar
Fra : AnnePiiign

Dato : 19-03-04 10:42

Tak for svaret rasmus91.
Men det er ikke helt det som er i vejen.. men jeg tar min mobil ind til en forhandler og får den til a se om den er i stykker...