/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Høns
Fra : ockendon
Vist : 4222 gange
25 point
Dato : 18-03-04 11:28

Kan høns flyve??

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 11:30

Nej det kan de ikke!!!

http://www.fyldepennen.dk/tekster/6663

Mvh. Cooper .................

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 11:36

Kun nogle få meter

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 11:39

Ja!

Der findes mange hønseracer, nogle er udviklede til tunge slagteracer, de er blevet så store tunge og kluntede, at man ikke ser dem lette.
Hvide Italienere derimod flyver ret godt, og det gør de fleste dværghønseracer også. Når høns lever mere frit, så flyver de op i træerne og overnatter.
Hvem der har set Søren Ryges udsendelser har også set at han har dværghøns siddende overalt i spær og i trætoppe efter solnedgang
Mvh. Valde..

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 11:43

Sunowich -> De kan ikke flyve... de kan "svæve" få meter...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 11:43

Eller "svæve" er heller ikke det rigtige ord! har ikke lige nogen i tankerne hehe... men flyve kan de ikke...

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 11:48

Eller kan de?

http://www.frizonen.dk/film.asp?id=28

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 11:51

Jeg har engang set en stor sort fugl flyve fra nabogårdens have og ind på hanebjælken i mit baghus, det viste sig at være naboens dværghøne, den havde overnattet der hele sommeren, han havde nok set den lette ved hønsenes sengetid hver aften, men ikke vidst hvor den skulle hen. siden fulgte vi "begivenheden" den fløj ubesværet flere hundrede meter.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 11:54

descoop 80 hvad er det for en kraft de bruger til at svæve op i trætoppene?

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 18-03-04 11:59

dscoop80

hvordan kommer jeg ind og får afspillet dit link?

Til alle sammen:

Dette er et seriøst spøgsmål, og vi had væddet en kasse øl, og spørgsmålet gælder en vanlig dans høne...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 12:05

En vanlig dansk høne sidder på en plads svarende til et a5 ark ,den kan ikke flyve nogen steder. men det kan en naturlig høne.
Mvh. Va,de.

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 35 point
Dato : 18-03-04 12:07

valde -> ... ved ik' .... hestekraft? ...

ockendon ->
du trykker bare på det her!: http://www.fyldepennen.dk/tekster/6663 eller http://www.frizonen.dk/film.asp?id=28

Btw ... en alm. dansk dum høne kan IKKE flyve! en stork kan flyve!!!...
en høne kan sætte a' sted og lande 20 meter max. fra starts-positionen...
det er sådan lidt dobbeltmoralsk syns jeg! men selv den "kan flyve" ville jeg IKKE sige til kan "flyve"...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 12:16

Den kan flyve men det svare til til noget der er mere kluntet end en brombasse
Hav en god solbeskinnet dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 12:21

Hvide Italienere er en almindelig brugt brugt høne i dansk ægproduktion, enhver der har prøvet at holde den løsgående ved at de kan flyve, - ikke til afrika som storken, - men du kan vel også cykle selv om du ikke cykler længere end til købmanden - og ikke til afrika.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 12:26

Sune har ret i at den flyver dårligere end en humlebi!
Pas nu på næsen ude i solen!
Mvh. Valde.

Godkendelse af svar
Fra : ockendon

Dato : 18-03-04 12:36

Tak for svaret dscoop80.

Dette udløste da en større diskussion. Tak for responcen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 20:59

Jeg kan ikke lade være med at fortælle, at jeg har arbejdet med høns i ca. 30 år. Det links der henvises til og som påstår at høns ikke kan flyve, han påstår i samme åndedrag, at strudse kan lære at flyve, bare de bliver afmagret. når du ser en struds, vil du opdage, at dens vinge ikke er halvt så stor som en hønes, og der er ingen fjer, en sådan vinge vil ikke engang kunne bære dens lange tunge ben. Jeg håber at i deler pænt om den kasse øl, det er ikke retfærdigt at fordele den efter, hvad der stod i dette link. jo høns kan flyve - dog ikke så elegant som en mursejler.
jeg kan bare side skål

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 19-03-04 07:44

Hej Valde, selv om jeg valgte det som stod i det accepterede linket, betyder det ikke at det bliver mine øl, jeg drikker nemlig ikke øl. Men jeg og mine 2 kollegaer skiftes til og handle, og nu var det min tur. Men aligevel - nej tak, ingen øl til mig