/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tun og kilerem
Fra : jk6
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 18-03-04 09:16

Hej!
Jeg har tænkt mig at skille min vario ad for at se om rullerne er i orden. Men skal man gøre noget specielt for at sætte kileremmen på igen? Skal den strammes op på en eller anden måde eller er den bare lige til at sætte på?
Desuden vil jeg høre hvornår man bør skifte kileremmen? Hvad er minimumsbredden på en NRG?
Som sagt er det en NRG jeg har, skiverne er taget og den kører ca. 70, men vil gerne have forbedret optrækket væsentligt. Nogen forslag til hvordan jeg gør det?
Jeg havde selv forestillet mig et 47 mm cylinderkit fra malossi eller polini, som jeg overvejer at købe fra http://www.scooter-shoppen.dk/. er der nogle der har erfaringer med dem?
Og er det generelt nødvendigt at fræse i motorblokken for at for cylinderskørterne til at gå ned i blokken?

Accepteret svar
Fra : bumsbabs

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-04 13:09

Hej... Med hensyn til varioen er det let at sætte remmen på plads igen... Det letteste er hvis du klemmer den sammen på midten når den stadig sidder på krumtappen. Så skubber du nemlig remskiverne i bag fra hinanden, og der skal de nok blive siddende så længe du ikke drejer med dem. Så kan du så let som ingenting sætte den på igen... Jeg mener at have hørt at den skal skiftes ved hver ca. 8-10000 km, men hvis den ser slidt ud gør du klogt i at skifte den, meget gerne til en kevlarforstærket, for ellers ricikerer du bare at den springer (tro mig... det er bittert at skulle trække hele vejen hjem når det er sket... har selv gjort samme fejl!!!) M.h.t optrækket hjælper det en del at sætte lettere ruller i, gerne ca. 6g. Har ikke så mange erfaringer med tundele, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med :) Men håber du kan bruge det til noget...
M.v.h
Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jk6

Dato : 19-03-04 07:49

Tak for svaret bumsbabs.