/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
W32.Welchia.D.Worm
Fra : fredag
Vist : 394 gange
200 point
Dato : 18-03-04 08:50

Hej.

Findes der en let måde at komme af med ormen "w32.welchia.D.Worm"

Jeg har kun fundet noget på symantic´s hjemmeside og det forstår jeg ikke.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-03-04 09:01

Gå ind på www.spywarefri.dk og brug deres online værktøjer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 18-03-04 09:05

Du skal disable din systemgendannelse og så køre en fuld virus scanning i fejlfri tilstand! Vend lige tilbage hvis du ikke forstår hvad jeg mener!

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 18-03-04 09:06

Vi prøver lige, du får svar i morgen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 09:08

PS! Inden du gør som tedd foreslår, så opdater lige dit antivirusprogram.

Så skulle en kørsel eliminere ormen/virusen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-03-04 09:15

Javelll

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-03-04 09:18

Og så skal du naturligvis slå systemgendannelse til, når du har fjernet virussen! Og check lige windows update for sikkerhedsopdateringer!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 09:19

>ofa man skal lære så længe man lever.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-04 10:00

Når man finder en virus er det en god idé at finde ud af hvilken skade den forårsager og derfor læser jeg antivirusfirmaernes kommentarer og i de fleste tilfælde er det ikke nok at fjerne en virus, der skal ryddes op bagefter og hvor kan man læse i virusbeskrivelsen.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.d.worm.html

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 10:10
Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 18-03-04 10:38

og måske som BjarneD skriver kan det måske osse ødelægge nogle af windows egne filer som man er nød til at geninstallere.

/hanse

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-03-04 08:37

Desværre venner, har nu prøvet alle forslag, men Norton finder stadig omtalte virus. Har I andre forslag........

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 08:59

Hvis du har muligheder, så sæt harddisken over i en anden computer og rens den derfra.

Hvis du alligevel går i tankerne om at købe en ekstra harddisk kunne du eventuel bruge denne til at rense den inficerede harddisk.

Ellers er der sluttelig kun den sidste mulighed tilbage, format C. og starte helt forfra igen. Og selvfølgelig gem det eller de filer du nødig vil miste.

ellebye

PS! Hvis du eventuel bruger xp, så har microsoft sendt en gratis cd på markedet som man kan bestille hos dem. Har selv lige modtage een, eller retter 2 cd-ere.
Den indeholder alle kritiske opdateringer til okt 2003, så man kan, uden at være online, installere sp1-pakken som vel nok er den mest vigtige at få inden man går online igen.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 25-03-04 15:13

Der må da være andet, virussen er vel ikke så farlig. Findes der ikke et program som kan gøre at man kan komme af med den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 16:41

Tror nu ikke du har fuldt anvisningerne, ellers var du sluppet af med den!
Hvis du ikke mener det er farligt at have en bagdør piv åben på din computer, så fortsæt bare som nu!
Tror heller ikke du har været inde på windows update og hente security patches i lang tid, så der er meget at gøre endnu hvis du vil slippe af med den virus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-03-04 17:10

Prøv at skanne i fejlsikret tilstand med Stinger http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 17:22

Prøv at gå ind på denne side og download :

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html

kommer om lidt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 17:24

denne fil, og kør den. Den skulle rense din pc for ormen
(hvis symantec tale sandt)

W32.Welchia.Worm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 17:26

Så har vi lige brug for at vide dit operative system.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-03-04 22:14

>fredag, lidt feedback ville være ønskeligt, med mindre antivirusprogrammet har slugt hele din pc.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-04-04 00:47

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 13-04-04 08:10

Tak for svaret tedd.