/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fjerne riser på cd’er
Fra : dannitheking
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 18-03-04 08:02

Halløjsa
Jeg ved der en maskine, man kan købe til at fjerne riser fra cd’er
Hvad hedder den?
Hvor kan man købe den (på nette med VISA Electron)?

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-04 08:13

Hej dannitheking.

Den hedder "Skipdoctor"

og kan købes i din lokale Bog & Idé tror nok den koster ca. 300,-

du skal dog lige være opmærksom på at den ikke fjerner ridser, men dækker cd'en med et lag af små ridser, som udjævner, så den kan læses igen af afspilleren.. det lyder voldsomt, men det skulle virke.. dog kan den selvfølgelig ikke redde de meget dybe ridser..

Håber dette kan bruges

Lyhne1

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 08:15

http://www.gode-raad.dk/visraad.php?ID=875 ellers er der også denne mulighed
Mvh Sune

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 18-03-04 08:57

I aldi kan man med jævne mellemrum købe en lille flaske med vædske der fylder ridserne så cd'en fremstår som ny.....mener den koster en 50'er vh Claus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-03-04 09:21

Tandpasta tricket er da en hel del billigere!!

Kommentar
Fra : legind

Dato : 18-03-04 09:45

tandpasta ridser alt for meget

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 18-03-04 17:37

Jeg har også hørt om, at det skulle hjælpe at smide dem i fryseren.

Godkendelse af svar
Fra : dannitheking

Dato : 18-03-04 19:14

Tak for svaret lyhne1.